ramen lappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak lap jij je ramen buitenom?

1. iedere week

2. 2 keer per maand

3. eens per 3 maanden

4. 1 keer per jaar

5. nooit , om de volgende reden: ( graag even in reactie vermelden)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben wel eens benieuwd naar hoe vaak jullie je ramen (buiten) lappen..

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat het al 3 maanden geleden is.. met die winter en laatst waren ze vòor buiten aan t jekkeren dus dat werd t ook niet. Maar ze zullen binnenkort wel aan de beurt zijn. Binnen overigens 2 maanden terug.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    zomers trouwens om de week ofzo buiten. Omdat je er dan vaker tegen aan kijkt.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wij wonen sinds 30 april 2009 in dit huis, aan 1 kant ( van de 3) heb ik de ramen 1 keer gedaan.. de rest nog NOOIT..:):):):)

Ik kan alle ramen trouwens schoonmaken ( als ik wil) boven zijn van die kantel/draai dingen en de dakramen kunnen ook goed open..

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Met de wind die regelmatig op de ramen staat wordt het hier best vies. Maar al te vaak heb ik geen tijd voor dus het zal zo ongeveer een keer of 4 a 5 per jaar zijn ;). Ik moet altijd wel hannessen met een magneetwisser omdat we dubbele schuiframen hebben. Wie die dingen ooit heeft uitgevonden, verschrikkelijke ondingen zijn het.

De eerste twee jaren die ramen dus ook nooit gewassen omdat ik die magneetwisser nog niet had. De eerste keer dat ik ze dus ging schoonmaken had ik dus wel echt eer van mijn werk ;):D

6. Seth

Seth Niet meer actief

heb hier een glazenwasser die een keer in de maand komt.... MAAR aangezien ik een grote hond heb....(en 2 kindjes) moet ik zelf nog geregeld de ramen van de schuifpui en achter buiten wassen.... dus.....

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

schaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam denk zon drie of 4 x per jaar. mn man doet dat. de boven ramen worden wel 1 xper 6 weken door de glazenwasser gedaan. alleen de dakkapel is nog nooit gedaan zelfs niet door de glazenwasser ( is heel lastig bij te komen.) ach kan er nog steeds doorheen kijken en zit hier nog maar een jaar!

8. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Bijna nooit, misschien 2 x per jaar.
    Ik woon in een drukke straat waar altijd vrachtwagens passeren en er plakt altijd stof aan mijn ramen. Dus als ik ze vandaag lap zie je het morgen niet meer.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Eens per 3 maanden denk ik ongeveer.

Wanneer ze vies zijn en je kunt bijna niet meer naar buiten kijken als de zon er op schijnt, dan word het weer eens tijd..

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Elke week! Nee hoor geintje. Ik heb gestemd op elke 3 maanden. Elke 3 maanden komt er voor de bovenramen een glazenwasser. En als die geweest is doe ik ze ook beneden van buiten en binnen, en boven van de binnenkant. En ik doe ze tussendoor natuurlijk ook als ik er een grote vogelpoep of zo op zie zitten, daar hoef ik niet tegenaan te kijken....

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nooit, dat doet de schoonmaakster.
    Boven hebben we ook nog nooit gedaan, maar zo vreselijk vies zijn ze niet...

12. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje wat doen sommige vaak de ramen wassen?
    Ik denk mischien 2-3 keer per jaar?

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    's winters om de drie maanden ongeveer en in de zomer vaker, denk dat ik ze dan iedere 2 weken een keer de. Ik vind het geen vervelend werk en kan genieten van schone ramen!

14. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    de glazenwassers komen iedere 4 weken dus ik doe alleen binnen :D

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Elke 2 maanden komt de glazenwasser die alle ramen beneden en boven lapt, ideaal!
    Daarvoor deed ik het zelf, eens in de 3 maanden ofzo en boven maar eens per jaar, want daar kon ik niet bij met mijn korte laddertje en dan moesten we speciaal een ladder bij mijn ouders ophalen om er bij te kunnen. Ik heb zo'n schurfthekel aan ramen lappen, dat ik het echt een traktatie vind dat de glazenwasser het nu doet.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#16 Polletjepiek, 3 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2010
    Hoi
    Ik lap de ramen als ik denk: "Goh, het is ook wel weer nodig om de ramen een keer te doen" dat zal eens in de 3 - 4 maand zijn ongeveer, denk ik. Ik doe dat met water, afwasmiddel en een scheut glansspoelmiddel van de vaatwasser. Mooi dat ze dan worden!!!

17. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik kan eigenlijk niet stemmen omdat het goede antwoord voor mij er niet bij staat.
    Iedere maand komt de glazenwasser alles boven en beneden zemen. Heel af en toe doet mijn man of mijn hulp het nog wel eens extra.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik schaam me rot, maar meer dan 3 keer per jaar zal het écht niet zijn. :)

Ik heb best veel ramen en ze zijn niet klein, ik vind het een verschrikkelijk klusje.

Ik heb dus gestemd 'om de 3 maanden', maar het is eerder om de 4 à 5 maanden.. :)

19. in de winter 1 x in de 2 a 3 maanden
    zomers 2 x per maand

haha ik moest gelijk aan een verhaal denken van een vrouw die een nieuw rolgordijn had opgehangen, en die vond dat er wel erg veel vlekken in zaten voor een nieuw rolgordijn

Bedrijf in kwestie erbij gehaald , tja mevrouwtje u moet toch de raampjes
    maar een keertje zemen, want die vlekken in het rolgordijn zitten in werkelijkheid op uw ramen :):)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt er aan. Gemiddeld 1 x per 2 maanden.
    Nu heb ik ze 3 weken geleden gewassen, maar manlief is met de hogedrukreiniger aan de slag geweest...
    Woensdag wordt het lekker weer, dus dan moet het buitenom nog maar een keer gebeuren.

Verder zitten we in een hofje, redelijk beschut zonder teveel verkeer dus echt vies zijn de ramen niet snel. We roken ook niet, dat zorgt ook voor weinig aanslag.

En elke week de ramen wassen :( Zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen aangezien ik ook nog moet werken.

Deel Deze Pagina