Ik heb sinds 1 april een nieuwe baan met als begin een contract van 3 maanden. Nu heb ik sinds een aantal weken enorm last van mijn bekken en ik loop sinds een week nu bij de fysio maar het lijkt alleen maar nog erger te worden. Ik werk 3 dagen in de week 6 uur per dag en dit is de hele dag staan en geen tijd voor een lange pauze ik kan heel af en toe even zitten. Best zwaar dus zeker nu me bekken zo opspelen. Mijn leidinggevende heeft aangegeven dat als ik ergens last van heb het moet aangeven en ze wou mij eventueel naar een andere locatie verplaatsen maar het probleem hiervan is dus dat daar geen gratis parkeer plekken zijn en ik met het ov moet wat ik dan nog niet eens zo e erg vind maar wat wel inhoudt dat ik s'ochtends met mijn dochter van 3 om 7uur de deur uit moet om haar naar mijn sm te brengen bus, metro, bus een stuk lopen om bij sm te komen en dan nog een keer bus om op werk te komen dus dat zie ik niet zitten en heb dit ook aangegeven. Alleen op dat moment had ik nog niet heel erg last van mijn bekken en nu inmiddels wel. Ik baal nu enorm en ik weet niet wat ik moet doen hebben jullie tips? En wat zouden jullie doen?
Zo wie zo bespreken met de fysio. Kan je niet eventueel 5 dagen werken en dan kortere dagen? Dat scheelt al bijna de helft aan werktijd per dag. Daarbij je heb je recht op extra pauze. Dus overleggen met je baas en aangeven dat je liever op de locatie blijft waar je nu bent. En of het dan niet met wat extra pauze kan. Blijf er niet mee doorlopen op deze manier want daar heb je straks alleen maar jezelf mee.
Blijf er vooral niet mee doorlopen !! Ik zou overleggen met je baas of er andere opties zijn op je huidige locatie. Misschien is het mogelijk om af en toe te rusten op een hoge kruk, wat vaker een korte pauze of minder lange werkdagen.. Ik had ook last van mijn bekken en achteraf te lang doorgegaan, nu bijna 8 weken na de bevalling heb ik nog steeds pijn aan m'n bekken.
Je hebt tijdens je zwangerschap recht op 1/8 van je werktijd extra pauze, dus bij een werkdag van 8 uur op 1 uur pauze (naast de standaard pauzes). als het niet lukt om dit tijdens je werk in te plannen kun je ook je werkdag verkorten (dus later beginnen of eerder weg). Probeer in elk geval je klachten met je leidinggevende te bespreken, want als je te lang door blijft lopen kun je erop wachten tot je uitvalt, terwijl je met wat aanpassingen misschien wel (bijna) volledig kunt blijven werken. Tijdens je werkdag een paar keer een kwartiertje zitten (of bij bekkenklachten liever nog liggen) kan al heel erg veel schelen! succes!
Bedankt voor jullie reacties. Het blijft een lastige situatie maar zoals jullie al aanraden snap ik wel dat zo blijven lopen niet echt een optie is. Ik kan gaan kijken of mijn werkdag verkort kan worden omdat extra pauzes niet gaat lukken ivm de planning van de werkzaamheden (bedrijfscatering) ik ga iniedergeval dit even met de fysio bespreken wat het beste is en aan de hand daarvan ga ik een gesprek aan met mijn leidinggevende.
Beter nu aangeven dan dat je dadelijk na je bevalling nog weet ik hoelang er mee door loopt. Ik ben vanaf de 16 weken minder gaan werken. Om de dag zodat ik 1 rust dag er tussen heb. Ik werk in de thuiszorg dus fysiek ook nog zwaar werk. Als het niet gaat, gaat het niet. Jij en de kleine zijn het belangerijkste
Goed naar je lijf luisteren.. Ik liep al vanaf 11 weken met bekkenklachten en kort daarna moest ik minder gaan werken. Ik heb een kantoorbaan, maar het lange zitten ging ook gewoon niet meer. Hoe verder ik in de zs kwam, hoe meer last ik er van kreeg. Op het einde werkte ik nog maar 6u per week. Ook na de bevalling nog veel last van gehad. De eerste 8-10 weken kon ik maar kleine stukjes lopen. Nu gaat het wat beter, maar ben nog steeds niet pijnvrij.. Probeer er anders met je werkgever over te praten en samen een oplossing te zoeken? Of misschien via de bedrijfsarts?
Tijdens mijn eerste en tweede zwangerschap, werkte ik bij een bedrijf waar ik ook de hele dag stond. Omdat er verder weinig mensen waren die mijn functie konden overnemen, is er voor mij een kruk in de plaats gezet. Toen waren de dagen prima vol te houden. Ik werkte vier/vijf volle dagen. Ik zou het echt proberen met een kruk hoor!