Hallo dames, Graag zou ik jullie ervaringen horen! Gister naar de gyn geweest en een echo gehad. Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd naar het geslacht van ons frummel en willen het dan ook graag weten! Morgen hebben wij een pretecho gepland staan voor een geslachtsbepaling. De gyn zei gister; ik durf het bij 17 wk niet te zeggen en dat ga ik ook niet doen. Daar komt bij dat ik het nu niet kan zien omdat het kindje niet "goed" ligt! Wat is jullie mening daar over? Ik kreeg heel erg het idee dat ze er niet veel tijd in wilde steken, maar het weldegelijk zichtbaar had kunnen zijn/worden. Maar toch twijfel ik dan ook weer! Morgenavond is een betaalde echt en de ouders gaan mee om het geslacht te horen. Zou toch zonde zijn als we zonder het nieuwtje naar huis gaan. Liefs
Nouja als de baby echt niet goed ligt valt er niet zo veel te zien! Denk dat ze zichzelf indekt want veel zwangere houden zich nogal vast houden aan wat er gezegd is. Ik heb met 16 weken een bepaling gedaan, maar er is ook gelijk gezegd dat het ook niet te zien is. En dat was heel even het geval! tot ze gelukkig draaide ( nou ja ik moest zelf even bewegen en toen draaide zij) Dus het was bij ons wel even spannend, anders 50 euro foetsie ( nouja kijken was ook al leuk ) ! Maar ze zag het gelukkig, kreeg 96% meisje die met de 20 weken weer bevestigd werd en de echo's daarna ook.
Klopt! En dat idee kreeg ik ook hoor dat ze zich indekte. Maar normaal duurde een echo altijd wel een minuut of 10, beetje duwen beetje bewegen, en nu nog geen 3 minuten vandaar dat ik heel erg het gevoel kreeg dat ze er niet veel moeite voor wilde doen ook. Nu zal dat morgen bij de betaalde echo wel anders zijn, neem aan dat ze daar wel wat moeite voor je doen. Desnoods ga ik op mn kop liggen haha..
Bij veel pretecho bureaus mag je terug komen als het kindje niet goed ligt voor de geslachtsbepaling. Dan krijg je nog een korte extra echo. Bij de meeste babies is het vanaf 16 weken wel redelijk goed te zien maar garanderen ze het eigenlijk nooit 100% zeker. Heeeeel soms zitten ze er toch naast. Bij ons was met 16 weken goed te zien dat er een piemeltje met balletjes tussen de beentjes zat, alle vervolg echo's was het ook duidelijk te zien!
Ik heb met 15+1 een pretecho gehad als cadeau van een vriendin Denk wel 20a30minuten te hebben gelegen omdat ons kind erg eigenwijs was en zich verstopte bij mijn placenta. En aangezien ze op de kop lag was het erg duidelijk te zien dat het 100% een meisje word. Bij de 20wkn echo over 2weken weet ik het zeker. Met 25weken wil ik weer een pretecho hopelijk zien we haar fan beter en is ze niet zo eigenwijs om verstoppertje te spelen
Waarschijnlijk lag de kleine er niet goed voor volgens mij zouden ze het in de meeste gevallen wel al moeten kunnen zien. Wij hoorden al met 12 weken dat het waarsch weer een jongetje was wat ook klopte. De echoscopist zei nog wel pin me er niet o vast maar. Ook een goede nub foto kan vrij vroeg al duidelijkheid geven.☺️
Bij mij was het beide keren met 13.6 al direct duidelijk te zien. Ik denk dat het met 17 weken wel te zien valt. En idd als dat niet het geval is mag je bij veel bureaus terug komen voor korte echo.
Bij ons was het een drama, frummel had niet zo veel zin om te showen haha. Heb daar echt een half uur gelegen en toen ging zn beentje iets omhoog en toen zag de meid van de pretecho dat het echt een jongetje was. Nog 2 keer gekeken, en jawel: Balletjes en piemel! Ik was nog maar 14,5 weken zwanger, dus met de 20 weken echo nog even snel kijken of het echt een jongetje is hihi
Bij ons in het zkh zijn de echo's bij de gyn ook kort, even snel het hartje laten horen. Evt een mooie foto printen en dan weer klaar. Ze gaan dan ook geen moeite doen om het geslacht te ontdekken, alleen als het toevallig goed te zien is. En als je kindje net niet goed ligt kan ik mij voorstellen dat ze niet uitgebreid de tijd gaan nemen om het te ontdekken. Mijn nekplooimeting duurde bijna een uur omdat hij niet goed lag, maar dat was medisch. Hopelijk kom je er met de pretecho achter! Dan hebben ze ook wat meer tijd en kan je altijd nog even draaien springen of huppelen om de baby te laten draaien 😊
Ons eerste wondertje liet het bij de 20 weken echo echt niet zien. Pas bij 3d echo met 26 weken wisten we het. Nu deze zwangerschsp bij 20 weken echo duidelijk 2 streepjes. Weer een meid
Hier lag dochterlief met 14 weken erg dwars.. Ze hield haar benen netjes bij elkaar en naar beneden. Bij ons echobureau is het zo dat als dat gebeurt je een tweede keer gratis terug mag komen.. Opnieuw geprobeerd en tadaaa toen liet ze het ons wel zien. Als het de tweede keer weer niet gelukt was, hadden we helft van ons geld terug gehad. Dit doen ze daar omdat dat eigenlijk nooit voorkomt! Je baby is nog klein en kan morgen anders liggen. Ps met 20 weken echo kijken ze ook en hier gister met 30 weken echo ook en ze was noh steeds een meisje!
De echoscopist in het zh zei tegen ons ook dat ze voor 20 weken niet gaan proberen om het geslacht te zien. Bij de 20 weken echo kijken ze er wel na als je dat wilt. Wij zijn met 16 weken voor een geslachtsbepaling geweest bij een echo bureau, maar ja je kindje moet dan wel willen meewerken 😉
Ik ben heel benieuwd vanavond. We hebben vanavond de pretecho en speciaal voor de geslachtbepaling, dus verwacht dat er wat meer tijd voor wordt genomen! Al moet ik op mn kop gaan liggen, koprollen of springen haha.. Ik hoop dat uk een beetje meewerkt.
Gynaecologen hebben vaak verouderde apparatuur waardoor ze geen uitspraak durven te doen. Als je kindje er niet goed voor ligt in de zin van, benen wijd en je kan van onderaf kijken, dan is het erg lastig te bepalen, dus ben het dan wel eens met de uitspraak van de gynaecoloog Toch is een geslachtsbepaling vanaf 15 weken al zeer duidelijk te zien mits er gloednieuwe apparatuur is. Hier zag men het met deze zw 13+2 al overduidelijk, bij m'n eerste met 13+5 en bij m'n tweede met 14+1.