Teak houten eettafel en vetvlekken pfff

Discussie in 'De lounge' gestart door kuikentjepiep, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij hebben een super mooi teakhouten eettafel.
    Onbehandeld waardoor hij een mooie matte en robuuste uitstraling heeft.
    Door een feestje zijn er wat vetvlekken op de tafel gekomen.
    Deze krijg ik er met geen mogelijkheid uit.

Op internet staat schuren en lakken maar door de lak krijgt hij een hele andere uitstraling.

Ik twijfel nu wat ik zal doen

-de tafel zo laten en juist vies laten worden zodat de vlekken niet opvallen
    -de tafel schuren en behandelen
    - de tafel lakken

Hebben mensen hier ook teakmeubels en deze problemen gehad en wat hebben jullie gedaan?

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou het eens met sigarenas inwrijven en daar gaan watervlekken mee weg in elk geval.

En anders vloeibare houtzeep proberen te koop bij de betere meubelzaak. Schuren en lakken kan altijd nog lijkt me. (juist de look van onbehandeld houtspreekt ons aan namelijk)

Hier ook onbehandeld houten meubels maar alleen ervaring met watervlekken gelukkig.

3. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Groene zeep wil ook wel helpen.

4. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vochtige theedoek op leggen en dan de strijkijzer (zonder stoom) erop houden. Herhalen tot het er helemaal uit is.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Bij ons werkt muscle keukenspray (in zo'n oranje spuitflesje) heel goed op de teak tafel. Bij vettige vlekken laat ik het een paar minuutjes intrekken voor ik het afneem..

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Staalwol is de oplossing!

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Met groene zeep zou ik het proberen en wanneer dat niet werkt schuren met heel fijn schuurpapier. Heb hier ook een aantal keer een vetvlek op de tafel gehad en die zijn er uiteindelijk allemaal uit gegaan dmv bovenstaande.

Met feestjes gaat er trouwens een doorzichtig plastig tafelkleed overheen. Scheelt een hoop werk :)

Deel Deze Pagina