Jaaaaa een sollicitatie gesprek :D

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat jammer dat het niks geworden is :(...
    Hopelijk vind je snel een baan!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    idd, die ervaringseis wordt steeds hoger, mijn vader ook, 3 jaar geleden ging ie solliciteren, zochten een DTP'er + grafisch ontwerper met meer dan 10 jaar ervaring, me pa gesolliciteerd, die is 55 en had toen 32 jaar ervaring (is op ze 20e begonnen) werd ie afgewezen, te oud.

Of ze zoeken STARTERS met 3+ ervaring :(

3. Jammer chantal!!
    Ik had er nog wel zo,n goed gevoel over...zonde

wil ff inhaken op dat jullie met zijn 3tjes leven van 1 salaris

Wij leven hier met zijn 4en van 1 salaris
    en dat is goed te doen
    Het was ook mijn eigen vrije keus om te stoppen met werken
    en ja toen mijn salaris weg viel, was dat goed te merken
    We kunnen nu niet alles gelijk maar halen wat we willen, maar om nou te zeggen wat heb ik het slecht...nee
    We kunnen eten en alle rekeningen betalen we rijden nog steeds auto en we kunnen nog 2 x per jaar op vakantie
    sommige dingen kan ik gewoon niet meer doen, maar daarvoor heb ik wel 2 geweldige kanjers waar ik de hele dag bij kan zijn..

4. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hoi Chantal,

Ik heb eens meegelezen in je topic en ik vind het heel vervelend voor je dat je niet aangenomen bent bij Thomas Cook. Het is tegenwoordig hartstikke moeilijk om aan een baan te komen. Ik heb toerisme diploma, maar ook daar kom ik niet aan het werk. Dus ik weet hoe het voelt, om overal afgewezen te worden of niet eens een reactie te krijgen op je sollicitaties. Heb toen bij de Aldi gesolliciteerd en daar ben ik wel aangenomen. Is dit geen idee voor jou? Ze hebben daar contracten van 8 uur tot 32 uurtjes. Dus parttime werken is zeker mogelijk en ze hebben bijna altijd personeel nodig. En het betaalt niet slecht. Alleen wel heel hard werken, en in de winkel is het werken wel zwaar. Maar je kan er ook makkelijk doorgroeien naar vervangend filliaalleidster en uiteindelijk dan filliaalleidster als je ambities hebt. Dus misschien kan je hier proberen te solliciteren.

Veel succes.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    betaald niet slecht? wat is niet slecht?

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Respect voor je Chantal,dat je toch nog doorgaat met solliciteren.Ik weet hoe het is met tegenslag,maar jij bent een echte doorzetter!

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

wat balen zeg:(
    kan je niet bij mensen gaan schoonmaken? via via kom je altijd wel aan een paar adresjes.

of een krantenwijk. zeker in de zomer is dat best te doen. bruin worden en centen verdienen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dankje :)

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Thanx, altijd fijn om dit te horen :D
    Het is niet altijd even makkelijk hoor en heb ook echt dagen er tussen zitten dat het me allemaal teveel word en ik werkelijk niets wil en doe maar ach dat neem ik maar voor lief ... Wil gewoon dat die kleine alles krijgt wat zijn hartje begeert ( tot op zekere hoogte ;) ) en dat houd me gewoon op de been, als die kleine er niet was geweest dan had ik hier niet nu gezeten ... Is heel erg om dit neer te zetten want het doet me pijn te weten dat ik zulke gedachtes heb maar ik wil ze niet ontkennen want ze zijn er wel .. Gelukkig heb ik heel veel goede mensen om me heen die me er elke keer weer doorheen trekken waardoor ik dus elke keer weer een soort pepup ( zo noem ik het ) krijg en dan door gaat solliciteren ...

@ninien: Wij hebben dus echt een tweede salaris nodig, wij kunnen nu totaal niets extra's doen met 1 salaris, we gaan niet op vakantie ( is ook niet belangrijk maar goed ), gaan verder geen dagjes weg ( of er moeten mega goede aanbiedingen zijn, kopen alleen boodschappen die we nodig hebben, we moeten ook niet tussendoor ineens een kapotte wasmachina oid hebben want daar hebben we gewoon geen centen voor ..

Nogmaals wil helemaal niet zielig gevonden worden want we redden het goed op de manier hoe we het nu doen maar we hebben gewoon wat adem ruimte nodig zodat we niet meer zo extreem hoeven te letten op de centjes ... Mijn tijd komt nog wel maar na 1,5 jaar heb ik het wel gehad en vind ik dat ik ook wel een baan verdien ..

Schoonmaak baantjes liggen ook niet voor het oprapen, heb laatst via Monsterboard op een paar vacatures gereageerd van schoonmaakster op een school en op een kantoor en er word gewoon niet gereageerd ..

Probeer iedere dag min 2 uur vacatures te zoeken maar om een of andere reden word het me niet gegund, volgens mij heb ik iets heel fouts in mijn leven gedaan waardoor ik nu gestraft word :(

Maar goed, ik kom er wel .... :(

Thanx iig voor alle berichtjes :)

Deel Deze Pagina