Het is misschien een beetje een raar onderwerp en ook even getwijfeld om iets te plaatsen maar durf ook niet zo goed de huisarts te bellen dus misschien kunt u helpen. Ben 27 weken zwanger en heb sinds denk ik een week last van zo'n drukkende (vooral buitenste rechter) schaamlippen Met name s'nachts heb ik er last van en doet het behoorlijk zeer en word er ook steeds wakker van. Is dit herkenbaar in de zwangerschap? Lees veel over schimmelinfectie maar t jeukt of brand niet. Het lijkt eerder op spieren ofzo want als ik erop druk doet het nog meer pijn
Hoi Sulley, een herkenbare en uiterst vervelende klacht. Het is vaak een spier of bloedvat dat klem zit. Je vagina en schaamlippen zijn net als je benen en armen ook een laagste punt en daar kan gedurende de dag meer druk op komen te staan. Zeker met een zwaarder wordende baarmoeder kan de druk toenemen. Vaak als je gaat liggen verdwijnt de klacht wel weer, maar ook liggend kan het vervelend zijn. Geen knellende onderbroeken aandoen, maar wel stevige. Probeer het eventueel te masseren met wat olie. En laat de vk er volgende controle even naar kijken. Misschien is het wel een spatader. Groetjes Brigitte