in schok!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door floorfilla, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    Hallo Dames,

maandag heb ik een zwangerschap test gedaan,omdat ik maar niet ongi werd,het leek eerst negatief,toen ik uur later weer in de prullenmand keek zag ik dat toch echt positief was.
    heb toen gelijk mijn vriend verteld,want eigenlijk was dit toch schrikken omdat wij geen kinderen meer wilde,ben ik dus door de pil heen zwanger geraakt.Alleen wat me zeer doet is was mijn vriend zijn reactie,jij laat het maar mooi weg halen.
    en ik denk elke keer weer aan zijn reactie en elke keer doet het me zeer en verdriet,ook al was het niet "geplant".

Alleen heb vanmiddag ook nog even over gehad,ik zei ik wil het houden ik wil geen abortus plegen ik zei dat ik het als moord ziet.
    zijn reactie was,het kindje heeft geen besef.
    :$ dacht ik,hoe kun je dat nou zeggen,ik dacht echt leef een keer met mij mee,hij wil de abortus,en ik ben de gene die het onder moet gaan.
    Vervolgens was zijn reactie op mijn antwoord dat ik het wou houden,best maar jij betaald alles.
    toen zei ik best,maar dan wil ik nou echt wel een keer de kinderbijslag beuren,hij krijgt het en ik maar betalen uit mijn eigen zak.
    maar daar doet hij zo moeilijk over.
    toen wij onze 2de kreeg heb ik ook alles uit me eigen zak betaald,ik heb de hele baby kamer zelf opgeknapt.hij heeft alleen behang geplakt en paar gaten in de muur geboord.

maar heb ik het gevoel een dubbel gevoel moet het ik het nou houden of niet,ik wil dit kindje graag maar zo ik er nu over denk weet ik het nu even niet meer wat het beste is ,zit nu even in de put.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

das wel een vreemde reactie zeg.. heb je daarna nog een keer getest? anders kan het ook een indrooglijntje zijn..

maar als je idd zwanger bent vind ik het nogal een bizarre reactie waar 2 kijven hebben 2 schuld je hebt geen sex in je eentje... ik zou het er anders iets later nog eens over hebben..

succes!

3. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    het punt is,kan moeilijk met hem praten want hij wil nooit praten,ik moet het alles maar opkroppen.

4. lautjuhhh

he gedverderie meis toch... maar ook dat je de babykamer zelf heb moeten betalen dat is wel een beetje vreemd als ik het zo mag zeggen..

ik zou voor jezelf goed nagaan of je met hem verder wil.. en dat is niet lullig bedoeld maar als hij dit wondertje niet wil en hij beweerd dat je abortus moet doen of alles zelf moet betalen..
    t is wel jullie vlees en bloed.

Succes met je keuze!! en ik hoop dat je man/vriend bij draaid..

5. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik heb mijn keuze allang gemaakt,het blijft.
    alleen we moeten gewoon goed praten.
    hij wil niet bij me weg omdat we kinderen hebben,hij zegt om de kinderen wil ik niet bij je weg.

Maar heb hem ook duidelijk gemaakt,stel als we het zouden verwijderen dan komt zijn moeder achter dan is ze niet te genieten en zijn zus kan niet makkelijk zwanger worden(komt niet door haar maar door haar man) dan zou denk ik niet meer met ons willen praten.alleen die feiten al.
    hij zegt dat ze niet hoeven te weten,ik zei ze komen toch over al achter omdat iedereen kent.dat is de hele ellende soms

6. lautjuhhh

mm een zeer lastige situatie, maar het gaat om jullie en niet om de rest van de familie, en jij hebt je keuze gemaakt. en dat zal hij moeten respecteren..

Even een weekje laten rusten anders en dan nog eens voorzichtig overhebben

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Zo te lezen hebben jullie de financieën gescheiden want anders slaat de opmerking dat jij alles maar moet betalen terwijl hij de kinderbijslag int nergens op.
    Op zich vind ik dat wel vreemd want je hebt toch een huishouden samen waarom dan dit gedeelte niet

En hij wil niet bij je weg omwille van de kinderen en heeft het totaal niet over het feit dat hij van je houdt.

Ik zou eerst eens flink bij jezelf terrade gaan of dit wel het soort relatie is die je wilt hebben.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hij had van mij echt in de stront kunnen zakken,sorry dat ik zo hard ben..
    maar dat hij al zegt,alleen om de kinderen ga ik niet bij je weg!
    Ik vind het de grootste loser die hier op deze aardkloot rondloopt als ik het zo lees.Ik had voor niemand,maar dan ook voor niemand abortus gepleegd!
    Meis kies lekker voor jezelf en je kindjes!;)

9. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    meid, wat heftig...ik ben bang dat ik je niet echt goed kan adviseren, want gezien mijn situatie (kans op kinderloosheid is voor mij erg groot, zie banner) heb ik er zowiezo moeite mee met iedereen die abortus overweegt. Ik zou zo graag kinderen willen en dan is het moeilijk te verteren dat iemand abortus voorstelt....maarrrr......dat zijn mijn persoonlijke gevoelens......ik wens je veel sterkte!!

10. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Inderdaad!!
    Maar wel zijn leuter gebruiken? hij was er toch bij toen het kindje verwekt werd? of was dat de buurman! :x:x:x
    Ik walg van zulke reacties, doe maar arbortus :( Bah!
    Ik vindt het niet normaal, en dat is nogal zacht uitgedrukt. hoe durft hij zo respectloos te reageren.

Sterkte meid! en wees maar trots op jezelf!

11. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Bleh ook al zo'n rot situatie!! Het is jou kindje en je moet nooit een ander laten beslissen over het leven wat in jou groeit!
    Ik weet dat je er niks aan hebt maar ik zeg het toch, je moet doen waar jij je het beste bij voelt, en als dit kindje bij jou gewenst is, moet je er gewoon voor gaan!

