hoe vertel je het aan je baas

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door justsjee, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justsjee

justsjee Lid

18 sep 2008
    37
    0
    0
    rozenburg
    hallo allemaal..
    ga het vandaag aan me baas vertellen van mijn zwangerschap ben nu 13 weken dus is de hoogste tijd.
    vind het wel moeilijk wil het echt vandaag doen, wou het voor openingstijd doen alleen was me baas er weer niet....
    oohh ik vind het zo moeilijk
    xxx

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Tja ik zie er ook een beetje tegenop.. Ik werk in een winkel met zijn zessen. Daarvan is er 1 langdurig ziek en een is een maand voor mij uitgerekend.. Dan zullen ze dus op een gegeven moment dus maar met zijn drieen zijn om de winkel open te houden... Ik denk niet dat ze het leuk zal vinden. Prive wel, maar werktechnisch niet..
    Ik weet dus een beetje hoe je je voelt. Succes dus!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik vond dat ook heel moeilijk, niet iedere baas reageerd even begripvol helaas, maar dat moet los staan van jouw geluk toch? je verteld het hem en zeg erbij hoe blij je ermee bent, hij heeft het maar te accepteren en hij is ervoor verzekerd, 9 van de 10 keer valt de reactie reuze mee ;)

4. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Gelukkig heb ik een hele prettige baas. Zonder blikken of blozen heb ik het verteld en de reacties waren super. Ik zou zeggen: gewoon doen voordat ze het zelf gaan zien.

5. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    @justsjee: is het vandaag nog gelukt? Is er tijdens openingstijd niet een moment waarop je het je baas kan vertellen?

6. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Zelf zit ik er trouwens ook mee hoe ik het mijn baas moet vertellen. Ik ben gedetacheerd via een uitzendbureau. De teamleider bij het bedrijf waar ik ben gedetacheerd, ga ik het in een persoonlijk gesprek vertellen.
    Maar hoe doe ik dat met mijn uitzendbureau? Moet ik daar ook persoonlijk langs of kan ik het gewoon per telefoon doorgeven? Ik heb normaal ook alleen telefonisch contact of per mail. Maar het uitzendbureau is officieel wel mijn werkgever... Ik weet het niet zo goed.

7. mymiracle

uitzendbureau zou ik gewoon ff bellen, maar dat ligt ook het het contact verder, zij bemiddelen alleen maar immers...

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hahaha, ik heb het tijdens de vergadering in de groep gegooid waar dus ook mijn manager bij was.
    Verder zie ik hem niet dus dacht: nou waarom niet?

Aangekomen bij de Mededelingen:
    'Heeft er nog iemand mededelingen?'
    Ik: 'Ja ik! Ik ben zwanger'

Klaar :)

9. mymiracle

da's slim Assi! :)

10. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik was bij de eerste even naar het kantoortje van mijn baas gelopen, hart klopte in mijn keel. Ik zei dus dat ik zwanger was. Reageert hij met, wij ook...van een 3-ling... :confused:

Tja je hebt altijd baas boven baas.... :)

Gewoon vertellen zou ik zeggen.

11. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Hoe is het gegaan?!?!

12. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik kwam echt met de debiele opmerking "ik ben ik blijde verwachting" leek wel een bejaarde :)

kreeg dikke knuffel (jaja onderwijs) dus was geen enkel probleem!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Slaat eigenlijk nergens op dat je er zo tegenop zou moeten zien.Dan moeten ze maar geen vrouwen aannemen, is dekans groot dat er zwangerschappen ontstaan.

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik wilden het gister ook in de vergadering vertellen, en ook precies inderdaad dat moment van '' heeft iemand nog iets te melden?''

Maar er kwamen al bewoners binnenwandelen en het was heel chaotisch, sommige collega;s waren al met hun gedachte ergens anders. Ik ga het maar verplaatsen naar de volgende vergadering.

15. justsjee

justsjee Lid

18 sep 2008
    37
    0
    0
    rozenburg
    ja het is vandaag gelukt hy reageerde gelukkig begripvol....
    dat is ook weer een last van mijn hart
    xxx

16. Prinsesje23

@ Terra

Vind je 7 weken nog niet te kort om het te gaan vertellen? Ik heb het met 13 weken pas verteld. Eerst even over die 12-weken grens heen...

17. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik vind het voor mijzelf heel verstandig om te vertellen. Ik werk in de gehandicaptenzorg op een woning met lichamelijk en verstandelijk gehandcapten. Dat is heel zwaar werk. Dus ik vertel op tijd dat ik zwanger ben zodat er rekening mee gehouden kan worden.

mijn zwangerschap blijft wel alleen op de woning waar ik werk bekend. mijn collega's weten hoe zwaar het werk is zelfs als je niet zwanger bent. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

En mocht mijn zwangerschap misgaan, weten ze in ieder geval waarom mijn gedrag veranderd.

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Durf het op mijn werk niet zo goed te vertellen. Wil het zo ie zo pas doen als we een echo gehad hebben. Nu is het allemaal nog zo onwerkelijk.

We zijn op merk werk maar met zijn 4e (2 huisartsen, 2 assistentes) en 1 ervan is nu met zwangerschapsverlof. Die gaat al minder werken als ze terug komt. En op het moment dat ik dan met verlof zou gaan gaat de praktijk verhuizen.

Ze zullen echt wel blij voor me zijn, maar ontzettend slechte timing.

@justsjee. Ben blij dat het goed gegaan is. Zo zie je maar, soms maak je je druk over iets terwijl day helemaal niet nodig is ;)

19. Prinsesje23

Je kunt echt niet rekening gaan houden met je werk/collega's hoor en je hoeft je ook echt niet schuldig te voelen. Ik zou het stom vinden als ze daar raar over gingen doen. Kunt het kind moeilijk weer terug duwen...

20. mymiracle

precies, wij zitten middenin een reorganisatie en 3 collega's waaronder ik zijn zwanger en gaan dit jaar met verlof terwijl er ook een heleboel collega's ontslagen zijn en daardoor de werkdruk gigantisch is, helaas pindakaas, dat hoort bij het leven.

Deel Deze Pagina