Dipsticks 2 streepjes vraagje..

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Cintsa, Jan 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cintsa

Cintsa Actief lid

Dec 8, 2011
    295
    0
    0
    Hoi!!

Sinds deze maand ben ik begonnen met dipsticks ovulatietsten.Ik ben de 10e dag van mijn cyclus begonnen met testen en dit zijn de resultaten:

16 jan: neg
    17 jan: licht 2e streepje
    18 jan: licht 2e streepje iets donker dan gister
    19 jan: 2e duidelijke streep (dag 14 van cyclus)
    20 jan: 2e duidelijke streep..nog duidelijker dan gister

Zoals jullie zien heb ik vandaag weer een duidelijke tweede streep nog donkerder dan gisteren. Ik heb geen ervaring met ovutesten, maar daarom ook mijn vraag..ik dacht omdat ik gisteren een tweede streep had dat het mijn meest vruchtbare dag was..dus geklust..maar vandaag is ie nog donkerder..??Dus nog meer LH..betekent dit nog vruchtbaarder??

En wanneer weet je nu wanneer je eisprong is geweest?Als het streepje weer weg is??

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

Groetjes Liz

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik kan je niet echt helpen, ik gebruik ook pas sinds kort ovulatietesten en bij mij is het precies andersom. Dag 13 een knaltest, dag 14 nog positief alleen iets minder knal. En vandaag is hij bij mij negatief. Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als jij. Ik denk zelf dat op de twee dagen dat de test positief was je het meest vruchtbaar bent gewoon maar dat je ei ook pas kan springen de dag na de laatste poitieve test. Ik temperatuur er ook bij en mijn temperatuur was wel hoger vandaag maar nog niet echt duidelijk voor mijn gevoel.

Temperatuur je ook? Want dan kun je over een paar dagen dus wel duidelijk zien wanneer je ei echt is gesprongen.

3. Cintsa

Cintsa Actief lid

Dec 8, 2011
    295
    0
    0
    Hoi,

Nee ik temperatuur niet...is misschien inderdaad wel goed om te gaan doen om nog meer inzicht te krijgen in mijn ovulatie..
    Vreemd dat het bij jou juist net andersom is..Ik hoor wel vaker dat die uvutesten soms vreemd uitvallen...

Hopelijk dat iemadn anders ons antwoord kan geven op onze vragen;)
    En dat tempen..ik heb me er nog niet in verdiept en kan het ook even op internet opzoeken, maar jij bent er al mee ebzig dus kunt het me vast ook wel vertellen..hoe werkt dat precies?

Mag ik vragen bij je hebt laten pendelen?Ik wil dit ook erg graag en heb al een aantal van het forum benaderd, maar geen reactie.Ik weet dat sommigen alleen pendelen wanneer ze het zelf aangeven, maar blijkbaar mis ik dat dan net steeds.

Groetjes Liz

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,605
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovu test is positief zodra het teststreepje donkerder is dan het controle streepje.
    Als dat gebeurd zal je eisprong tussen de 24-36 uur daarna plaatsvinden.

Als je meer info wilt over het tempen stuur me dan een pb. ik heb het 4 jaar lang gedaan (als het niet langer is). ik zal het je dan helemaal gaan uitleggen.

Share This Page