Lief dat jullie zo met mij mee leven *knuffel*. Ik vind het niet vervelend dat jullie over zwanger zijn praten. Ik vind het juist erg leuk om op de hoogte te blijven. Hopelijk kan ik ook snel mee praten. Bovendien heb ik toch veel zwangere om mij heen of vriendinnen die net bevallen zijn. Mijn schoonzusje is over 4 weken uitgerekend, andere schoonzusje net bevallen. Collega deze week uitgerekend. Ik ontkom er toch niet aan. Bovendien krijg ik wekelijks van mijn schoonzusje spulletjes voor de baby die zij niet meer gebruikt. Gister nog 2 kruiken en wat kleertjes gekregen. Ik word er dus toch wel mee geconfronteerd @Juztme: ze zijn inderdaad met een te hoge dosering begonnen maar het is heel moeilijk om dat de eerste keer in te schatten. De een reageert niet of nauwelijks op de dosering die ik heb gekregen en de ander te veel (zoals ik). Ik heb gewoon de standaard dosering gekregen. Domme pech dus dat mijn lichaam zo heftig reageert. Ga volgende ronde met 50 eenheden spuiten ipv 75. @MeisjeXxx1987: fijn dat het zo'n lieve vrouw was. En heerlijk zo'n badcape Grappig om al jullie kwaaltjes aan te horen. Hebben jullie al dingen gekocht voor de baby of een idee wat jullie willen, bijvoorbeeld de kinderwagen??
Hopen dat deze eenheden beter zijn voor je. Gelukkig vind je het niet erg. Anders moet je het gewoon zeggen hoor. Wat heb jij veel zwangeren om je heen zeg lijkt mij wel lastig maar ook wel beetje leuk. Zo zie je allemaal dingen zoals bv opvoeding wat jullie niet zouden doen of juist wel. Zo keken wij ook altijd naar vrienden en mijn zussen haha zo van nou zo gaan wij het niet doen Ja was heel fijn dat het een lieve vrouw was. Wij hebben al best veel cadeautjes gekregen. Van mijn zussen en beste vrienden en schoonouders. Rompertjes, sokjes en knuffeltjes heel schattig. Kinderwagen zijn wij al heel lang over uit. Dat word de Quinny Moodd Black Irony. En kinderkamer gewoon simpel wit. Hebben een mooie gezien denk dat dat hem wel word. Maar we gaan nog niet bestellen. Eerst de echo's afwachten
Ik vind het echt niet erg. Het is soms lastig zo veel zwangere maar ook wel leuk. Inmiddels weet ik al behoorlijk veel zonder dat we zelf kinderen hebben. Leuk al die cadeautjes. De Quinny ken ik niet. Zelf wil ik al heel lang de Joolz Geo. Makkelijk als je een tweede wilt om ze beiden te vervoeren. Mijn schoonzusje zei dat ze daar erg tegen aan liep na de bevalling van de tweede. Zij heeft een kinderwagen voor een kind waar je dus geen duo wagen van kan maken. Vandaar onze keuze. Wat betreft kinderkamer willen wij juist geen witte. Waarschijnlijk grijs of gewoon hout. Bij Babypark hebben ze super mooie kamers. Ik snap dat je eerst de echo's af wilt wachten. Eerst ff de 12 weken voorbij en dan is er nog tijd genoeg
Hey meiden. Ik sluit me aan bij meisje hoor MZ, mocht je het zwangeren-geklets even zat zijn dan moet je dat gewoon zeggen. Ik wil niet dat jij je daar rot door voelt. Vindt het knap van je dat je zo positief blijft denken, topper. Gun het je zo enorm en hoop echt dat het met de juiste eenheden ook snel raak mag zijn voor jullie. Wij hebben nog geen cadeautjes gekregen en zijn ook nog niet aan het shoppen geslagen. De directe familie is nu helemaal op de hoogte maar we hebben ze niet meer gezien nadat we ze het grote nieuws hebben verteld. Reacties zijn wel erg leuk en ze zijn al bijna aan het vechten om wie de opa- en omadagen krijgen als wij werken... Verder willen wij pas na de termijnecho gaan winkelen. Ik weet al wel wat voor kamertje ik wil, wat voor box en wat voor kinderstoel maar dat zijn dingen die je alleen op basis van uiterlijk kunt uitzoeken. Verder heb ik me nog niet zo verdiept in kinderwagens, maxicosi's enzo. Vind het wel steeds moeilijker om mijn mond te houden merk ik!
