Ligt het midden van de fundus meestal ook echt in het midden van je buik, of kan die ook wat meer naar rechts neigen? En/of kan het misschien zo zijn, dat als die fundus wél mooi in het midden van je buik ligt, en het midden van de fundus wordt aangeraakt tijdens een inwendige medische ingreep, dat je dat niet middenin je buik voelt, maar juist meer rechts? (misschien dat de zenuwbanen niet precies mooi in het midden lopen, en dat je daarom denkt de pijn rechts te voelen, terwijl de pijn eigenlijk gewoon mooi in het midden zit?)
Ik denk dat je baarmoeder een vaste plek heeft en dat het niet uitmaakt of je wel of niet zwanger bent. Je baarmoeder kan wel voorover of achterover gekanteld liggen, maar ook dit staat los van een zwangerschap. De meeste vrouwen hebben een achterover gekantelde baarmoeder, die van mij ligt voorover gekanteld. Pijn of beweging in je baarmoeder voel je op de plek waar het plaatsvindt, niet aan de geheel andere kant. Zenuwbanen liggen overal. Als zenuwbanen doorgesneden zijn (operatie waarbij flink gesneden is, niet een simpel kneuzinkje), kun je pijn of aanraking wel op een totaal andere plek voelen. Uit je berichtje meen ik te kunnen halen dat je denkt dat je zwanger bent en in je baarmoeder iets meent te voelen?
Mijn baarmoeder ligt inderdaad achterover gekanteld. Nee, ik ben niet zwanger. Ik heb afgelopen week een inwendige medische ingreep gehad aan mijn baarmoeder. De bedoeling was dat deze ingreep in het midden van mijn fundus zou plaatsvinden. Maar tijdens de ingreep voelde ik pijn rechts in mijn fundus, ipv middenin mijn fundus. De arts zei dat het inderdaad mogelijk was dat de ingreep wellicht iets naar rechts was gedaan, maar dat dit niet uit zou maken voor het resultaat. Maar ze zei dit zo nonchalant, dat ik er niet geheel gerust op ben. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk was dat de ingreep tóch in het midden van de fundus is gedaan, maar dat ik het op de een of andere manier iets naar rechts heb gevoeld. Dat zou mij namelijk wat geruststellen