zoals het topic luid, ik kan dus echt niet slapen. lig uren in me bed en wordt er gewoon shagie van op den duur. het enige leuke eraan is dat me kleintje ook aan het sporte is in deze uren en dat heb ik nu al 3 dagen goed kunnen voelen snachts. vanacht weer 12 uur in bed, kon niet slapen 2 uur eruit. 3.30 uur weer erin en niet geslapen tot 6 uur en toen eindelijk heb ik niet meer op de wekker kunnen kijken en werd pas om 11 uur wakker en ben er dus uitgegaan. nacht ervoor het zelfde hebben jullie dit ook ineens gekregen en werd het nog minder bij jullie? ik krijg hoofdpijn van vermoeitheid en ja drink daarom veel water en het helpt we iets gelukkig.
Ik herken het niet maar het lijkt me zwaar frustrerend! Hopelijk gaat het snel weer over en kun je lekker slapen.
Misschien is er iets wat je bezig houdt... Ik slaap nu ook slecht, maar dat komt omdat ik een reuzebuik heb... dus ik kan niet lang achter elkaar blijven liggen, en daarom heb ik overdag ook slaap nodig...Maar met 20 weken had ik daar nog geen last van... Probeer te ontspannen voordat je gaat slapen, een warme douche, warme melk met honing, een lekker boekje lezen (niet over bevallingen ofzo!) Sterkte!
ik lig niet bewust ergens over te malen. ik ga zeker de tips proberen want niet slapen is echt shit om het maar netjes te zeggen.
ik heb het nu ook en heb er nog weleens meer mensen over gehoord. ik slaap heel slecht in zo pas na een uur of wel meer, wordt een paar keer wakker s'nachts. snap het ook niet want ik ben als ik naar bed ga best wel moe. maar ja, het zal er wel bij horen. groetjes joyce
Vòòr mn zwangerschap en na mn zwangerschap sliep én slaap ik als n roosje. In de zwangerschap was dit n ramp.. Ik keek geen tv voor ik naar bed ging enz.. maar niks hielp. Op slot rusteloze benen en veel plassen pfff. Ben blij dat ik nu weer 'normaal' kan slapen (muv t voeden uiteraard) En je kunt er niks voor de rest aan doen.
erg je je voelt je gewoon nooit uitgeslapen. daarstrakjes heb ik nog 30 min kunnen slapen en toen werd ik weer wakkker. vanavond maar weer optijd naar bed rusten zal me ook goed doen, al slaap ik liever gewoon 8 uur achter elkaar zonder wakker te worden. hoop dat ik snel weer een nachtje ondoorbroken kan slapen want dit sloopt me langzaam. ook heb ik veel minder honger nu ik zo weinig slaap hebben jullie dit ook?
ik heb zoiezo minder honger nu ik zwanger ben. maar probeer niet te veel met andere te vergelijken want iedereen heeft weer andere klachten . niet om je af te kraken maar daar word je zo onzeker van. groetjes joyce
ik heb het nu ook ga om 22.00 ong slapen maar ben om 01 uur al weer klaarwakker soms val ik om half 4 weer in slaap maar soms ook niet erg vervelend
Bij mij helpt het vaak om iets warms te eten/drinken voor het slapen gaan, zodat je een warm en vol gevoel krijgt. Ik neem vaak een kop warme melk of brinta. Ook ontspanningsoefeningen kunnen helpen: Adem in door je neus en uit door je mond. Vooral het uitademen is hierbij erg belangrijk. Als je dit een paar minuten doet voel je je lichaam ontspannen en merk je ook dat je wat rustiger wordt in je hoofd... Sterkte ermee!
Oef, het klinkt akelig bekend, ik leef met je mee... Heb dat zelf vanaf ongeveer mijn 20e week. Kennelijk hoort het er ook een beetje bij. Meestal ben ik blij als ik twee of drie uurtjes op een nacht meekrijg. Ik merk wel dat het helpt om te experimenteren met kussens enzo (ook alvast zo'n voedingskussen gekocht om tegenaan te krullen). Dan lig ik lekkerder met die buik en val ik eerder in slaap. En wat warme melk voor het slapen gaan. Rustgevende muziek op de mp3speler wil ook wel helpen, maar niet gaan meezingen, dan word je weer wakkerder! En als het echt niet lukt ga ik maar even wat opruimen in huis en probeer het na een kwartiertje weer... Met al deze trucs slaap ik zo soms zelfs dóór en de andere dagen is het zo net genoeg om weer verder te kunnen. Sterkte!
Hoi, Ik heb er de laatste tijd ook vaker last van helaas.Maar gewoon lekker blijven liggen hoor,ookal kan je niet slapen,lekker uitrusten is ook goed groetjes sas
Klinkt helaas bekend. Ik heb het met vlagen, maar zit dus ook regelmatig midden in de nacht weer achter de computer omdat ik niet meer kan slapen. Val wel zo in slaap maar rond 2 uur klaar wakker en dan pas weer rond 5 uur er in en ja dan lig ik om 7 uur natuurlijk net heerlijk te slapen als die piepwekker gaat......... Helaas heb ik nog niets gevonden wat werkt, dus tips zijn hier ook welkom! Groetjes CIndy
Hii Ik heb het ook, en de VK vroeg er ook naar. Schijnt een normaal kwaaltje te zijn. Slapeloze nachten. Vervelend vind ik het want ik moet gewoon werken in de ochtend. Maar ik kan gewoon niet slapen, en het lijkt alsof het steeds dezelfde tijdstippen zijn dat ik wakker in bed lig
Ik heb ooit de volgende ontspanningsoefening geleerd: Ga op je rug liggen en adem rustig in en uit. Span nu 1 voor 1 je spieren aan en voor je aan de volgende begint laat je weer langzaam los. Zo doe je dat met al je vingers, wenkbrauwen. enz. Er is een bepaalde volgorde maar die weet ik niet meer..... Misschien heb je er iets aan, want het is zoooooo vervelden wakker liggen 's nachts! Succes