Kleine woning

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo meiden ( en heren )

ik dacht er zijn hier vast wel mensen die net als wij in een kleine woning wonen!

Wij wonen in een huurwoning met 2 slaapkamers (8m2) en een grote badkamer. Nu was het plan dat de volkshuisvesting de badkamer in oude staat zou maken en er dus weer een slaapkamer bij zou komen. Dit gaat wss helaas niet door..

Nu hebben we dus een probleem..we weten niet hoe we het nu moeten doen. Het nieuwe kindje bij ons op de kamer is geen optie..dan slaap ik niet meer.

Eigenlijk willen we één van de twee kamers splitsen en er zo dus twee hele kleine kamers van maken..mja dan heeft er één kamer geen raam...

Heeft iemand ideeën? En eventueel foto's hoe jullie het hebben?

Groetjes Channie

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe oud is je oudste? Nichtje van mijn man heeft hetzelfde en haar 2 maanden oude dochtertje slaapt op de slaapkamer van hun 3 jarige dochtertje. En die slaapkamer is volgens mij net zo groot.

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Onze dochter is nu 2 en half. Alleen wij vinden het voor haar wel belangrijk dat ze een beetje haar eigen plekje heeft. Er wordt voor haar namelijk al zoveel bepaald. Ze krijgt 2xp/w fysio en dan nog ergo en de rest van haar controle's.

Kijk wat niet kan dat kan niet maar dit is een beetje wat wij eigenlijk wel belangrijk vinden..

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Jammer genoeg heb ik van de week een miskraam gehad, als het wel door was gegaan had ons kindje in de woonkamer geslapen, in een eigen hoekje. Wij hebben 1 slaapkamer en een vrij ruime woonkamer. Totaal 40 m2 (hele huis)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #5 Lovely83, 13 sep 2009
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Weet niet of je een grote woonkamer hebt?
    Wij hadden ook maar 2 slaapkamers maar hebben een wandje geplaatst in de woonkamer van gipsplaat zodat onze kleine man ook een eigen kamertje heeft.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ zanoni: hoe groot was jullie woonkamer dan? En hoe groot is de nieuwe slaapkamer?

Wij hebben geen kleine woonkamer vind ik (40m2), maar een stuk afhalen voor een slaapkamer zou ik te desastreus vinden.

Wij hebben overigens ook maar 2 slaapkamers. Ik weet echter ook nog niet wat we gaan doen. Ik denk de eerste tijd bij ons op de slaapkamer, totdat het echt niet meer gaat en dan bij ons zoontje op de kamer. Maar wij gaan sowieso over een paar jaar verhuizen naar een grotere woning. Dus met z'n 2en op een kamer zou maar tijdelijk zijn.

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben een woonkamer van +- 30m2.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van onze woonkamer.. we hebben wel een Lvormige woonkamer zeg maar.

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier ook maar 2 slaapkamers, de kleine komt eerst bij ons op de kamer en daarna bij zijn zusje op de kamer.

de opties zoals boven zijn denk ik ook wel alles wat kan
    of bij jullie op de slaapkamer
    of bij je andere kindje
    Of een roomdivider
    of eens tukje van je woonkamer als slaapkamer maken
    of verhuizen

meer opties heb ik eigenlijk ook niet ...

succes hoor, jullie hbben nog eventjes!

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Dit is zeg maar 1 deel van de woonkamer en dan ga ik nu even zoeken of ik een foto van het andere deel heb.

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Dit is dan zon beetje deel 2 en dan zou ik nog nog even het bankgedeelte opzoeken hahaha

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb veel betere foto's gevonden!

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Deze is ook duidelijk

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Deze is wat onduidelijk maar oke.

Nu moet het wel duidelijk zijn hoe onze woonkamer eruit ziet toch?
    Het lijkt wel of ik het aan het showen ben hahahaha..

Ik heb ook foto's van de slaapkamer van mijn dochter maar die is zeg maar niet duidelijk genoeg..daar lijkt het kleiner dan het daadwerkelijk is.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oef lastig zeg!
    Wij wonen niet groot, maar ook weer niet zo klein...
    Is het een situatie voor langere termijn? Of gaan jullie in de toekomst nog groter wonen?
    Want dan zou ik niet zo'n probleem maken van 2 kindjes op 1 kamer. Als ze zo klein zijn hechten ze niet zoveel waarde aan een plekje voor zichzelf. Dan hechten ze vooral waarde aan papa en mama, en verder hebben ze niet zoveel nodig hoor...