hallo meiden, Ik ben nieuw hier en ook al een jaar bezig, sinds vorig jaar augustus. Deze maand met ovulatie testen proberen en anders maar eens naar de ha. Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus dus het is nog moeilijk in te schatten wanneer mijn ei is.
Juztme : wel leuk he om al die dingen te bekijken. Mijn vriend en ik liepen van de week in de prenatal en toen zei ik tegen hem ' gek he nu lopen we hier niet voor iemand anders te kijken maar voor ons zelf. Heel gek idee vond ik. Ja ik vind het ook moeilijk om mijn mond te houden. Maar ik hou het nog stil natuurlijk. Maar tis zo leuk om er over te praten. Blondine. Welkom klets gezellig mee ! Vervelend dat je lange cyclussen hebt. Dat heb ik ook gehad maar naarmate ik wat minder stress had van verhuizing enz werd het wel beter tussen de 30 en 40 dagen meestal. Wij liepen vanaf juni in het ziekenhuis en had eigenlijk deze maand een baarmoederonderzoek moeten hebben. Mijn vriend en ik zeiden vorige maand. We gaan er niet mee bezig we zien wel. En ja hoor op mijn verjaardag een positieve test. Vorige week vrijdag een echo gehad en ben 5 week zwanger. Volgende week vrijdag de 29ste weer een echo dan ben ik 7 week. Super spannend allemaal. En ik had nooit kunnen denken dat het ons ging lukken. Dus hou hoop !!
@Juztme: dankjewel. Nog tijd zat voor cadeautjes en shoppen. Mijn moeder verheugd zich ook enorm op het oppassen. Zij gaat sowieso 3 dagen oppassen. Mijn moeder is volledig afgekeurd en mijn vader is al met pensioen.Mijn schoonouders zijn tien jaar jonger en werken nog fulltime dus die gaan doordeweeks niet oppassen. Bovendien hebben ze al 4 kleinkinderen en wordt die van ons de 5de. Wat voor kamertje, box en kinderstoel wil je? Ik zou ook echt mijn mond niet kunnen houden. @Blondine92: welkom, klets gezellig mee! Wij zijn net iets eerder gestopt met de pil en zitten dus vanaf januari in de MMM vanwege mijn lange cyclussen. Hoe lang is je cyclus? Mijn cyclus was tussen de 40-50 en soms wel 55 dagen. Bovendien kon ik met ovulatietesten mijn ei niet vinden omdat ik geen eisprong heb van mijzelf. Dat verklaarde ook meteen de lange cyclussen.
@MeisjeXxx1987: Dank je. ben verder hier nog niet zo bekend maar dat komt wel haha. Ik heb zo geen stress misschien ongemerkt hoor, zou goed kunnen. Mijn cylcus is vaak ook 43 tot 50 dagen maar ik krijg dus ook geen resultaat uit ovulatietesten. Gefeliciteerd, das wel een heel leuk verjaardags cadeau moet ik zeggen! Ik hou ook zeker hoop alleen je hebt niet de bevestiging dat alles ook goed zit binnen omdat je het niet in de testen terug ziet dus ik word er heel onzeker van. @MZ25: Ook heel erg bedankt. wat bedoel je met de MMM? Mijn clyclussen verschillen enorm, de ene x het het ongeveer 43 dagen en de andere x het meer dan 50. Het rare is dat ik ongeveer 1 tot 2 week aan het begin van mijn cylcus ook 2 tot 3 week last heb van bruine afscheiding wat ik niet kan plaatsen. Ik kan mijn ei ook niet vinden wat dan heel frustrerend is. Ik heb vanochtend naar de ha gebeld en daar kan ik morgenochtend terecht. Ik ga vragen wat mijn opties zijn en of er uitgezocht kan worden hoe het allemaal kan dat het niet zo loopt als dat het hoort. Hopelijk krijg ik dan wat duidelijkheid en weet ik waar we aan toe zijn.
