Baby's bedje opmaken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sientje, 27 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Beetje vreemde vraag misschien, maar in mijn omgeving heeft iedereen een mening maar ik heb geen idee welke klopt.
    Het opmaken van baby's bedje, in welke volgorde doen jullie dit, en wat gebruik je hiervoor?? Heb je vanaf het begin al een slaapzakje, of heb je eerst dekentjes en lakentjes, en gebruik je een molton of een zeiltje?
    Wij hebben een speciaal ademend matrasje met een afneembare hoes.
    Ik heb al lakentjes en dekentjes in huis omdat ik begrepen heb dat een dekbedje niet goed is om direct te gaan gebruiken, maar een slaapzak heb ik bv weer niet..
    Ik ben benieuwd hoe jullie het (gaan) doen.
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb onder de matras een matrasbeschermer (op de lattenbodem), dan de matras, dan een rubberen zeiltje (Hema) tegen het lekker, dan een molton (hema) en dan een onderlaken, dan het dekbedovertrek maar daar zit dan een dekentje (ook hema) in, want een dekbed mag in het begin nog niet.
    Van de kraamzorg zijn ze langs geweeest en ze zei dat je het kon dekken zoals je t zelf wilde, en dat ze het dan later wel een beetje aanpassen, naar hoe het moet. Dan heb je in ieder geval vast je spullen een beetje klaar.
    Ik heb wel alles van te voren even gewassen, zonder wasverzachter. (Ook de kleertjes).
    Succes!
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    dankjewel, dan doe ik dan ook maar wat me goed lijkt, en dan passen ze t vanzelf aan..
    Alleen het zeiltje is me niet duidelijk...op onderstaande site staat weer dat t in t begin helemaal niet nodig is...

    Hoe moet ik een babybedje opmaken?
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ach, dan halen ze m dr wel uit ;)
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik heb een molton aan de bovenkant van de wieg want dat is ademend voor de kleine. aan de onderkant heb ik een bedzeilmolton die beschermt de matras (nattigheid enzo) daarover de laken en dan een gewone laken en dekentje.
    Zover ik weet mag je ook geen dekentje in een hoes doen want dat zakt niet naar beneden en kan de kleine in stikken.Die slaapzakken is voor iets oudere baby zover ik weet.

    http://www.veiligheid.nl/csi/websitevei ... l?readform

    Daar kun je alles op vinden wat de thuiszorg ook gebruikt als info (vertelde de kraamverzorgster)
     
  6. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    In het boek wat je gratis bij Prenatal mag meenemen staat een hele makkelijke duidelijke beschrijving ! En nog meer handige tips trouwens !

    Succes
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Let wel op dat het zeiltje alleen onderin ligt, je baby's hoofdje mag er nooit op liggen.
    Dit is vanwege verstikkingsgevaar.
    Een baby bedje moet je eigenlijk ook altijd kort op maken.
    Dus zo laag mogelijk aan het voeten einde, of werken met een dubbele laken, zodat de voetjes van de baby tegen de onderkant van het laken zitten.
    Een dekbed mag officieel pas na twee jaar.
    Dit ook vanwege verstikkingsgevaar.
    Dus een babybedje kan je in het begin dus het beste opmaken met een lakentje en daaroverheen een dekentje.
    En inderdaad nooit wasverzachter bij baby kleerstjes of beddegoed gebruiken.
    Baby slaapzakjes zijn idiaal wanneer je baby een paar maanden oud is.
    Ze krijgen het niet koud als ze woelen en draaien, de slaapzakjes zijn in het algemeen warm genoeg.


    groetjes
     
  8. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik had het ook gelezen over een dekentje in een hoes, maar ik heb het bij de kraamzorg nagevraagd en die zij dat dat gewoon kon als het maar een katoenen dekentje was (en dat is het). Dus vandaar dat ik het er wel in heb liggen. ;)
     
  9. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ow dat wist ik niet mirna hihih weer wat geleerd ;)
    Enne over het opmaken hoef je geen zorge te maken de kraamverzorgster doet het toch overnieuw dat merk je niet eens en die leert het je wel als het zover is je moet ook een beetje doen wat jij denkt dat goed is.Zo werd mij een dekentje aangepraat was voor de zomer en winter zou zich aanpassen aan de temp. :( nou niet dus he hij ligt met 2 van die dekentjes en moest in begin nog op temp gehouden worden met een kruik) de eerste 2 weken dan he ;)
     

Deel Deze Pagina