hoe kom je van vocht in je lijf af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jet83, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds de zwangerschap hou ik veel vocht vast met het gevolg dat ik veel last heb van opgezette handen en daardoor carpaal tunnel syndroom. Wie heeft dé tip om van het overtollige vocht af te komen?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik dacht dat plaspillen zouden helpen hiertegen, mijn moeder hield ook vocht vast en kreeg dit voorgeschreven

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Water drinken, geen zout, peterselie, asperges, bleekselderij.. uit mn hoofd

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Een vriendin van mij had dit ook. Bij haar werden er toen plastabletten voorgeschreven. Maar misschien is het ook op te lossen door veel water te drinken? Geen idee of het werkt, baad het niet dan schaat het niet. En anders even naar de huisarts. Succes!

5. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil liever niet aan de pillen. Meer water drinken is inderdaad een punt waar ik aan moet werken. En koffie, is dat nou vochtafdrijvend of juist niet? Ik lees tegenstrijdige berichten...

6. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Bij mij werkt bleekselderij echt geweldig!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee geen koffie of alcohol gebruiken.

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Snap ik;) maar zoals sommige dames al boven schreven, wellicht zal dat ook helpen?

Koffie houdt naar mijn weten vocht vast en dat idee heb ik dus zelf. Als ik alleen maar op koffie leef, hoef ik veel minder vaak naar de wc dan dat ik bijvoorbeeld thee drink drink. Nog maar te zwijgen over het verschil met alleen maar koffie of alleen maar water.

9. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    ok! dus geen koffie, wel veel water en bleekselderij! Dank :)

10. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Idd veel water drinken, bleekselderij werkt hier ook als een tierelier. Brandnetel thee schijnt ook te helpen

11. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    heel weinig zout (dus weing brood broodbeleg, kant en klare zakjes en zout toevoegen)
    brandnetel thee
    en zeker wel voldoende bljven drinken
    Plastableten geven ze alleen bij hele ernstige andere prolemen in de zwangerschap. ik denk dat je heel veel wint door beperken van het zout en dat zit in heel veel dingen

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bleekselderij inderdaad!
    En als je dat bijv heel vies vindt dan kun je dunne reepjes maken en ze als snack dopen in de boursin. Dan is het ineens een heel stuk minder vies :cool:

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb verder geen idee. Veel thee en water drinken? Bij mij verdween het eigenlijk heel snel na mijn bevalling.

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, dit gaat misschien heel gek klinken. Maar jij moet gaan zorgen dat het vocht ipv buiten je cellen weer in je cellen komt.
    Dat kun je doen door op nuchtere maag een glas lauw water te drinken met daarin 1/3 theelepeltje Himalayazout.
    Keukenzout is niet goed voor je. Dus sowieso kun je beter helemaal overstappen op Himalayazout. Dat zit vol mineralen.
    Maar goed, het zorgt er dus voor dat je cellen opengaan en dat het vocht er weer in kan.
    Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

15. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeh, dat klinkt goed, maar de boursin zal dan wel weer vol zitten met zout...

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Je kan een fles water maken met een uitgeperste citroen er in.
    Als ik dat drink blijf ik naar de wc rennen.
    Het is alleen niet heel erg goed voor je tanden, deze werden bij mij na een tijdje best gevoelig.

17. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een aparte manier! Maar het zou inderdaad goed kunnen dat het buiten de cellen zit, want het gaat maar niet weg.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Zoutloos eten. Vocht afdrijvende groentes eten zoals : knoflook, asperges, bieten, spruiten, kool, wortels, selderij, komkommer, mierikswortel, sla, uien, radijs, tomaten en appelazijn.

Veel water drinken.

Deel Deze Pagina