ja ook wij zijn zwanger!!!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door mik33, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    yes sinds gister uitgevonden dat wij ook zwanger zijn.
    een dikke vette streep na ongeveer 30 seconden.

heb het gister mijn vriend verteld bij thuiskomst, hij stond helemaal te glunderen.

nu weet ik eigenlijk niet hoe ik verder moet, wil het graag aan iedereen vertellen,zelfs mijn vriend zei mogen we het al vertellen heb hem uitgelegd dat het altijd nog fout kan gaan.

nu heb ik het idee dat het wel goed zit want ik heb vorig jaar een vmk gehad en dat streepje was heeeeel licht en heb 3 testen gedaan want ik kon het niet geloven haha.
    maar toen begon ik een dag later te bloeden.

nu heb ik nergens last van geen buikpijn geen hoofdpiijn enzo,
    alleen in mijn hoofd is er een klein stemmetje die zegt: ik weet niet of het wel blijft zitten deze keer, ben eigenlijk een beetje skeptisch want vorige keer bleef het ook niet bij ons en waarom nu dan wel.

er zijn zoveeel gedachten negatief maar ook positief.

ik vind het moeilijk om te begrijpen dat het nu wel zo is.
    ik ben nu 2 dagen verder dan de eerste keer, maar toch nog steeds het idee dat het niet blijft zitten, meer die gedachten dan dat ik echt super blij ben eigenlijk.

zou het zo vreselijkk vinden.

rare gedachten kan een mens hebben.

sorry voor mijn langer verhaal maar weet niet zo goed of ik blij of zenuwachtig moet zijn.

heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt???

dankje wle voor het lezen. gr. mik

2. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Aller eerst hartelijk gefeliciteerd!

Nee ik heb niet hetzelfde meegemaakt, ben nog niet eens bezig met kinderen krijgen maar kan me wel goed inleven in anderen.

Ik snap best dat jij je gelukkig maar ook zenuwachtig voelt. Ik denk ook niet dat dit 2 rare gevoelens zijn in een zwangerschap. Ik denk zelf dat heel veel vrouwen dat hebben. Want het is natuurlijk echt SUPER leuk. Maar je hebt altijd te twijfel of het wel goed zit.

Jammer genoeg weet je nooit of het goed gaat of niet. Dat weet je nog niet eens als je al aan je eind van je zwangerschap zit.
    Klinkt eng maar het is toch wel de waarheid.
    Het is juist ómdat je er zelf toch niks aan kan veranderen dat je er beter maar niet te druk om moet maken :).

Dus als je het van de daken wil schreeuwen zou ik dat doen.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt :D

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

en kan de onzekerheid met je delen ben ook zo bang dat hetfout gaat durf daarom ook niet zo heel erg blij te zijn nog we vertellen het wel tegen onze ouders mocht het mis gaan en mijn man is er niet ivm werk kan ik naar me ouders verder wachten we tot de eerste echo en tegen onze zoon die zo graag een broertje of zusje wilt vertellen we het met 12 weken pas dan is de grootse angst bij ons ook weg

het is zo raar je wilt zo graag zwanger zijn maar als het eenmaal zo is word ook weer zo onzeker over alles

sterkte en hoop dat het voor alle zwangere hier op het forum een mooie zwangerschap word en dat de eerste weken voorbij vliegen

groetjes

4. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Meid, ik heb precies hetzelfde gehad. Nu 7 weken verder en een prachtige echo gehad gisteren. Iedereen zegt tegen je: probeer te genieten, maar dat is gewoon moeilijk. Natuurlijk kan het mis gaan, maar als je al je streep hebt gezien, ben je al door het grootste risico heen. De meeste miskramen gebeuren al voor de 4e week. Als jij het wil vertellen, gewoon doen. Mensen die met je meeleven heb je nodig. Zowel als het goed gaat, als dat het mis gaat. Maar van dat laatste gaan we natuurlijk niet uit!! Geniet ervan en veel plezier bij het vertellen en vooral gefeliciteerd!!!!

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ook ik heb woensdag positief getest en heb zelfs al meerdere miskramen gehad. Ik ben ook erg onzeker maar heb nu net als jij dit keer een vette streep de andere keren heel licht. Ik ben nu wel positiever. Wij hebben het onze ouders en broer en zus en mijn beste vriendin verteld. De rest moet wachten. Mijn collega's zal ik het als ik met bijna 8 wk een goede echo(kan niet eerder ivm mijn vakantie) heb dan vertellen. Dit doe ik alleen omdat ze weten dat wij afgelopen mnd onze eerste IVF poging hebben gedaan.

Gewoon niet aan iedereen vertellen maar wel aan mensen bij wie je hart kan luchten.

Ik was nog vergeten gefeliciteerd

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Van harte gefeliciteerd!

7. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Hee meid!!

Allereerst van harte gefeliciteerd!!

Hoever ben je nu?

Ik ken jouw gevoel met je delen, ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad, met 5 weken al. De test was al twijfelachtig, wij hebben het toen al gezegd & veel mensen leefden met ons mee toen 't mis ging.

Toen ik heel onverwachts (ik had t eigenlijk opgegeven) de positieve test in handen had, nadat ik 14 dagen overtijd was, was ik erg geschrokken, ook ik voelde de gemengde gevoelens.

Na een echo te hebben gehad met 5 weken was er alleen maar een vruchtzakje te zien. Gyn deed niet echt geruststellend, had zeker geen zin om te werken.

Met 8 weken ging ik naar een andere verloskundige, daar was een hartje te zien & een klein garnaaltje, ik was uit mijn dak gegaan omdat het hartje klopte, waar ik juist heel erg bang voor was, was dat t weer niks was of het hartje niet klopte.

Eigenlijk vanaf het moment dat ik het hartje zag, ook al dacht ik dat ik voor de gek werd gehouden, werden alle zorgen weg genomen. Aan ouders en broers/zussen hebben we direct na de test verteld dat we zwanger waren, pas na de eerste echo vertelde ik het aan anderen.

Als ik je gerust kan stellen, probeer positief te zijn, het kan zelfs met 5 maanden mis gaan, er is altijd een risico, maar als je de juiste verloskundige hebt, houdt hij of zij je in de eerste 3 maanden extra goed in de gaten. Ik moest de 3 maanden om de 2 weken naar ze toe, om even te kijken of alles goed zit. Nou met 11 weken zei ze al, kom over n maand maar terug.

Wanneer je het hartje ziet kloppen, is er al een stuk zorg van je af gevallen. Want dat hartje is eigenlijk het belangrijkste stuk waarbij je visueel bewust bent dat er iets zit, dat 't leeft!~

x

8. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    hier ook een vmk gehad, 2 eigenlijk maar nu bijna 15 weken zwanger !
    had een mooie echo en woe mag ik weer naar t hartje luisteren :)

GEfeliciteerd met je zwangerschap!!:) en ikheb het pas verteld na de 1e echo was 8 weken..(aan fam. en vrienden) en 13 weken aan werk en collega's/..nu mag de hele wereld het weten..

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd en duim dat alles goed blijft gaan!!

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina