Hoihoi! Ik zit al een tijdje ergens mee, maar nu toch maar even vragen aan jullie eerst. Al een paar jaar denk ik iets aan mijn hart te hebben (ritmestoornis ofzo) en geen idee waarom!! Maar heb soms dat mijn hart overslaat, enof hartkloppingen. De laatste tijd merk ik dat het veel vaker is, ik heb een klein beetje stres, maar toch niet al te veel hoor... Ik heb vooral als ik (veel) heb gegeten daarna last van hartkloppingen/ overslaan van het hart (best irritant eng gevoel) en dat duurt wel een uur misschien? Ik ben het misschien al beetje gewend, maar nu merk ik dat het best vaker is en vind het toch een beetje eng, en raar. Mijn vriend heeft dat niet dus tja, moet ik nu toch naar de dokter of is dit niks? Ook als ik wil gaan liggen en wil gaan slapen, heb ik soms last van kloppingen/overslaan van het hart. heel raar. Heb dan mn pols vast en dan gaat het zo van.. boem, boem, boem ....... boem , boem, boem, boem, boem ....... boem, boem.... snappen jullie het een beetje? Is dit iets ernstigs denken jullie of is dit normaal? :S Alvast bedankt!! Groetjes, Mandy
ben je uberhaupt wel eens naar de dokter geweest? ik zou als je er echt heel erg mee zit ff naar de dokter gaan sterkte
Nee nog nooit mee naar de dokter geweest, maar wel 2x zwanger geweest enzo maar toen in het ZH was het gewoon goed, maar het zijn ook periodes van de dag dat ik ze heb. Maar volgens mij te veel , ik ga zeker een afspraak maken bij de huisarts.. je weet maar nooit.. :S raar
Ik heb dat ook weleens, ben er voor naar de dokter geweest en ik had soort hyperventilatie. Hij heeft naar mijn hart geluisterd en bloedruk opgemeten dat was allemaal goed
Ik heb dat ook wel eens (gehad) Bij mij bleek het om hyperventilatie te zijn. Heb 1 keer een aanval gehad. Kan door stress zijn...maar ook iets in je onbewustzijn. Ik zal gewoon even de ha opbellen en je klachten even voorleggen aan hem/haar.
Als ik jouw verhaal lees lijkt het of ik het heb geschreven! Ik heb hier namelijk ook last van! Moet wel zeggen dat sinds ik met de pil ben gestopt het veel minder is/weg is! Ik heb het nu al zo'n 4 a 5 jaar en wat jij zecht je went eraan! Ben ook nog nooit naar een dokter geweest hiervoor! Denk dat het bij mij met stress te maken heeft! Mijn vriend heeft/had (bijna afbetaald) schulden waar ik me enorm druk om maakte! Misschien heeft het stoppen met de pil ermee te maken dat het bij mij nu zo goed als weg is. Heb weleens gelezen dat je door de pil ook last van je hard kunt hebben. Ik had het soms ook dagen achter elkaar bijna heel de dag en dan was het gerust ook weer en maand weg ofzo! Ik had vooral last van hardkloppingen en een enkele keer sloeg hij over. Ook als ik pas smiddags iets ging eten ging me hard daarna flink tekeer. En als ik in bed lag werd het er niet minder om, dan juist ging hij als een gek. Als jij naar de huisarts bent geweest wil je me dan laten weten wat je hebt/ wat het is. Misschien is het verstandig dat ik ook een keer ga!
oo gelukkig ik ben niet de enige, hahaha. Als het hyperventilatie is, krijg je daarvoor dan ook medicijnen of is daar niks tegen te doen?? Ik heb het iedere dag wel een paar keer en vind het wel erg lastig en vervelend en soms ook wel een beetje eng.. dan voel ik aan mijn pols en dan is de ritme dit: boemboemboem ..... boemboem ..... boemboemboemboemboem ....... boem ..... boemboemboem...... snappen jullie het een beetje? Heel erg raar hahaha. Denk dat ik volgende week ff langs de huisarts ga idd, je weet maar nooit.. Ben zo bang dat ik ineens een hartaanval of hartstilstand ga krijgen!!! :S
Hier ook hyperventilatie. Ik krijg er vaak last van als er grote veranderingen plaatsen (gaan) vinden of als ik wat gestresst ben. Juist omdat je bang bent dat je een hartaanval of stilstand krijgt wordt het alleen maar erger en zit je je zelf helemaal gek te maken. Wanneer je last hebt van hyperventilatie kun je dit onder controle proberen te krijgen via therapie, ik ben hiervoor bij Mensendieck geweest en dat hielp erg goed. Voor (tegen) hyperventilatie bestaan geen medicijnen. Neem eens een kijkje op de volgende site; http://www.hyperventilatie.org/ Even een afspraak maken met je huisarts kan geen kwaad. Sterkte ermee!