Heel veel sterkte!

12. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey meid hoe is het nu met je?heb je al kunnen babbelen?
    ik weet dat het hard aankomt als men over je relatie begint en dat hij niet goed voor je is enz.heb het zelf ook gehad

mijn vriend wou ook nooit babbelen en we hadden zoveel problemen.
    hij gaf ook altijd rotreactie's dat ik dacht 'wie zegt zoiets nou'

na een tijd werd ik het zo beu dat ik mezelf bij elkaar had geraapt en zei: 'nu ga je vertellen wat er je dwarszit en waarom je zo doet of ik verhuis bij me moeder en het is gedaan!' en hij zag dat ik serieus was en heeft zichzelf eindelijk geopend voor mij.

misschien moet je dit ook proberen.

ikzelf vind het ook hard aankomen wat hij je verteld,van enkel bij je blijven voor de kinderen en het abortus plegen.maar wij kunnen niet zeggen wat je moet doen,enkel dat je goed moet nadenken waar jij gelukkig van wordt en wat jij verdiend!

veel geluk meid en proficiat dat je toch geen abortus doet!

13. Sasha1

Sasha1 Lid

9 jan 2011
    42
    0
    0
    Docent
    niet in Nederland
    #13 Sasha1, 19 feb 2011
    Laatst bewerkt: 19 feb 2011
    Sorry hoor, maar ben het helemaal mee eens met Claudia en fullhouse1981.
    Vervelend hoor... Ik zou zeggen zon schat moet je niet in de buurt hebben!
    Maar zoals anderen al heben gezegd, het is jouw beslissing. anderen kunnen het niet voor je doen.

;) succes in ieder geval en sterkte

14. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    sorry heel hard wat ik ga zeggen, maar waarom ben je nog bij zo'n vent? 1 je gaat er geestelijk op vooruit waarschijnlijk 2 financieel 3 je krijgt een prachtig kindje pffff heftig, maar mijn keuze zou heeeeel makkelijk zijn, ik zou ALTIJD voor mijn kinderen kiezen daar krijg je nooit spijt van!

sterkte meis!

15. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    meiden bedank voor jullie reactie,

toen ik met me vriend er over had,
    is hij daar na wezen sporten.
    toen hij weer thuis kwam en ik zat achter de pc,
    hij kwam speciaal bij me om te zeggen dat hij van me houd
    en knuffelde hij me ineens,dat deed me goed.
    heb het idee dat hij nu ook accepteert dat ik nu ons kindje wil houden en we voor 3de kindje gaan.

me vriend heeft ook geen makkelijke tijd gehad,paar weken terug is zijn vader overleden na lange strijd tegen de ziekte,was voor hem ook niet altijd makkelijk,maar sommige momenten sluiten hij me buiten en dat neem ik hem wel kwalijk.
    maar voor de rest gaat het nu super met ons en kan ik me meer consenteren op de 3de beeb

16. Bri

Bri Niet meer actief

Het is natuurlijk een heel harde eerste reactie die hij gaf, maar ja, sommige mannen uiten zich nou eenmaal een beetje lomp. Uiteindelijk ken jij hem het beste...

Misschien heeft het hem goed gedaan om even een beetje afstand te nemen (lekker gaan sporten) zodat hij ook kon bekomen van de schrik.
    Niet iedereen praat makkelijk (of überhaupt) over z'n gevoel, zeker als er zoiets verdrietigs gebeurt als een overlijden. Je kunt je dan buitengesloten voelen, maar dat is niet om jou af te wijzen, maar omdat hij zich er geen raad mee weet (of weet ik het; ik ken hem niet maar wel een heeeeeleboel andere mensen die het heel moeilijk vinden hun emoties te delen).

Wat ik verder nog wilde zeggen: gefeliciteerd met je zwangerschap! En ik hoop dat jij en je vriend er goed uitkomen en er samen achter kunnen staan. Dan is het gepraat over "je laat het maar weghalen" hopelijk ook gauw uit de wereld...

17. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    #17 Iris, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    ten eerste gefeliciteerd

ten tweede, wat een onaardige vriend. Ik kan me voorstellen dat het koud op zijn dak valt, maar in een relatie bespreek je dat soort dingen toch echt op een andere manier.

wat moet hij trouwens met de kinderbijslag? wat een hebbert!

edit..

ik heb begrepen dat hij is bijgetrokken..

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ten eerste van harte met je zwangerschap! ga er lekker van genieten! Ten tweede ik snap het financiele plaatje bij jullie ff niet. Hoef ook niet alles te weten, maar als mijn man zou zeggen dat ik zelf alles voor de baby's moet betalen en doen kon ie van mij de boom in. Plus dat ie zegt dat ie niet weg wil vanwege de kinderen!! Oke de kindern zijn erg belangrijk en ja je laat ze liever opgroeien met een papa en mama, maar dan moeten papa en mama wel echt van elkaar houden en samen kunnen leven! Ik zou echt niet bij me man blijven om de kinderen. Ben liever gelukkig met de kinderen zonder man, dan ongelukkig met man!! Want de kinderen gaan dat ook al snel echt wel voelen en ondervinden!

Maar verder wens ik je een hele fijne zwangerschap natuurlijk! Hoop dat er maar weer een prachtig wondertje mag geboren worden!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    niet leuk wat ik ga zeggen, maar moet je wel met hem doorgaan als hij het zo ziet?

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Sorry hoor maar wat een reactie!
    Onhoud goed dat JIJ de baas bent over JOUW buik!

Ik denk niet dat ik zou kunnen leven met iemand die zoiets van mij zou eisen.

Deel Deze Pagina