's nachts zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kristel, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe krijg je je kind 's nachts het beste zindelijk:

1. Om 11 uur nog een plaspauze

2. Ongelukjes accepteren totdat ze ervan geleerd hebben

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kristel

kristel Niet meer actief

Mijn zoontje van 3 is overdag zindelijk en graag wil ik hem 's nachts ook zindelijk hebben. Hij heeft al 's nachts geen luier om, maar 1 op de 3 nachten vindt er wel een ongelukje plaats. Ik heb een bedzeiltje en hij heeft een potje bij zijn kamer. Ik wordt niet boos, maar probeer het gewoon uit te leggen. Vaak hoor je dat het verstandig is om rond een uur of 11 een plaspauze te houden, maar ik vraag me af of dit niet meer een middel is om de nacht droog door te komen, ipv een manier te zijn om hem te leren zindelijk te worden. Dus mijn vraag: plaspauze of gewoon doorgaan met de ongelukjes totdat hij er van geleerd heeft.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het lijkt wel mode dat alle kids van 3 ook s nachts al zindelijk moeten worden of zijn. Geef het de tijd.. Tot 4 jaar kan het zijn dat je kind s nachts nog niet zindelijk is. (Zo denk ik er over hoor).

3. kristel

kristel Niet meer actief

Nou, zo gedreven ben ik nou ook weer niet. Hij is sinds enkele weken pas zindelijk (en is nu 3 en half) en hij wil zelf geen luier meer om 's nachts. Ik leg er ook totaal geen druk op hem. Ik vraag me alleen af of het nou echt aan te raden is om 's avonds laat een kind uit zijn slaap te halen zodat je droger de nacht doorkomt. Oftewel draagt het bij tot het zindelijk worden of is het uit eigen gemakzucht om het bed niet te hoeven verschonen. Ik hoor daarom graag de ervaringen van anderen hierover.

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik liet onze kinderen nog even plassen voordat wij naar bed gingen en dan ging het goed de tot ochtend..

lijkt me voor het kind ook niet lekker slapen als je om de paar nachten wakker wordt van een nat bed.

moet je er toch weer uit en gewassen worden, kindje slaapt dan ook zo onrustig.

bij ons is dat op die manier goed gegaan.

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ligt ook aan je kindje..somige kinderen kunnen er niet goed tegen als ze uit de slaap gehaald worden..
    Die van mij gaf zelf aan dat hij geen luier meer aan wou s'nachts en is nu al bijna 1 jaar helemaal zuiver, wordt in april 4 jaar! En nog nooit een ongelukje gehad..klop het gelijk weer af...
    Hij was voor zijn 2de verjaardag al zuiver alleen is het toen 'mis' gegan door de geboorte van zijn broertje..maar dat was na 2 maandjes weer goed..
    Zijn broertje is nu ruim 2 en heeft nog totaal geen belangstelling zonder luier naar de wc te gaan...
    Ieder kindje is anders zels als ze dezelfde ouders hebben hihihi
    Maar ik zou gewoon zo doorgaan totdat hij het oppikt dat hij zijn bedje uitkan om te plassen...
    Succes

6. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ligt ook aan je kindje..somige kinderen kunnen er niet goed tegen als ze uit de slaap gehaald worden..
    Die van mij gaf zelf aan dat hij geen luier meer aan wou s'nachts en is nu al bijna 1 jaar helemaal zuiver, wordt in april 4 jaar! En nog nooit een ongelukje gehad..klop het gelijk weer af...
    Hij was voor zijn 2de verjaardag al zuiver alleen is het toen 'mis' gegaan door de geboorte van zijn broertje..maar dat was na 2 maandjes weer goed..
    Zijn broertje is nu ruim 2 en heeft nog totaal geen belangstelling zonder luier naar de wc te gaan...
    Maar ik zou gewoon zo doorgaan totdat hij het oppikt dat hij zijn bedje uitkan om te plassen...
    Succes

7. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Hij was voor zijn 2de verjaardag al zuiver alleen is het toen 'mis' gegaan door de geboorte van zijn broertje..maar dat was na 2 maandjes weer goed..
    Succes

8. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb nu 2 keer geprobeerd om hem wakker te maken en dat was totaal geen succes. Hij zat alleen maar te jammeren op zijn potje en was blij dat hij weer mocht gaan slapen. HEt gaat af en toe wel mis, maar dan kleed hij zichzelf eerst om en komt daarna pas naar mij toe. Afgelopen nachten is het goed gegaan. Ben benieuwd hoe het gaat als de kleine geboren is.

9. MollyM

MollyM Bekend lid

Mijn zoontje is pas 3 geworden en sinds de zomer overdag droog en was in november ook een paar weken 's nachts droog (dan lieten we hem om 11 uur nog even plassen) maar nu is het weer goed mis. Voor 11 uur is zijn bedje al nat en dan 's ochtends weer.

Ik heb niet het idee dat ie meer drinkt maar wat het wel is? Wij hebben hem maar een luier weer omgedaan voor 's nachts want er is niet tegen te wassen. Jammer he. Ik denk dat ik gewoon een paar weekjes wacht en dan weer probeer, want die luier vind hij eigenlijk niets en die wil hij niet graag aan.

Deel Deze Pagina