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    lastig lijkt me, wij hebben 1 kind en 2 slaapkamers dus nu geen probleem maar als er eventueel een 2de komt dan wel....

Is me alleen even niet duidelijk waarom je 2 kamertjes wilt maken. Is je oudste al oud genoeg om op de eigen kamer te spelen, of vanwege het eventueeel elkaar wakker huilen?
    Mijn tips geen idee of je er wat aan hebt maar dat zijn deze:

de eerste 3/4 maanden past de baby in een wieg en zou je de baby 's nachts in de woonkamer kunnen laten slapen. Want bij jou op de kamer dan slaap je zelf neit goed schreef je, en bij je andere kindje is dan niet handig want de baby heeft eerst nog voedingen nodig 's nachts dus vaak wakker. Na die paar maanden zijn de nachtvoedingen er neit meer of minder. Wat je dan kunt doen is idd de kamer opsplitsen d.m.v een kast als Mamaliset schrijft. Eventueel kun je dan aan 1 kant van de kast een soort (rol) gordijn maken, zodat de kids als ze beiden in bed liggen niet elkaar kunnen zien (soms houden ze elkaar dan zo wakker) en je oudste heeft een eigen plekkie. Voordeel is dan dus dat je 2 kleine ruimtes maakt, nadeel is dat de kast ruimte inneemt, voordeel is weer dat het een kast is die je ook goed kunt gebruiken.

Tweede idee is een gipswandje plaatsen, dan zit je wel ook weer met een deur die ruimte inneemt emt openen (of je meot een schuifdeur doen) en raamprobleem kun je oplossen door wel een soort raampje in de gipswand te maken, misschien ehb je ook plexiglas ramen of delen die je erin kunt plaatsen. Dan gaat eht niet echt om eht erdoorheen kijken maar wel om t licht.

Derde idee is, als het gaat om een eigen plekje voor je oudste, dat je in de woonkamer voor hem/haar een plekje maakt, of in jullie slaapkamer. Bovendien speelt de baby voorlopig nog niet zelf op de kamer. Maar bedenk me net dat de baby tussendoor ook vaak zal slapen daar, dus dan kan de oudste er weer niet spelen... Dan misschien dus een plekje maken in de woonkamer of jullie kamer....

Succes ermee, ben wel benieuwd hoe julie t uiteindelijk zullen gaan doen?

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou we zitten echt nog wel even vast aan deze woning.. we hebben pas 3 jaar meettijd en tegen de tijd dat je hier aan een andere woning komt dan moet je wel een jaar of 8 meettijd hebben. Kopen is geen optie voor ons :(

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja het is gewoon zo ontzettend lastig! De reden dat onze dochter echt een eigen kamertje nodig heeft volgens ons is omdat ze ernstig ziek is geweest en hierdoor een handicap heeft overgehouden. Ze krijgt daar nu veel therapie voor en in de toekomst gaat die therapie alleen maar verder uitgebreid worden. Ik heb dan zoiets mocht ze zichzelf even terug willen trekken dan moet dit mogelijk zijn.

Ik vind het idee van jou sas26 van het gipswandje met van die ramen trouwens heel goed! Nu nog bekijken in hoeverre dat mogelijk zou zijn.

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Heb nog even je foto's bekeken. Als het gaat om een speelplekje voor je dochter zou ik in het gedeelte waar je de eettafel hebt een plekkie voor haar maken met eigen tafeltje/stoetjes of zo, of lekkere kussens maar net wat je denkt dat ze graag wil.

Nog een idee, zet de eettafel een kwart gedraaid, dan kun je tegen de muur waar de tafel nu tegenaan staat een hoekje maken voor haar, of anders in de linkerhoek. Misschien moet je wat dingen in de woonkamer veranderen, anders neerzetten of opruimen of zo, zodat je ergens een leuk plekje kunt maken voor haar.

goed, dat zijn mijn tips, vooral dus als het gaat om een rustig en eigen plekje voor je dochter. Want ze zal toch ook vaak de hele woonkamer gebruiken om te spelen?

20. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hahah ja ze gebruikt echt de hele woonkamer om te spelen. Als je hier s'avonds kijkt dan denk je dat er een bom is ontploft hahahah. Nu valt het overigens mee want ze speelt nu vaak in de tuin..dat vindt ze helemaal geweldig.

Deel Deze Pagina