Hoe ziet dit er bij jullie uit? Ik probeer een beetje een idee te krijgen, maar we zijn hier nog enorm zoekende daarin. Merk dat hij wel veel minder drinkt de laatste dagen. Alleen de eerste en laatste voeding van de dag zijn 'echte' voedingen en alles wat daartussen zit zijn een paar slokjes. Fruit eet hij goed. Brood en groente daar wordt hij niet zo enthousiast van dus dat zijn een paar kleine hapjes/stukjes. Ander vocht naast de bv krijgt hij niet.
Mijn zoontje is van 22 juli 2013 dus bijna 7 mnd. Zijn schema ziet er meestal zo uit: 8.30: wakker en in bad 09.00: bv 10-11.30 :slapen 11.30 uur: 1.5a2 stuks fruit 13.30 :bv 14.00-15.30 uur slapen 15.30 uur : boterham met boter. Soms een hele, soms een halve. Met paar slokjes thee 17.15 uur: groenten met aardappel samen 200 gram 18.00 - 19.00 slapen 19.00 bv 19.30 slapen Die van mij is wel een klein vreetzakkie...lust alles tot nu toe. Zit ook aan een flink gewicht waardoor ik er bewust wel voor kies om ook een paar slokjes thee te geven.
Met 7 maanden gaf ik nog bijna volledig borstvoeding op verzoek. Daarnaast kreeg hij 's avonds een beetje groente en 's ochtends een broodkorst. Tussendoor wat fruit. Maar met 7 maanden at hij nog bijna niets, dus hij leefde toen echt nog wel volledig op bv. Als je denkt dat ie te weinig drinkt, kun je wel wat water of thee erbij geven.
Mijn enige "regel" op die leeftijd was:eerst bv,dan bijvoeding. Hij kreeg toen 5 voedingen (incl 1 nachtvoeding). Langzaam maar zeker zie je dan dat deze naast elkaar komen te staan. Dat gebeurde hier rond een maand of 10/11.
Hier 8.00 bv 10.00 fruit, 2 stuks of 200 gram 12.00 boterham met boter en borstvoeding 15.30 180cc kv en soepstengel 18.00 200 gram groente met aardappel en yoghurt na 20.00 bv maar wordt slecht gedronken 22.00 droomvoeding, tankt zich helemaal vol en ik kan met lege borsten naar bed.
Hier at ze op die leeftijd echt nog maar heel weinig bijvoeding. Je zegt dat hij overdag niet veel meer drinkt? Misschien helpt het om de borstvoedingen aan de slaapjes te koppelen. Of steeds voeden op een donkere kamer, dus zonder afleiding. Ik doe het hier nog steeds zo. Ze doet overdag 2 slaapjes. Voor elk slaapje krijgt ze BV, dus op haar kamertje in het donker. Dan drinkt ze heel goed. Als ik in de woonkamer blijf zitten, drinkt ze bijna niet, dan wilt ze spelen