7 weken zwanger, echo met lege vruchtzak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sterrenkindje, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrenkindje

    Sterrenkindje Niet meer actief

    Hello ladies,

    vanavond om 20:30 uur een echo laten maken, helaas niets te zien zowel inwendig als uitwendig niets:(!! de vruchtzak was leeg. Mijn mannetje en ik zijn erg verdrietig en onzeker?! Nu moet ik maandag aanstaande ( er zitten dan 3 dagen tussen) terug komen voor een echo. maar zo snel kun je toch geen verschil zien? en moet ik van het ergste uitgaan, of hoeft dat helemaal niet?! Ik heb 23 dec 2010 mijn laatste menstruatie gehad, maar mijn cyclus is sinds het stoppen met de pil zo onstuimig, ik kan er geen pijl aan vast knopen.

    Liefs mij:(
     
  2. LiLaa

    LiLaa VIP lid

    9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik wil je veel sterkte wensen...
     
  3. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Dit lijkt me zeker een onzekere tijd, helemaal omdat jullie nog moeten wachten tot maandag!
    Probeer het maar rustig aan te doen en praat er goed met elkaar over ;)

    Ik denk dat je rekening moet houden met het ergste, dan kan het altijd nog meezitten..

    Sterkte!
     
  4. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wel vervelend dat je mensturatie zo onregelmatig is, wanneer heb je positief getest?


    Kan best dat je ei 2 weken later was bijvoorbeeld, en dat je pas 5 weken bent, dan zie je idd nog niets/weinig op een echo.
     
  5. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey,

    Ik ben zwanger van een 2ling en tot de 9 weken was t een zwangerschap met 1 leeg vruchzakje en 1 vruchtzakje met inhoud. Met 9 weken de allerlaatste echo voor t lege vruchtzakje gehad en toen zat er een kindje in.......

    Heel veel succes en sterkte!
     
  6. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hoi Sterrenkindje

    ik herken heel erg veel in jouw verhaal..
    een paar weken geleden dacht ik dat ik al zo'n 8 weken zwanger was...eenaal bij de echo (inwendig) was er een heel klein zwart vruchtzakje te zien.. vorige week moesten we terugkomen om te zien of er verandering was en die was er een beetje...
    zondag mogen we weer om te zien of er hartactie is... zoniet moesten wij uitgaan van een miskraam.

    dus ik zou nog niet van het ergste uitgaan maar ook niet teveel hopen...
    misschien ben je nog maar heel kort zwanger..
    hoe groot was het vruchtzakje? hebben ze die gemeten?
    sterkte!!

    Liefs
     
  7. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Het kan zijn dat het een late bevruchting was en dat je daardoor idd niets ziet.

    Hopelijk hebben jullie maandag een mooie echo.

    Succes en heel veel sterkte..
     
  8. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het kan inderdaad zijn dat je ei wat later was, en je nu dus minder dan 7 weken zwanger bent.....in een paar dagen tijd kan er veel veranderen hoor ;)
    Jeetje als ik alleen al kijk naar de verschillen in grote van het vruchtje bij mijn echo's
    6.4 week 7 mm
    9,3 week 2.7 cm
    12.5 week 10 cm

    dus in een paar dagen tijd kan er echt ineens een vruchtje te zien zijn ;) ik duim voor je
     
  9. Sterrenkindje

    Sterrenkindje Niet meer actief

    He lieve meiden,

    Ik heb besloten te wachten met een echo. Di moet ik naar de vk, dan kan ik haar het beste vragen hoe en wat. Dankjulliewel voor de positieve berichten, dat kan ik gebruiken!

    Xxxx
     
  10. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik herken heel veel in je verhaal helaas!
    Ik dacht ook zo rond de 7 weken zwanger te zijn toen ik met een uitwendige echo niks te zien kreeg. Ze vertelden ons dat het 2 dingen kan betekenen: Of ik was korter zwanger dan ik dacht, of het is in een vroeg stadium al mis gegaan. ook ik moest later opnieuw een inwendige echo laten doen, in mijn geval was dat een week later. mocht ik toch korter zwanger zijn dan ik dacht dan zou je dan zeker wat moeten kunnen zien.

