Een mobiel vanaf welke leeftijd?

Discussion in 'De lounge' started by Myrthe, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoontje zeurt mijn kop gek, hij wil een mobiel :$ Hij is tien jaar en wat moet hij nu met een mobiel!! De school is vlakbij en hobby's en vrienden ook. Ik vind het pas nodig als hij na de hogere school gaat en dan moeten fietsen. Maar nu zegt hij mijn klasgenootjes hebben er al wel eentje bla bla bla.... Ik ben van mening dat hij de thuisnummer kan gebruiken indien nodig.

Maar goed nu mijn vraag, ben ik hier te streng in of is het echt zoals ik het voel te vroeg!!

2. Tese

Tese Niet meer actief

Nee ben je zeker niet te streng in. Zoals je al zei, waar heeft hij hem nu voor nodig? Onnodig smsen met zn vriendjes zeker.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij leest nog niet eens fatsoenlijk laat staan smsjes versturen hahahah

4. Tese

Tese Niet meer actief

hahaha, en heb je hem ook al gevraagd hoe hij zn beltegoed wil gaan betalen? Want dat zou ik dus weigeren als hij nu al een telefoon wil.

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij wil dat gaan verdienen door klusjes te doen, dus zelf betalen.
    Nou geloof me ik heb vaker met hem meegedacht om klusjes te gaan doen voor iets anders maar de helft van de tijd zit ik als een scheidsrechter achter hem aan, om het vervolgens niet of half te doen.

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Vanaf 12 vind ik zelf een mooie leeftijd. Ben een tijdlang leerkracht geweest van groep 8 en zag dat de meeste kinderen idd rond die leeftijd een mobiel kregen. Ik zag dat heel mooi, want op school waren ze bij ons niet toegestaan en leverden de kinderen ze bij aanvang van de school in, had ik een la vol met glimmende, nieuwe mobieltjes :p

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou het hem niet geven op deze leeftijd. Wat moet hij op de basisschool nou met een mobieltje :( Ik wil mijn kinderen ook veel geven maar niet alles krijgen ze omdat anderen dat hebben ;)
    Van mij krijgen ze pas hun eerste mobieltje als ze naar de middelbare school gaan dus 12/13 jaar zijn. Ik zou mij er niet zo heel veel van aantrekken jou zoontje wil het alleen omdat andere kindjes in de klas dat ook hebben. Vind jij dit dan een goede reden? Ik zou hem eens vragen wat zijn goede reden is waarom hij een mobieltje wil grote kans dat hij het niet weet :D

8. Noi

Noi Actief lid

Jan 2, 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Ik vind 12/13 jaar (overgang naar de middelbare school) ook een mooie leeftijd. Dat was ook de leeftijd dat ik 'm zelf kreeg, en toen kon ik er ook (redelijk ;)) verantwoord mee omgaan. Ik denk dat het bij je zoontje nog een kwestie is van 'hebben om de heb' en omdat misschien wat klasgenootjes er 1 hebben, maar wat de rest zegt.. wat moet hij ermee?

9. Chai

Chai Niet meer actief

Vind er niks mis mee en is wel handig opzich hoor als je je kind zelf ook kan bellen. Het enige wat ik soms te ver vind gaan is dat die kinderen vaak al teveel privacy krijgen op een te jonge leeftijd terwijl ze daar nogniet mee om kunnen gaan.
    Maar je bent zeker niet te streng vind ik als je nu een mobiel weigerd, maar onzin vind ik het wel.

10. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik vind dat je gelijk hebt, zolang hij nog niet naar de hogere school gaat en ver moet fietsen zou ik het ook niet doen. Als je 12 bent mag je een krantenwijk lopen, dat deed ik zodat ik ook mn beltegoed zelf kon kopen want ma was echt niet van plan om elke keer mn beltegoed te betalen...1 week en weg was het!

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    12/13 is een mooie leeftijd! Ik zelf kreeg hem op mijn 13 de pas en idd laten werken voor zijn beltegoed zoals rica zegt.
    Houd gewoon je eigen regels en ideeën aan want er zijn altijd kinderen die zogenaamd alles hebben...

