Goedemorgen! Ik hoop dat u mij kunt helpen. Sinds een jaar ben ik gestopt met de pil. Wij zijn sinds november bezig om zwanger te worden. Alleen heb ik last van lange cyclussen. Deze varieert van 32 tot 60 dagen (laatste half jaar gemiddeld 35/37 dagen). Nu heb ik ergens gelezen dat wanneer je cyclus langer dan 35 dagen duurt er een kans is dat je geen eisprong hebt. Wel gebruik ik al een aantal maanden ovulatietesten en die slaan altijd positief uit precies 2 weken voor mijn menstruatie. Alvast bedankt voor uw reactie! Mvg, MMM87
Hoi MMM87, ik ben niet bekend met het feit dat bij een cyclus langer dan 35 dagen je soms geen eisprong hebt. Het kan sowieso wel eens gebeuren. 35/37 dagen is inderdaad een langere cyclus, vooral als je moet afwachten bij kinderwens. Maar ook bij deze cyclus gaan we er van uit dat de kans groot is dat je binnen een jaar zwanger wordt. Als dit niet lukt is het wel een reden om je door te sturen naar de gyn, die het met je in kaart kan brengen en je kan helpen bij het uitpluizen van je eisprong (al lijkt het erop dat je die prima zelf kunt vinden!) en of er een reden is waardoor het niet lukt. Wachten duurt altijd ontzettend lang, maar toch even doorbijten. groetjes Brigitte