Bij 1e zwangerschap heb ik een kwart weggekregen, waardoor ik echt kotsmisselijk werd en uiteindelijk over ging geven ... Mja werd dan ook voor m'n neus uit dat bruine ziekenhuisflesje geschonken in een glas wat helemaal wit uitgeslagen was en de kringen onder in de beker zag staan... 2e zwangerschap hebben ze dat opgelost door een goeie maaltijd te eten en dan te prikken... Dat was allemaal goed toen. En nu weer zwanger en zie nu al tegen die testen op. D'r moet toch een manier zijn om dat drankje weg te kunnen krijgen zonder dat ik over m'n nek ga?! Wie heeft er tips?!
Ik hoop dat er goede tips zijn. Over een week of 10 "mag" ik ook weer... Vorige keer na 1 bekertje over gegeven, hoop nu op beterschap haha
Is dat tegenwoordig standaard of heb je een verhoogd risico? Kan het me van mijn vorige goede zwangerschap in 2012 niet herinneren. Klinkt niet aanlokkelijk...
Neus dichtknijpen en doordrinken... Verder zou ik het ook niet weten. Vond het wel vies maar wel te doen. Over een maand mag ik ook weer... Niet teveel bij nadenken denk ik
Bij mijn ziekenhuis hadden ze net sinds een paar weken een vernieuwd drankje. Uiteraard niet super lekker, maar vond het helemaal niet zo vies als wat ik had verwacht na alle horrorverhalen 😅 Die vrouw van wie ik het kreeg vertelde dat een heleboel ziekenhuizen over zijn gegaan op de vernieuwde versie en dat deze vele malen minder zoet is dan de oude. Dus wie weet 😉
Bij mij kwam het net uit de ijskast, het was echt goed te drinken zo. Ik heb m'n neus dichtgeknepen en het in 1 keer naar binnen geklokt. Daarna nog een tijdje m'n neus dichtgehouden alsof ik verkouden was. Succes!
Bij mij was het lauw, men dat is pas vies. Ik moest een paar keer korren maar het is echt verstand op 0 en drinken en vooral niet stoppen.
Dit geeft een beetje hoop haha. Mijn moeder heeft zwangerschapssuiker gehad en heeft nu suiker en ik heb overgewicht, vandaar ik getest word. Ik heb hem toen lauw gehad en dat was echt niet te doen..
Ik heb hem woensdag gehad. Helaas geen tips behalve dan neus dicht en in 1x naar binnen gooien. Ik moest nuchter zijn en mocht dus vanaf 00.00 uur niets eten of drinken. Een stevige maaltijd van te voren zullen ze dan ook niet aanbevelen.
Ik kreeg die troep ook maar idd verstand op 0 en gewoon drinken. Gelukkig geen kokhalsneigingen maar ik ben tijdens het wachten wel even buiten gaan zitten want erg goed voelde ik me ook weer niet.
ik heb het tijdens de zwangerschap 2x moeten doen. de eerste keer werd het helemaal leeg geschonken in een bekertje die net niet overliep. in 1x op kunnen drinken maar bah bah bah! omdat de uitslag op het randje zat met goed/niet goed moest ik het nog een keer doen. toen werd het flesje niet in 1x leeg gemaakt dus 2x die beker aan mn mond. toen was het wel heel erg smerig! kokhalzen bijna overgeven.. mocht toen wel een klein beetje water om de ergste smaak uit mn mond te halen. ja het is smerig.. maar als je het in 1x op kan drinken is het minder erg
Ik heb een rietje gebruikt de tweede keer. Ik kreeg al kokhalsneigingen van het idee van drinken. Ik heb het net binnen weten te houden. 2 uur flink misselijk mediterend op de bank gelegen. Ik vond het wel veel fijner om de test thuis te doen.
Aaaaw dat is echt een nare test he! Ik kreeg er ook een beetje water bij en deed slokje om slokje (eerst slokje drankje en dan weer een slokje water) duurde wel even. Toen mijn water op was vroeg ik om nog een bekertje maar zelfs dat mocht niet want dat kon de test beinvloeden vertelde ze. Dus helaas de laatste paar slokken zonder water moeten nemen en toen kwam alles er alsnog uit balen! Succes
Vanochtend de suikertest gedaan en vond hem flink tegenvallen! In het eerste uur misselijk en raar in mijn hoofd. Dolblij toen die 2 uur om waren. Hopelijk 1 keer en nooit meer!
Ik vond het drankje zelf eigenlijk best lekker. Ik had vooral zoetigheid cravings en had geen enkel probleem met mierzoet. Wel werd ik inderdaad wat misselijk na een uur ofzo. Mijn tip: eet in ieder geval goed van te voren, dan kan je maag die zoete troep beter handelen.
ik heb de test vandaag moeten doen ik mocht vanaf 20:00 niks meer eten en ben vanochtend meteen om 08:00 daar heen gegaan. Het drankje werd in 2 keer in de beker geschonken echt 2 volle bekers maar ook ik heb hem gedronken met mijn verstand op nul wij mochten helemaal geen water drinken en niks eten in mijn drankje zat minstens 75 gram suiker ik ging er bijna van over mijn nek maar het moest gebeuren dacht ik maar
Ik moet hem donderdag gaan doen, maakte mij vooral druk om hoe ik zonder ontbijt de deur uit kom maar nu ik dit lees De één noemt het smerig, de andere zoet hihi nou daar zit nogal een verschil tussen. HumptyDumpty: Het doel is toch juist, nuchter prikken, drankje drinken en na 2u weer prikken. Dan kan je toch niet goed eten van tevoren?
Verstand op nul zetten en hopen dat het drankje in je maag blijft zitten. Ik ben ook best een zoetekauw, maar ik vond dit niet lekker meer. Succes donderdag!
Ik grapte nog, omdat ze zei je moet geen kinderen meenemen maar gewoon 2 uur rustig gaan zitten lezen, dat ik er naar uit keek Ik ben bijna nooit alleen, laat staan rustig zitten met een boek hihi Nou ja, ik ben benieuwd ! Hoestdrank en medicijnen om op te lossen zijn ook smerig dus hopelijk valt het in die categorie..