Gister had ik mijn 2de echo bij 8 weken zwangerschap. Bij de eerste echo zagen we een vruchtje met kloppend hartje. Dit keer een lege vruchtzak, missed abortion met 6 weken denk ik 1 jaar hiervoor een miskraam met 7,5 weken, daarvoor miskraam met 4,5 weken. Ondertussen word ik een beetje hopeloos. Ben zo verdrietig Gaan nu meer onderzoeken doen, ik weet nog niet precies welke. Meer vrouwen dit gehad?
Hoi, Hier een lotgenoot. Afgelopen woensdag een curettage gehad. Dit was mijn 5 de miskraam in 1 jaar. Afgelopen mei ook een curretage bij 10 weken. 3 echo's met kloppend hartje en met de termijn echo bleek het hartje met 9 weken gestopt te zijn. Daarna 3 maanden achter elkaar zwanger en vroege miskramen met 5 weken. November weer zwanger maar helaas met 7 weken geen kloppend hartje. Verdriet en wanhoop gaat het ooit nog lukken? Ik ben wat ouder, 41, dat speelt natuurlijk mee maar het is niet onmogelijk toch?? Ik leef met je mee dit zijn zware tijden met verdriet, ongeloof en boosheid. Gr Sorraya41
Wat erg zeg 5 miskramen Het zou toch nog wel moeten lukken als je 41 bent lijkt mij! Ik weet nog toen ik net 1 week zwanger was de uitslag van mijn bloed onderzoek kreeg. De progesteron waarde was 18, dat vond ik nogal laag. Ik belde later terug om nog eens een bloed onderzoek te doen om te kijken of hij was gestegen. Maar dat wilde mijn Gyn niet, hij vond het niet nodig omdat hij de waarde prima vond. Nu denk ik zelf dat de laatste miskraam hier wel mee te maken heeft. Ik ga met de volgende afspraak hier ook zeker over beginnen en zeggen dat ik utrogestan wil hebben!!
Dames wij verwachten (tenzij wondertjes bestaan) de tweede in 3 maanden. Mag ik vragen wat ze jullie adviseerden? Doorgaan geen medicijnen of juist wel? Mijn ha wilde dit x niet eens testen op progesteron ik heb m'n vermoedens maar wordt niet geluisterd ik heb wat bruin geveegd op papiertje (minimaal) vandaag je moest goed kijken en afgelopen nacht en vanmiddag menstruatie krampen gehad. Klinkt dat bekend? Hcg was goed zei ha maar vind t raar als je van 625 naar 6052 gaat in 9 dagen zou t dacht k hoger moeten zijn. Afijn ik leef intens met jullie mee en vraag me af wat men tegen jullie zegt want meerdere miskramen vind ik NIET NORMAAL ... Knuffels
Waarom progesteron als ik mag vragen? Wij hebben gisteren een "spoed" echo gehad omdat ik roze op het wc papier had. Ze vonden het reden om langs te komen en de echo bleek niet goed. Maandag second opinion en dan medicatie mee, maar inmiddels heb ik zelf ook al krampen. Voor ons de 3de miskraam. Weten net een maandje dat schoonzusje een chromosoom afwijking heeft en de kans is groot dat manlief dat ook heeft.
Omdat mijn waarde zo laag was. En als dat alleen maar gaat dalen dan krijg je een miskraam. Ik mocht geen bloed onderzoek. Anders had ik erachter kunnen komen of het was gaan dalen of stijgen.
Excuses was in de war bij een derde gan ze dat bij mij wel Checken zei ze ze vond t allemaal nog niet zo bijzonder lekker makkelijk als je dat zelf niet hebt doorstaan allemaal
Helaas ervaring genoeg. Bij mij is bij het onderzoek naar bloedstolling gelukkig iets gevonden. Als ik 1 ding heb geleerd het afgelopen jaar is dat een goede behandeling krijgen in NL ontzettend moeilijk is. Vrouwen worden afgescheept of krijgen te horen dat het pech is. In het buitenland zijn er veel meer mogelijkheden.
Mooi de uitslag duurt wel lang of niet? En je moet 10 weken wachten na een miskraam voor de test toch? Duurt zo laaaaaang!
Eerst maar eens een dikke hug voor jullie. Wat een ellende zeg. De blijdschap van het zwanger zijn en dan de schrik bij de echo. Ik heb geen onderzoeken gehad omdat ik gezonde kinderen heb. De gyn zei dat mijn eitjes ouder waren en daarom een grotere kans op een miskraam. Dat snap ik maar na 5 praat ik over bejaarde eitjes! De gyn was heel lief woensdag en 4 februari moet ik terug en dan gingen we een stappenplan maken. Weet niet wat hij daar mee bedoeld maar het geeft hoop.
Ik heb ook 1 gezond kind en toch heb ik een stollingsprobleem. Het genetisch onderzoek kun je nu al doen. Bloedstolling inderdaad nog niet. Ik had beide uitslagen heel snel terug, binnen 4 weken had ik alles. Maar soms duurt het inderdaad langer.