Hallo allemaal, Ik weet sinds deze week dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Superleuk en we zijn er ook erg blij mee! Alleen ons eerste manneke is wel pas 3 maanden en ik ben nu 5 weken zwanger. De kleine zal er dus zijn nog voor de eerste verjaardag van ons mannetje. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het te doen, 2 van die kleintjes? Ik maak me zorgen over dingen als: Ons mannetje optillen tijdens de zwangerschap (ik heb een zwakke rug). De ritmes van 2 kleine kinderen combineren. Te weinig aandacht kunnen geven. En bijvoorbeeld dat de een de ander wakker zal huilen. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen deze dingen ervaren hebben en hoe ze ermee om gegaan zijn. Ook praktische dingen zoals de kinderwagen. Vroeger had je van die zitjes die je boven op de wandelwagen zette, zodat je kind op de reiswieg zit. Bestaan die nog en zijn de geschikt voor een manneke van krap een jaar? Of misschien een duowagen Maar die lijken me zo lomp. Alle tips, trics en ervaringen zijn welkom. Ik ben echt heel erg blij met de zwangerschap, maar deze gedachten spoken door mijn hoofd. Liefs, Zonnestraaltje
Geen ervaring maar komt zeker regelmatig voor. Gefeliciteeerd in ieder geval! Spannend hoor! En zo leuk zo n klein leeftijdsverschil. Komt goed.
Heey, Allereerst van harte gefeliciteerd met deze zwangerschap. Enige ervaring heb ik wel. Mijn eerste zoons schelen 14 maand. (iets langer dus) Tijdens de tweede zwangerschap had ik enorm last van mijn bekken. Groot nadeel van snel weer zwanger worden. Ik ga er niet om liegen het was een draak van een zwangerschap en enorm zwaar. Na de bevalling was het enorm hectisch. Gelukkig was mijn eerste kindje een voorbeeld baby en liep hij met 10 maand. Scheelt toch wel al iets. Helaas was de "nieuwe" baby een huilbaby en het was enorm heftig. Ik had ook een stoeltje op de kinderwagen bak. Ze zijn zeker nog te koop via marktplaats. Ik heb het erg handig gevonden, maar ik liep dan ook geen grote stukken ivm de slaapjes van de kinderen. Ze hadden overigens wel elkaars ritme. Dat scheelde wel. De eerste drie jaar vond ik het echt enorm druk. Toen ging de oudste naar school en kort daarop nummer twee ook en dan is het opeens heel erg rustig. Voordeel. 7 jaar later ben ik bevallen van mijn derde kindje. Zij is nu negen maanden en ik ben ruim 25 weken zwanger van nummer vier. Wederom erg veel last van mijn rug en bekken door weer snel zwanger worden (tijdens de zwangerschap van mijn dochter in veel mindere mate last van gehad) Dit keer heb ik besloten een duo wagen aan te schaffen. Onze kindjes zullen straks net een jaar schelen. Ik heb gekozen voor de abc zoom. Dit is een erg praktische duo wagen. waar je ook een maxi cosi kunt op klikken en allerlei mogelijke combinaties mee kunt maken. Ideaal. Ook ik vraag me nu weer af hoe alles gaat lopen en vooral de praktische dingen. Maar de tijd vliegt en ik weet hoe zwaar het ook gaat worden uiteindelijk is het ook weer enorm genieten en echt geweldig. De drukke tijden zijn zo voorbij! Voor meer vragen mag je altijd contact opnemen. Geniet (hopelijk) van je zwangerschap en veel succes!
Hey Matonneke, Wat super dat je nu weer zwanger bent. Gefeliciteerd. Ik hoop dat mijn 2e zwangerschap niet te zwaar zal worden, maar je hebt het niet voor het kiezen natuurlijk. Heeft die pijn in je bekken dan te maken met dat het zo snel op elkaar gekomen is? Die hectiek is ook iets waar ik veel over denk. Maar ja, als het zo is dan is het zo. Ik hoop dat ik wat extra support kan krijgen van vrienden en familie. Ik heb op marktplaats gekeken maar kan die stoeltjes voor op de bak niet gevonden krijgen. Misschien zoek ik verkeerd? Hoe noem je zoiets Heel veel succes met deze zwangerschap en heel erg bedankt voor je reactie!
Hier komen de bekkenklachten inderdaad door de hoeveelheid hormonen en hoe soepel je daardoor word. Ik ben er ook gevoelig voor. drukte is wennen maar daar rol je wel in. Vraag daarbij ook gerust om hulp. Dat is iets wat ik nog moet leren hihi. Het is bovenal geweldig om het allemaal nog eens mee te mogen maken. vond er net op marktplaats door de tekst: stoeltje voor op de kinderwagen. Weet ook eigenlijk niet of ze een officiƫle naam hebben. weet niet of jij borstvoeding hebt gegeven en dit weer van plan bent. Dit vond ik het zwaarste. Van mijn eerste zoon echt van genoten. Door te weinig tijd en overvloedige borstvoeding heb ik daar de tweede keer niet van kunnen genieten en was dat mij te veel. Dat viel mij wel wat tegen. hebben nu enorm veel aan elkaar
Hey Matonneke, Bij mijn eerste is de borstvoeding niet gelukt omdat hij prematuur was. Hij had er de kracht niet voor. Ik heb in het begin gekolft maar dat werd me te veel. Ik zou het bij de 2e wel willen proberen. Maar ik heb dus geen ervaring. Misschien verlang ik te veel van mezelf. Ik moet er nog maar eens goed over denken.
Hier net bevallen (ks) van tweede zoon terwijl eerste 15 maanden is. Iets meer dus er tussen maar nog wel kort op elkaar. Het is nu best even heftig, de bv loopt op zicht goed maar hij pakt niet dus kolf ik. dat is niet meer te doen dus bouw ik nu al af. (zoon 2 is 11 dagen) ik had dat met de eerste ook, kolven, bv geven met de fles, ik was dubbel op bezig en dat wilde ik niet meer. Maar wat drukte betreft, ik vind het nu wel zwaar, heb tot nu toe hulp gehad, man gaat morgen weer aan het werk, ik kan nog niet tillen dus het gaat wel spannend worden hoe ze het gaan doen. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt, het is even bikkelen deze tijd maar er komst straks wel weer een ritme in denk ik. Heb ook nog geen duowagen maar misschien dat ik dat wel aanschaf, eerst maar even kijken omdat we ook een fietskar hebben. Lopen doet onze zoon prima, trap af nog niet zo goed, dat vind ie eng. nu heb ik natuurlijk ks gehad en dat is natuurlijk wel een verschil met een gewone bevalling. Dan mag je tillen en het huishouden ook weer doen. Maar de zwangerschap zelf ging beter dan de eerste. Aan het eind alleen wel heel zwaar. Kon bijna niets meer doen en dan met een dreumes erbij best lastig.
Klinkt toch allemaal wel vrij intens. Hier zal er +/- 11 maanden tussen zitten. Hopelijk heb ik een snelle loper in huis
Gefeliciteerd!! leuk en pittig tegelijk denk ik! Maar das alleen de eerste jaren...als ze eenmaal naar school gaan etc...is het alleen maar leuk en hebben ze veel aan elkaar!! Fijne en goede zwangerschap!!
Bedankt voor alle leuke reacties Mijn familie weet nog van niks dus het is leuk om toch al gefeliciteerd te worden!
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Mijn kindjes schelen precies 15 maanden en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit echt als pittig ervaar. Oudste liep wel pas met 18 maanden, dus hele zwangerschap en daarna nog moeten tillen, maar is niet zo'n groot mannetje. Vond dat niet bijzonder zwaar. Ritme liep ook best redelijk goed. Oudste sliep altijd slecht (inmiddels gelukkig aanzienlijk beter) en de jongste sliep bijna de hele dag. Dat was voor mij erg wennen, maar wel heel fijn. Hadden al snel een ritme dat ze 's middags tegelijk op bed lagen. Nu in de ochtend tijdens slaapje van de kleinste quality time alleen met de oudste en hij slaapt 's middags langer dan zij, dus dan quality time alleen met de kleinste. Ondanks dat de oudste een moeilijke slaper was is hij maar 1x wakker geworden van haar. Op de een of andere manier worden kinderen niet zo snel wakker van elkaars gehuil. Qua kinderwagen hebben wij nu een Phil en teds navigator. Geweldige wagen vind ik het. Veel verschillende mogelijkheden om 2 kinderen mee te nemen. Voordeel vind ik ook dat de wagen net zo lang en breed is als een enkele wagen, omdat ze achter elkaar zitten of als de kleinste ligt, de ander er boven kan zitten in een stoeltje. Neemt aanzienlijk minder plek in in de kofferbak dan onze Mura 4. Vooraf zag ik af en toe best wel eens beren op de weg, maar het is me 100% meegevallen. Vind het heerlijk dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen zit. Zeker als ik ze nu samen door de kamer zie wandelen en de oudste de jongste alles uit aan het leggen is.