Hoera! Maar.. Echo niet te snel gepland?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Demino, Sep 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Na een tijdje heel druk te zijn geweest met andere dingen (zoontje, nieuwe baan, afvallen) en dus even wat minder tijd op ZP te hebben doorgebracht, ben ik toch weer terug.. Ik ben namelijk ZWANGER! Heel erg onwerkelijk wel nog.. Maar wel ontzettend leuk en welkom!

Ik had een cyclus van tussen de 30 en 40 dagen ongeveer, met af en toe een uitschieter. Gisteren, toen ik voor het eerst positief testte, zou het dag 46 zijn geweest. In de weken ervoor heb ik al talloze keren negatief getest en eigenlijk had ik de hoop al opgegeven wat dat betreft.. En nu blijkt het toch zo te zijn!

Okee, nu mijn 'dingetje'. Gister dus een positieve test, hij was nog niet knallend maar wel duidelijk. Heb voor de zekerheid een Clearblue gehaald en die gaf aan Zwanger 1-2. Ik heb gistermiddag getest, rond een uur of 2, maar ik had nog amper wat gedronken dus m'n urine was nog best geconcentreerd.
    Heb gelijk het aanmeldformulier van de vk maar ingevuld en ze belde gelijk om een afspraak te maken voor de termijnecho. Ik gaf wel direct aan dat m'n cyclus heel onregelmatig was en dat ik echt net pas positief testte, dus dat ik denk dat het nog heel pril is.. Toen zei zij dat ze hem gewoon over 3 weken in wilde plannen. Ik vond dat zelf wel wat snel.. Is er dan wel al wat te zien?? Ik dacht van zij zal het wel weten..... Maar ik twijfel nu toch weer.
    Wat zeggen jullie?

2. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Is wel vroeg vind ik. Stel dat er toch niet zoveel te zien is doordat het toch nog te vroeg is, maakt dat je alleen maar onnodig onzeker. Ik zou denk ik zeker nog een week langer wachten!

3. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Oh ja en gefeliciteerd natuurlijk!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja dan is er wel wat te zien.
    Over 3 weken ben je dan misschien rond de 6-7 weken en dan is er in ieder geval een vruchtje te zien. Hartactie kan maar kan ook nog te vroeg zijn.

5. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    #5 Imo1978, Sep 16, 2015
    Last edited: Sep 16, 2015
    Ik heb even zitten rekenen. Als de eerste dag van je laatste menstruatie bijvoorbeeld 1 augustus zou zijn geweest. En als jouw langste cyclus 40 dagen is en je test 6 dagen over tijd, dan ben je (volgens mij) nu al 5 weken zwanger.

Of ben ik nu gek aan het worden?:(

Ps: ik geloof niet zo in die clearblue testen...

6. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Ja lastig.. Vrijdag 11 september voor het laatst negatief getest..

7. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Maar als je nu 5 weken zwanger zou zijn, en tegen die tijd dus 8 weken dan vind ik het nog inderdaad wel wat vroeg voor een termijnecho.
    Ik had hem met ruim 10 weken en dacht dat dat wel op z'n vroegst was.

Weet je zeker dat het om de termijnecho gaat? Ik heb namelijk zo met 8/9 weken mijn eerste echo gehad bij de verloskundige zelf om even te kijken of het hartje klopte en of het op de goede plek zat. Hierna had ik dus de termijnecho met 10 weken.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Ja, ze zei overduidelijk termijnecho. Legde er zelfs nog bij uit dat ze dan gaat kijken hoe ver ik ben ;)
    Edit: vorig jaar bij m'n zoontje ook maar 1 echo gehad. Bleek toen al 10 weken te zijn, maar ze zei al dat ze over het algemeen ook maar 1 echo doen, alleen om de termijn te bepalen. Als je vervolgens bij hen een combinatietest wil, krijg je er nog 1 natuurlijk.. Anders voorlopig niet.

9. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Je hebt waarschijnlijk een lage HCG-waarde. En dat zal dan ook de uitslag van die clearblue test kunnen beïnvloeden.

10. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Als je dan rond de 7 weken bent zie je echt wel wat.
    De verloskundige gaat in eerste instantie uit van de eerste dag van de laatste menstruatie.
    Bij jou zit het in dit geval een beetje anders, dus misschien zal ze je na je eerste echo gewoon binnen een paar weken nog een keer willen zien om het juiste termijn te bepalen.
    Juist fijn toch! Heb je een extra echo.

11. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Dit vind ik erover op internet;

Het verschilt per praktijk wanneer de termijnecho uitgevoerd wordt. Over het algemeen vindt de termijnecho plaats tussen de 9 en 12 weken zwangerschap. In deze periode groeit elk vruchtje ongeveer gelijk, zodat je met grote nauwkeurigheid de zwangerschapsduur kunt vaststellen.

Maar dan zit je daar nog voor met 8 weken. Ik zou persoonlijk de verloskundige bellen of je de afspraak later mag inplannen. Ik vond het namelijk wel fijn dat toen ik de termijnecho gehad had ik bijna uit die onzekere periode was (ruim 10 weken dus). Ze konden mij toen ook vertellen dat de kans dat het toen nog mis zou gaan erg klein was.

Edit; of wat Elles zegt, misschien krijg je later nog wel een keer een echo. Dat zou dan wel mooi zijn, maar dan vind ik het raar dat ze het nu al heeft over de termijnecho.

12. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Bedankt voor je uitleg Keke!
    Ik vond het toen al raar dat het zo ging, maar dat was ik eigenlijk alweer vergeten..

Nouja, ik ben dan dus ongeveer 7 of 8 weken en dan is er wat te zien. Daar gaat het mij om! Niet zozeer of de termijn dan al duidelijk is, maar puur of er überhaupt iets te zien is. Komt goed!

13. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    De rest natuurlijk ook bedankt voor het meedenken :)

14. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Oh zeker is er dan wat te zien...waaronder de hartactiviteit.
    Bij mij gaf de vk met de eerste echo (8w) wel aan dat wat ze op de echo zag klopte met het termijn. Maar heb met 10w ook nog officieel een termijnecho gekregen om het definitief vast te stellen.
    Dus wellicht heeft ze het een 'termijn'echo genoemd ivm je onregelmatige cyclus, maar bedoelde ze meer een eerste echo om dan ook vast te stellen of het ongeveer klopt met hoe lang je zwanger bent.

15. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Nee ze doen daar echt maar 1 echo, dat zeiden ze vorig jaar al.. Tenzij er de eerste keer nog niks te zien is natuurlijk.
    We zullen zien!

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ga er maar van uit dat zij wel weten hoe of wat. Zij geeft aan over 3 weken. Ze hebben daar voldoende ervaring mee, ook met die onregelmatige cyclussen. Daar ben je niet uniek in;).

In ieder geval GEFELICITEERD en lekker gaan genieten!

17. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Hmm, wel apart als ze het zo vroeg doen als ze er maar één maken. Ik had ook 2 echo's voor de 12 weken. Een vroege echo met ong. 8 weken waarbij ik teruggezet werd naar 7 weken en toen met 10 weken de termijnecho, toen weer naar voren geplaatst.

18. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Ja is heel raar idd, vind ik ook hoor!

19. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,123
    294
    83
    Hier twee keer tussen de 6 en 7 weken een echo gehad. Je zit meestal een boontje met een hartje (als het goed is). De termijnecho krijg ik tussen de 12-14 weken en daar tussenin nog een keer een extra echo.

De termijnecho kan volgens mij niet zo vroeg. Een boontje van 6-7 weken kun je niet goed meten. De termijnecho valt naar mijn idee altijd tussen de 10-14 weken. Maar ik kan me vergissen. Maar ach, een extra echo is toch leuk ;)

Oh enne gefeliciteerd!

20. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,785
    289
    83
    Dankje! Volgens mij vergissen zij zich gewoon ;)

Share This Page