wij hebben 2 jr terug ruim 1800 bij moeten betalen.\ terwijl ons maand bedrag hoog lag. wat bleek een kapotte cv ketel. lekker uit laten zoeken door de woningbouw wnat het is hun ketel. dit jaar heb ik geen idee,wij krijgen hem pas in december.
wij hebben juist toen we hier kwamen wonen een nieuwe 'superzuinige' hr ketel laten plaatsen . volgens die man zouden we honderden euro's besparen
@Sab85 Heb jij wel gekeken of het geschat is of niet? Loop voor de zekerheid nog even naar de meterkast en kijk waar het nu opstaat..
ja dat had ik meteen al gedaan, ik dacht namelijk dat het nooit kon kloppen. maar helaas de begin en de eindstanden kloppen, dus zal het toch moeten betalen ook al begrijp ik echt niet hoe we aan zon hoog bedrag komen. we waren met zijn 2tjes en sinds april dan met zijn 3tjes. ik denk dat ons huis zo lek is als een zeef, anders zou ik het ook niet weten. ik probeer de vorige bewoners te pakken te krijgen, om eens te vragen wat hun betaalden. als dat ook zoveel was zal het wel aan het huis liggen, en anders klopt er toch ergens iets niet maar wat.
@Sab, wij betaalden eerst ook 250 euro per maand, en dat terwijl we allebei werkten. We hebben van de woningstichting een andere ketel gekregen, maar nog was ons verbruik erg hoog. Ik heb week onze meterstand opgeschreven. Omdat het dus ook niet aan de cv ketel kon liggen, hebben we uiteindelijk besloten de gasmeter te laten ijken. Dit moet je eerst zelf betalen (180euro) maar als de gasmeter kapot blijkt, krijg je dat geld terug. Bij ons was de gasmeter inderdaad kapot. En hebben de rest van dit jaar maar 30 euro per maand betaald, omdat we al zoveel hadden betaald buiten onze schuld omdat de gasmeter kapot was. Ik raad je aan om elke week de stand te noteren, en vraag anders even aan buren hoeveel hun verbuiken op jaarbasis
heb inderdaad al de tip gehad om de meters te laten checken, moet je energieleverancier dat doen? wist alleen niet dat je dat zelf moest betalen ... bij ons zijn de energie en de gas beiden erg hoog, dus dan zouden ze allebei kapot moeten zijn, ze zien er wel antiek uit moet ik zeggen... aan de buren heb ik niet zoveel, omdat hier allemaal hele verschillende huizen staan (vrijstaand) vandaar dat ik de oude bewoners probeer te bereiken.
heb net gebeld en het is indd defenitief! dat is nou een mooi zakcentje om mee te nemen op vakantie! We gaan in januari naar punta cana en we verhuizen nog eens voor die tijd dus mij hoor je niet klagen hihi!