Hey meiden Hoe gaat het het met jullie ? Hier goed. Ik moest vanmiddag niezen en het deed zo vreselijk pijn in mijn buik. Weet niet zo goed wat ik er van moeten denken. Op internet staat dat het je banden zijn maar heb er nu nog last van. Maar even kijken of het weg trekt. Helaas zit onze vakantie er bijna op, maandag weer aan het werk helaas. Helemaal geen zin in maar ja. 3 week is omgevlogen. Blondine. Als je via ovulatietesten je eisprong niet kan vinden en je bent een jaar bezig zou ik de huisarts eens bellen voor een afspraak. Helemaal omdat je cyclussen zo lang zijn. Wil je niet bang maken hoor. Maar als ik jou was had ik gewoon even een afspraak gemaakt. Hoe gaat het juztme ? Voel je je nog goed ? Ik ben sinds 2 dagen s'morgens best misselijk. Ik moet dan even wat eten en dan gaat het wel weer. Jij al ergens last van ? Hoe gaat het met jou Mz ? Alweer begonnen met spuiten ?
Ha dames, paar drukke dagen achter de rug dus had geen tijd om te reageren. Hoe gaat het met jullie? Welkom Blondine. Wat vervelend dat je zulke lange cyclussen hebt en dat je je ei niet hebt kunnen vinden. Wat zei de HA tegen je? Gaan ze verder onderzoeken? Heb je wel eens getemperatuurd? MZ, hoe is het? Heb je de teleurstelling van vorige maand een beetje achter je kunnen laten? Ik duim voor je dat volgende week in het ziekenhuis alles goed is en je meteen weer mag beginnen met spuiten. Spannend! Herkenbaar, die pijntjes, meisje. Ik heb ook regelmatig steken in mijn buik. Het zit dan heel laag, voor mijn gevoel meer in mijn vagina dan in mijn buik. Geen idee of dat dan bandenpijn is. De ene keer is het een enkel steekje en de andere keer duurt het een stuk langer. Voel me verder goed. Wel moe en last van lage rugpijn maar dat is allemaal prima te doen. Voel me wel een beetje labiel, kan zelfs om reclames huilen, haha. En normaal ben ik niet zo'n softie dus ik herken mezelf daar helemaal niet in terug. De kinderkamer wil ik met een soort grijs/bruin hout, 1 gekleurde muur en verder veel gekleurde details. Heb een hele mooie gezien op de site van Babydump. Box en kinderstoel wil ik gewoon in houtkleur, dat hebben wij nu al veel in de woonkamer. Nog twee dagen en dan hebben we weer een echo. Kan niet wachten en vind het toch wel weer heel spannend nu het dichterbij komt. Jij ook bijna toch, meisje?
