Uitslag van BMR vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mijn dochter heeft vorige week dinsdag (10 dagen geleden) de BMR vaccinatie gekregen. Sinds gisteren krijgt ze rode vlekjes in haar gezicht en het breid zich helemaal uit over haar lichaam.

Is dat normaal? Het lijkt wel of ze juist van die BMR mazelen of rode hond gekregen heeft!

Foto's staan in mijn album

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    dat kan hoor, dit hoort echt bij die vaccinatie(is gewoon uitslag geen rode hond oid), als ze er echt ziek van wordt moet je even de huisarts bellen.

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri had ook uitslag van de BMR prik, maar niet zooooo erg als jouw meisje!

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ons zoontje had er idd ook last van na deze prikjes.
    Na ongeveer 5 dagen was het helemaal weg.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    is dat de prik wat ze bij de 14 maanden krijgt?

6. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He bedankt voor de reakties. Ja, het lijkt verdikkie wel of het steeds erger wordt. Gelukkig is ze nog redelijk vrolijk :(

En ja, het is de vaccinatie tegen Bof, Mazelen en Rode Hond. Die ze krijgen bij 14 maanden (en 9 jaar).

Nou moet ik zeggen dat ze zieker was (koorts, hangerig) bij de DKTP, en dit leek goed te gaan. Maar nee hoor, weer niet gespaard :(

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Van de BMR-prik zijn veel kleintjes een beetje tot behoorlijk ziek. Daan kreeg een week erna zelfs 'inentingsmazelen', heb me laten vertellen dat dat een hele normale bijwerking is van die prik.

Maar toch sterkte en beterschap, het is nooit leuk als je kindje ziek is. Voel je je zo machteloos...

Groetjes, Wendy

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje ze zit echt helemaal vol!

Wessel heeft nergens last van gehad maar bij zijn andere prikken had hij ook nergens last van.
    Ik had me al voorbereid op het ergste met die BMR want ik hoor toch veel verhalen dat kindjes er aardig ziek van kunnen worden maar gelukkig had Wessel nergens last van :D

Ik hoop dat je meisje snel van die rode vlekjes af is.

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn meissie was ook gespikkeld, maar niet zo erg als jouw kleintje! Hopelijk trekt het gauw weg!

Deel Deze Pagina