12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik vind het wel humor toen ik zelf nog op de basisschool en middelbare school zat bestond er nog niet eens een mobiel. op het mbo kwamen we er pas mee in aanraking toen een leerling zijn mobiel afging. nou iedereen was met stomheid geslagen wat dat nou was hihi. en nu nu zit iedereen in dilemma hoe oud een kind moet zijn voor een mobiel.

ik denk ook pas vanaf het moment dat ze naar de middelbare school gaan. en dan ook zelf hun (prepaid) beltegoed kunnen betalen. Als ik nu om me heen kijk wat die kleintjes afbellen en waar het over gaat nee daar gaat mijn geld niet inzitten. eerst maar eens normale taal gaan praten:D

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn kinderen krijgen absoluut op die leeftijd al een mobiel,

maar wel met regels,

er gebeurd tegenwoordig zoveel, en ook al helpt het misschien weinig, het is toch mijn gevoel...dat het met een mobieltje veiliger is.....dat hij altijd papa of mama kan bellen in geval van nood,

14. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn zusjes van 11 en 13 hebben een mobiel. Ze waren allebei 10.
    Ik ga ze ook best vaak van school afhalen. (regen of sneew) en echt iedereen heeft er 1.
    Dus volgens mij is het heel normaal om er 1 te hebben.

Wat is er eigenlijk op tegen als ze er 1 hebben en zelf het beltegoed betalen. Doet hij niks voor de taken dan ook geen beltegoed. En dan ook echt niet geven, dan leert hij het wel.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik vind 12/13 ook een mooie leeftijd!
    Mijn moeder geeft les aan groep 7, nou wat ik wel niet van haar hoor.. die kinderen lopen met iphones en blackberrys met abbonementen om lekker onder de les op internet te kunnen..
    te gek voor woorden..

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De oudste van mijn vriend kreeg haar eerste mobieltje van ons toen ze van de basisschool naar het voortgezet onderwijs ging. Inderdaad vanwege het moeten fietsen naar een andere plaats.
    Met haar moeder heeft ze een afspraak gemaakt ivm het zakgeld en het beltegoed. Ze kwam eens in de 14 dagen een weekend bij ons, dus dat was wat lastiger financieel gezien :D
    Wel spaarde ze trouw van haar zakgeld en regelmatig kwam ze bij ons vragen of wij dan mobiel wilden opwaarderen en gaf ze ons het gevraagde bedrag.

Wat wel een nadeel is/was dat je tegenwoordig best wel een groot bedrag ineens moet opwaarderen. Minimaal 20 euro... en dat is best een groot bedrag voor die kinderen.

Onze oudste (nu nog geen 2 jaar) krijgt denk ik een mobieltje wanneer ze naar het VO gaat. Al zal dat hier dan al rond het tiende jaar zijn (in Duitsland gaan ze al met 10 jaar naar VO) Maar ook dan zal er vooralsnog gereisd moeten worden.

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Is het Vodafone? want in de winkel kan je over het algemeen alleen 20euro btg kopen, maar ik waarder nu via vodafone.nl op en dat kan al met 10euro! en dan met i-deal betalen..

Edit: zie nu pas dat je in duitsland woont, weet niet hoe het daar werkt:);)

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

10 vind ik veel te jong!
    Als hij naar de middelbare school gaat, dat zou ik een mooie tijd vinden!
    Daarvoor is het alleen maar voor de heb.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zoon van bijna 9 heeft net sinds vorig weekend een mobiel, maar alleen als hij buiten speelt. Hij vergeet nogal eens de tijd. En soms als de kleine een middagdutje doet vind ik het geen fijn gevoel om 3 straten verderop te zijn. Of als het eten klaar is de kleine alles aan te doen en hem op te halen.
    Hij krijgt hem dus alleen mee als hij buiten speelt, mee naar school oid vind ik niet nodig.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Vind 12 idd ook een mooie leeftijd voor een mobieltje.
    Zeker als ze buiten het dorp ofzo op school gaan en een stuk moeten fietsen.is het toch wel prettig als ze je kunnen bereiken als er iets is

Share This Page