Hey meiden, Ik ben ook even niet online geweest. Vrijdag bruiloft en lekker rustig aangedaan van het weekend. Maandag weer echo. Hopelijk dan aan de Provera om menstruatie op te wekken of in het gunstigste geval starten met spuiten. @Blondine92: MMM staat voor Medische Malle Molen. Dit betekent dat je zeg maar het medische circuit ingaat op het moment dat je al een tijdje bezig bent om zwanger te worden en dit niet lukt (meestal een jaar). Jouw verhaal is wel herkenbaar voor mij. Had ook lange en onregelmatige cyclussen variërend van 40 tot soms wel 55 dagen. Ook ik heb mijn ei nooit kunnen vinden omdat ik dus geen eisprong heb van mijzelf. Heb je inmiddels al duidelijkheid van de huisarts? Hopelijk kun je snel terecht. @MeisjeXxx1987: ik moet van de week ook weer vol aan de bak. Vorige week maar 2 dagen maar deze week weer gewoon 4. Vervelend zeg van dat niezen. Zal waarschijnlijk wel bandenpijn zijn. Je lichaam verandert de eerste weken zo van binnen. Wel balen dat je nu s'ochtends misselijk bent. Hopelijk blijft het daarbij en wordt het niet erger @JuztMe: ik merk dat ik er nog steeds wel moeite mee heb. Het wachten duurt zo lang. Vrijdag bruiloft gehad van vrienden. We kenden nauwelijks mensen dus raakten aan de praat met een stel. Bijna het eerste wat ze zei is ik ben 6 weken zwanger. Verder liepen er ook nog 2 hoogzwangeren rond en 2 baby's. Kortom overal wordt je er mee geconfronteerd. Maarja dat zal toch wel blijven nu we er zelf zo mee bezig zijn. Wel fijn dat je je goed voelt. Wij nemen ook houtkleurige box en kinderstoel in de woonkamer. Hebben verder namelijk alles van teakhout. Spannend zeg nog twee dagen wachten. Ik duim voor een goede echo
He meiden Hier gaat alles goed. Heb gelukkig niet meer zo last van mijn buik gehad. Af en toe een krampje maar dat hoort erbij. Juztme: nou ik zat zaterdag tv te kijken en kon ook niet meer stoppen met huilen zo stom haha. Ik ben normaal ook niet zo. Ik huil alleen om erge dingen zeg maar. Mijn vriend kwam bij me zitten en zei wat is er nouuu toen was het helemaal mis haha ik wist gewoon niet waar ik om huilde zo dom. Wij hebben hoogglans witte meubels maar willen gewoon een witte box. Die mogen we van mijn zus uitkiezen super lief. Heb jij woensdag of donderdag echo ? Ik vrijdag om 3 uur. Hoop dat we een kloppend hartje zien. Kan niet wachten tot het vrijdag is. Ik ben weer begonnen met mijn 2de werkdag. Was gister helemaal kapot na 1dag werken. Mz snap dat het nog gevoelig is van vorige maand. Hoop dat je snel weer mag beginnen en dat het dan goed gaat. Lijkt me heel lastig als je al die zwangeren om je heen hebt. Je wil het zelf ook zo graag. Maar er voor weg blijven werkt ook niet. Blijft lastig. Hoop dat jij ook snel een mooie test hebt !. Liefs xx
Hey meiden. Vanmiddag tweede echo gehad en alles was goed! Het hartje klopte als een razende en ukkie was goed gegroeid. Zo blij! Volgende echo over 3 weken en daarna mag iedereen het weten!
He meiden Juztme wat super ! Fijn zeg dat het allemaal goed was. Dat is een hele opluchting ! Fijn dat je over 3 week weer mag voor een echo. Ben je dan 12 week ? Wij hebben vanmiddag om 3 uur een echo. Ben nu al vreselijk zenuwachtig. Hoop zo dat er een kloppend hartje te zien is ! Ik hou jullie op de hoogte..
Bijna, ik zit dan op 11,5... voor die tijd toch ook maar mijn leidinggevende en collega's inlichten denk ik. Heb de laatste tijd al behoorlijk wat smoesjes moeten verzinnen voor bezoekjes aan de verloskundige, ben daar wel een beetje klaar mee. Spannend meisje! ik duim voor een goede echo. X
He meiden Nou de echo was helemaal top ! Het hartje klopte en de kleine was al 1 centimeter groot ! Ze had berekend dat ik nu 7 week en 2 dagen ben. Maar dat kon nog veranderen bij de termijn echo. Die heb ik moeten verplaatsen hij stond op 11 september en nu staat ie op 18 september. Dan ben ik 10 week. Mijn arts zei dat met 9 week nog wat te vroeg was om het goed uit te rekenen. Dus nu 3 week wachten op de volgende echo ! Zo bizar om het hartje te zien kloppen echt geweldig ! X
Woow, super, ben blij voor je! Nu zitten we nog dichter op elkaar Bij mij gaan ze idd ook over 3 weken officieel de termijn vaststellen maar ik denk niet dat er nog veel verandert. Gek he, dat in zo'n klein frummeltje gewoon al een kloppend hartje zit. Ik vond en vind dat heel bizar. Weten inmiddels al meer mensen in je omgeving ervan?
