Moe! 11 weken zwanger en dochter 15 mnd sprong

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaAnna, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Hoe kwamen jullie die eerste maanden zwangerschap door met een drukke, zeer veel aandacht vragende dreumes van bijna 15 maanden?

Mijn dochter is druk bezig los te leren lopen, maar dat gaat op dit moment nog gepaard met veel vallen en opstaan. Omdat ze zich niet goed kan opvangen valt ze regelmatig met haar hoofd op de tegels: auw, ik hou mijn hart vast. Dus loop ik nu continue achter haar aan om eventueel de val te breken. Maar ben dus 11 weken zwanger en zoooooooo moe! Ze zit ook in de 15 maanden sprong en dat kost dus ook veel energie. Na 19.00 uur 's avonds kan je me opvegen. Wil dan alleen nog maar op de bank hangen en naar bed. Niet echt leuk voor mijn vriend...

Hebben jullie nog tips?

2. Tink

Tink Niet meer actief

Oef ja, zwáár vermoeiend zoiets! Toen mijn 3e onderweg was liep hier ook een dreumes van 15 maanden rond. Oudste zat al op school. Dus zo gauw de jongste ook maar even sliep, ging ik ook standaard even liggen.
    En als hij wakker was ook zoveel mogelijk met de pootjes omhoog. Gelukkig wilde hij ook wel vaak een poosje lekker in de box spelen zodat ik even fijn kon zitten of liggen op de bank, met een boek ofzo. En dan heerlijk een beetje soezen ;)

Tuurlijk is het niet zo gezellig voor je vriend, maar ik zou me daar niet te schuldig over gaan lopen voelen. Je bent nu mega-hard aan het werk, een kindje laten groeien kost enorm veel energie. Dus je mag best wat begrip vragen.
    Vaak wordt het in het 2e trimester van de zwangerschap wel wat beter, dan krijg je wat meer energie. En dan is je oudste ook weer iets groter en valt hopelijk wat minder snel.

Dus tips, niet echt, behalve zoveel mogelijk rust nemen. Dat huishouden loopt niet weg (jammer he :D).

Sterkte!

Share This Page