    Ik was er echter zeker van dat ik niet korter zwanger was doordat ik ovulatietesten had gebruikt. Ook had ik nauwelijks zwangerschapssymptomen ( waar ik al eerder bezorgd om was), plus begon na de eerste echo ook ietwat bloed te verliezen ( heel minimaal, maar toch...). Bij mij is het helaas niet goed afgelopen.

    Bij jou kan het nog alle kanten op lijkt mij, aangezien je ook zegt niet zeker te zijn van je cyclus? Ik begrijp alleen niet helemaal dat je na 3 dagen alweer voor echo gaat?Dan is er nog niet veel verschil? Of ga je nu voor een inwendige echo en was de eerste uitwendig?
     
  11. Buddha30

    Buddha30 Actief lid

    14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad vorig jaar...Wat een onzekere tijd...
    Heel veel sterkte in ieder geval.
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik heb het hier net allemaal gehad, alleen kwamen wij er bij 12 weken pas achter dat het vruchtje met 8,5 week gestopt was met groeien, (ook een leeg vruchtzakje dus).

    Voor de termijn waarop je nu zit, kan het -ook als je je eisprong precies weet! Innesteling kan namelijk varieren van een paar dagen tot 2 weken!- wel heel goed zijn dat je toch een stuk korter zwanger bent dan je dacht, en dus dat er niets te zien was omdat je gewoon nog maar 5 weken bent.
    Ik zou dus morgen wel naar de echo gaan. Kan je nu uit ervaring vertellen dat het heeeeeel fijn is om even te kunnen kijken en zien wat zich daarbinnen afspeelt.
    Als er morgen nog steeds niets te zien is, zou ik vragen om weer een echo over een week, en als er dan nog niets te zien is, kun je er wel vrij zeker van zijn, geloof ik, dat het echt mis is.
    Maar dat proces zo volgen is voor jezelf wel heel fijn: je weet hoe het ervoor staat, ipv dat je het maar moet afwachten en zien wat je lijf doet, (want ingrijpen met medicatie of curettage zou ik zo snel nog niet aanraden, nu je nog geen 100% zekerheid hebt dat het echt mis is).

    Sterkte ermee, en hopelijk ben je gewoon een stuk korter zwanger dan je dacht!
     
  13. Sterrenkindje

    Sterrenkindje Niet meer actief

    lieve dames,

    Daar ben ik weer! Vandaag om 09:30 uur een echo gehad! En ja hoor er was een hartje te zien!!! we zijn zo blij!!!!! Ik ben nu 7,5 weken zwanger, dus die vorige echo was te snel!!

    Liefs sterrenkindje
     
  14. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
  15. Peeter

    Peeter Actief lid

    26 jun 2010
    115
    0
    0
    Dat is goed nieuws! Gefeliciteerd!!
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wat fijn! Gefeliciteerd!
    Waarom had je die vorige echo dan al zo vroeg?
     
  17. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.114
    202
    63
    Wauw gefeliciteerd meid, nu lekker gaan genieten
     
  18. Onlyme

    Onlyme Lid

    31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    hey allemaal,

    ik heb een vraag aan jullie..
    Ik wist niet hoelang ik zwanger was of 10 weken of 5.
    De huisarts heeft een echo aangevraagd die ik vandaag had.
    Je gaat gewoon met een goed gevoel erheen.
    De echo liet echter niets zien.. alleen een zwangerschapsring/vruchtzakje. De vrouw die de echo maakte had het direct over een miskraam etc.
    Ik heb als eerste een ClearBlue test gehaald met indicator.
    Deze vertelde ZWANGER 3+. Dat ik zwanger ben wist ik wel.. verschijnselen zijn er genoeg!
    Ik denk dat ik dan toch moet uitgaan van de laatste menstruatiedag (ook al was het ontzettend weinig wat ik verloor) op 25januari 2011. Dit zou dan betekenen dan ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger ben.
    Moet ik nu echt uitgaan van een miskraam?
    Maakt me allemaal zo onzeker dit.. en het ergste is dat ik de volgende echo pas weer over 3 weken heb:(
     
  19. LiLaa

    LiLaa VIP lid

    9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Super!!

    Gefeliciteerd:)
     
  20. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    als je 5 weken zwanger bent is er weinig meer te zien dan wat jij nu noemt!
    Dus het zou heel goed passen bij een jonge zwangerschap..

    Maar als je meer reacties wilt kun je beter een eigen topic aanmaken, dan reageren mensen speciaal op jou bericht:)
     

Deel Deze Pagina