Gesprek arbo-arts wat verwachten?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Twingia, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik moet volgende week op gesprek bij de arbo-arts van mijn werk. Omdat dit mij nu te zwaar wordt. Ik maak schoon bij een basisschool, en moet veel knielen/hurken bij prullenbakken, (kleuter)wc's.
    Als ik dit dus doe, dan voelt mijn buik niet fijn, als of het strak trekt? Moeilijk te beschrijven maar het voelt niet fijn. En het word ook moeilijker met weer overeind te komen. Verder word het dweilen ook te zwaar. Hele vieze vloeren, met vlekken waar je echt kracht op moet zetten anders blijven zitten.

Mijn vraag is wat kan ik verwachten bij de arbo-arts?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb onlangs een zelfde vraag gehad (en hier gepost), was toch wel wat nerveus om naar de arbo arts te gaan. Maar je krijgt een gesprekje hoe het met je gaat en op basis daarvan gaat de arts bepalen of je niet vervangend werk kan doen, of minder uren gaat maken. Kan ook zijn dat de arts je aan het werk laat zoals het is, maar vaak zijn ze voorzichtig met zwangeren hoor.

Ik kreeg 50% ziekmelding vanwege bekkenpijn. Ik kijk er met een heel positieve blik op terug, vond mijn arts heel meegaand en begripvol.

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik ging met ongeveer 28 weken naar de arbo arts. Ik had veel last van harde buiken. Ik ging toen 50% werken. Ze zijn inderdaad voorzichtig met zwangeren dus dat is wel fijn dus je wordt gewoon serieus genomen.

Deel Deze Pagina