Ik heb het ook een tijd gehad. Soms hele dagen lang. Om gek van te worden. Bij de cardio geweest. onderzoeken gehad. niets gevonden.bleek toch (onbewuste ) stress te zijn. Maar het een keer laten nakijken kan nooit kwijt
Een vriendin van mij had dit ook. Is naar de dokter geweest. Niets ernstigs, maar weet niet meer hoe ze het noemde. Laat het anders voor de zekerheid even checken.
Zelf heb ik dezelfde klachten als jou, en heb ook Sinustachycardie maar het is te onregelmatig om hier medicatie voor te slikken. Als je er erg veel last van hebt en vaak (meer dan 3 keer per dag) dan moet je even langs de HA gaan en de situatie uitleggen.
hallo, ik heb volgens de HA al 11 jaar last van hyperventilatie. Ik heb echt hartkloppingen, mijn hart gaat dan ongeveer een uur lang 236 slagen per minuut. De HA zegt al 11 jaar dat dit hyperventilatie is. Totdat ik zwanger raakte van Helin. Toevallig kreeg ik het bij de gyn. Die stuurde me meteen door naar de hartbewaking. Uiteindelijk is gebleken dat ik een extra verbinding heb bij mijn hart waardoor mijn hart af en toe op hol slaat. Tijdens mijn zwangerschap hebben ze bij mij hartmassage gedaan en een spul via infuus gegeven waardoor mijn hartslag van 236 naar 80 ging in 3 sec. Nou dan denk je dus dat je dood gaat. Heel apart gevoel. Ik moest van de cardioloog geopereerd worden hieraan. Hij zei ook dat ik er niet aan dood kon gaan maar dat het gewoon lastig is af en toe. Tja, het extra reserveonderdeel (verbinding) zit er nog steeds en ben ook niet van plan om het weg te laten halen.
Hmm ik heb heel vaak dat mn hart overslaat, echt een ritme en dan ineens niks, en dan ineens weer ritme en dat achter elkaar door een uur lang ofzo (geen idee hou het niet zo goed bij maar wel lang). Hopelijk is dat ook niet al te erg het " overslaan" . hartkloppingen heb ik ook soms, maar niet zo vaak als het overslaan zeg maar. dus dat overslaan heeft ook met hyperventilatie te maken?
ook ik heb last van hyperventilatie,en dus ook irritante hartkloppingen,je kunt er inderdaad therapie voor krijgen,ik heb het niet gedaan omdat ik het nu na maandenlang zelf onder controle heb gekregen,en juist als je je er drukker om maakt gaat het overslaan of harder kloppen.Maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de ha gaan. groetjes miranda
Ik heb het ook zo nu en dan met periode's dat het erger is dan anders. Ik kreeg het toen mijn dochter een maand of 5 was elke avond wel tig keer achterelkaar hartkloppingen daarna zijn ze verdwenen. In de zwangerschap van mijn zoontje had ik het weer en toen moest ik naar het ziekenhuis voor een flimpje dat was allemaal goed, ook weer weg gegaan na de geboorte en nu heb ik het af en toe maar ik weet dat daar een reden voor is (iets vermoeider dan anders) Is idd een eng/rot gevoel een keer er na laten kijken kan idd geen kwaad
Heel herkenbaar. Ik heb het ook af en toe als ik wat stress heb. Hoeft niet veel te zijn. Ik heb het ook als ik weinig heb geslapen. Bij mij helpt het om bewust te ademen, onder in mn buik. En wat afleiding zoeken ik ga bijvoorbeeld wat tv kijken ofzo of even naar buiten. Als je je zorgen maakt kan je naar de huisarts gaan, grote kans dat het dan opeens over is. Omdat dan je zorgen weg zijn. Succes!
hoi hoi, hier ook hartkloppingen en mijn hart mist een slag, tijd terug 3 uur lang hartkopping gehad net of had ik de marathond gelopen vreselijk toen ook naar de weekendarts geweest en tja promtp in de wachtkamer werd het minder maar dat is altijd zo maar ik heb het al vanaf mijn 18de en in mijn fam komen hartkwalen voor dus ben er 4 keer mee bij de ha geweest die me gewoon medicijnen gaf en nu heb ik zelf aangegeven dat ik zeker wil zijn dat alles goed is heb ik 3 dagen lang een kastje op mijn borst gehad en als ik dan hartklopping had kon ik het opnemen en zij konhet dan terug zien ofzoiest de reactie van de ha was eerst naar de cardioloog en toen ze me later belde op telefonisch spreekuur zei ze dat ze het nog eens had bekeken en dat met medicatie toch voldoende was toen heb ik gezegd ik ga toch liever naar de cardioloog daar geweest filmpje gemaakt etc nu moet ik 27 april naar het zh voor een echo van mijn hart en ik heb andere medicatie gekregen kijken hoe dat gaat, sorry voor het verhaal maar ik zou als ik jou was wel ff naar de ha gaan zoals iemand al zei onderzoekje kan nooit kwaad!