Mijn dochter heeft vorige week dinsdag (10 dagen geleden) de BMR vaccinatie gekregen. Sinds gisteren krijgt ze rode vlekjes in haar gezicht en het breid zich helemaal uit over haar lichaam. Is dat normaal? Het lijkt wel of ze juist van die BMR mazelen of rode hond gekregen heeft! Foto's staan in mijn album
dat kan hoor, dit hoort echt bij die vaccinatie(is gewoon uitslag geen rode hond oid), als ze er echt ziek van wordt moet je even de huisarts bellen.
He bedankt voor de reakties. Ja, het lijkt verdikkie wel of het steeds erger wordt. Gelukkig is ze nog redelijk vrolijk En ja, het is de vaccinatie tegen Bof, Mazelen en Rode Hond. Die ze krijgen bij 14 maanden (en 9 jaar). Nou moet ik zeggen dat ze zieker was (koorts, hangerig) bij de DKTP, en dit leek goed te gaan. Maar nee hoor, weer niet gespaard
Van de BMR-prik zijn veel kleintjes een beetje tot behoorlijk ziek. Daan kreeg een week erna zelfs 'inentingsmazelen', heb me laten vertellen dat dat een hele normale bijwerking is van die prik. Maar toch sterkte en beterschap, het is nooit leuk als je kindje ziek is. Voel je je zo machteloos... Groetjes, Wendy
Jeetje ze zit echt helemaal vol! Wessel heeft nergens last van gehad maar bij zijn andere prikken had hij ook nergens last van. Ik had me al voorbereid op het ergste met die BMR want ik hoor toch veel verhalen dat kindjes er aardig ziek van kunnen worden maar gelukkig had Wessel nergens last van Ik hoop dat je meisje snel van die rode vlekjes af is.