He meiden Sorry beetje druk gehad. Juztme ik vind het ook heel bizar kan het ook nog steeds niet geloven dat er een heel klein mensje in mij groeit ! Ik heb het op mijn werk moeten vertellen wou liever wachten tot 12/13 week maar ik ben afgelopen weekend bijna flauw gevallen. En ben veel onderweg in de auto voor mijn werk dus ik had overlegt met de verloskundige en het leek haar beter dat ik het ging vertellen. Was dood zenuwachtig omdat mijn baas soms van die opmerkingen maakte. Maar het viel mee hij was er niet blij mee maar hij begreep wel dat ik het nu vertelde en hij zou er rekening mee houden. En als het niet gaat moet ik het aangeven. Verder voel ik me goed alweer bijna 8 week ! Wou dat het 18 september was haha. Wanneer heb jij weer een echo juztme ? Hoe gaat het met jou MZ ?
Ha meis, wat vervelend van dat flauwvallen. Eng ook. Heb je er vaker last van? Lage bloeddruk misschien? Gelukkig dag de reactie van je baas meeviel. Als dit het enige is wat ie heeft gezegd valt het inderdaad mee, zeker na wat je allemaal over hem hebt geschreven. Ik ga het volgende week tegen mijn leidinggevende zeggen. Ben heel benieuwd hoe ze zal reageren. Zie er ook best tegenop maar ik kan me niet voorstellen dat het als een verrassing komt. Ze weet namelijk ook van mijn miskramen. Hoe voel je je verder? Hier gaat alles goed. Voel me nog steeds prima. Wel moe af en toe en nog steeds veel steken in mijn onderbuik maar die zijn niet zo heel pijnlijk. Ik heb mijn volgende echo weer net iets voordat jij moet: de 17e De tijd kan me niet snel genoeg gaan, laat die 12 weken maar lekker vlug voorbij gaan. Dan hebben we voor nu het spannendste even gehad. MZ: hoe gaat het met jou? Hoe was de echo maandag? Trusten meiden! x
Heey meiden, Sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen. Ik had het er echt even moeilijk mee en wilde het zwanger worden even van mij af zetten. Maar goed nieuws. Maandag bij de echo zagen ze een eitje zitten. Aangezien ik deze ronde niet gestart was met hormonen spuiten is het echt een eitje van mijzelf. Ik ben dus maandag, dinsdag en woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Woensdag bleek het eitje voldoende groot (19 mm) om de Pregnyl spuit te zetten zodat het eitje springt. Woensdagavond dus deze spuit gezet. Het eitje springt meestal na zo'n 40 uur. Dat is zo'n beetje nu. We hebben dus woensdag en donderdag geklust en vanavond ook nog maar een keer voor de zekerheid. Ik voel nog niet echt steken of zo van de eisprong, hadden jullie dat wel?? Wel liep er vanochtend opeens echt vocht uit. Het leek wel alsof ik in mijn broek plaste. Het was geen sperma want dat is vaak wat dikker en plakkeriger. Het zal wel wat met de eisprong te maken hebben. Maar ik zit dus op het wachtbankje en mag op 19/20 september testen. Mocht ik ten minste nog niet ongesteld zijn. Toch nog goed nieuws deze ronde dus aangezien ik aan het begin van de ronde 3 cystes had en in dezelfde ronde dit mooie eitje. @MeisjeXxx1987: wat goed nieuws zeg een mooi kloppend hartje. Wel vervelend van het flauwvallen. Hopelijk gebeurt dat niet te vaak. Ook wel fijn dat je baas niet echt vervelend reageerde. @Juztme: ook voor jou super goed nieuws met een mooi kloppend hartje. Die steken zijn wel vervelend maar gelukkig verder nog niet zo veel kwaaltjes dus. Ik zou het ook wel redelijk snel vertellen. Bij mij weten al best veel collega's dat wij in de MMM zitten. Op naar 17,18 en 19 september. Wordt dus een spannende week voor ons