verloskundige/ziekenhuis kiezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door koffiethee, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koffiethee

30 mrt 2007
    6
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben nog niet zwanger maar ik vraag me af wat ik moet doen als dat zou (hopelijk!) gebeuren. Ik ben geen Nederlander en ik weet niet hoe het hier werkt!
    Ik weet dat ik een verloskundige moet kiezen. Hoe doe ik dat precies? Ik ben niet heel tevreden met mijn huisarts en ik wil een verloskundige kiezen waarin ik mijn vertrouw kan stellen. Is het mogelijk met meer dan een verloskundige te ontmoeten om te kiezen?!
    Ik heb ook vragen over de bevalling en waar dat plaats kan vinden. Een bevalling thuis is waarschijnlijk niet mogelijk voor mij. Kies ik zelf dan een ziekenhuis? Zijn er ook andere opties, bijvoorbeeld "birth center" - ik weet niet hoe dat heet, maar een plaats dichtbij het ziekenhuis maar alleen voor bevalling?!
    Waar vind ik raad over dit soort dingen?!
    Bedankt, en sorry voor de fouten met mijn nederlands! :(

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je verhaal is heel goed te volgen hoor! Niks mis mee!

Je kan inderdaad bij een aantal vk's in de buurt een afspraak maken voor een kennismaking.
    Ik zou er niet te veel doen..das weer lastig kiezen. Neem er bijv. 1 die op de route ligt en als het niet klikt zoek je verder...bijvoorbeeld dan he.

Ziekenhuis of thuis mag je in principe zelf kiezen. Wil je in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie hangt er wel een prijskaartje aan (na te vragen bij je verz. maatschappij).

Ook zijn er kraamhotels maar daar weet ik niet zoveel van. Dit kan je wel opzoeken op internet denk ik. Ik weet ook niet of je daar kan bevallen hoor.

Als je nog meer vragen hebt....stel ze gerust!

Elmo

3. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Het ligt er veel aan in welke plaats je woont.
    Bij ons is maar een verloskundige centrum in de buurt en je kunt maar 1 ziekenhuis bevallen (of thuis) dus weinig keus. Maar mijn schoonzus in Rotterdam is bevallen in het kraamhotel. En moest met spoed helaas daarna naar het ziekenhuis, maar ze kon wel aangeven dat ze naar het ziekenhuis wilde dat dicht bij haar huis is. Dus allemaal weer heel anders.

Vraag het anders bij de huisartsassistente eens na wat de mogelijkheden zijn. Als het goed is moeten zij voldoende info kunnen geven.

4. koffiethee

30 mrt 2007
    6
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Lief van jullie - dit is heel nuttig voor mij!
    Ik woon in Amsterdam (zuid) dus ik neem aan dat ik een paar keuzen heb. Mischien zal ik later vragen of iemand hier kan me aanraden over de mogelijkheden dichtbij.
    :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes en hopelijk plezier met zwanger worden!

6. koffiethee

30 mrt 2007
    6
    0
    0
    Dank je wel Elmo, en ook heel veel success met je zwangerschap. Heel spannend!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi...
    Je overige vragen kan je in dit topic stellen hoor!
    Elmo

8. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    hee ik wist helemaal niet dat je kon kiezen joh?! Ik dacht dat je degene moest nemen die het dichtst in de buurt is. Anders was ik in bemmel gebleven bij mijn vorige verloskundige tijdens mijn vorige zwangerschap!

Deel Deze Pagina