Na een hele tijd er "niet teveel mee bezig zijn" en gewoon proberen, hebben we nu besloten wat actiever aan de slag te gaan met onze wens voor een broertje of zusje. Ik heb in totaal drie vroege MK gehad en 1 MA (10 WK) en gelukkig dus 1 gezonde dochter. Voordat we de stap naAr de huisarts maken nu eerst temperaturen, ovulatietesten en allerlei extra vitamines. Ik heb mijn temperatuurkaartjes van voor de vorige zwangerschap eens teruggekeken en heb mijn eisprong vrij laat, pas op dag17-18. Mijn cyclus is 27-28 dagen. Is 9 a 10 dagen te kort ? Ben nu begonnen met tarwekiemolie, misschien dat het wat doet. Iemand ervaring? Thanks!
Bedankt voor je reactie, is dus op het randje. Mijn verloskundige praktijk heeft een kinderwensspreekuur, zou ik daar zoiets kunnen vragen?
Zelf heb ik goede ervaringen met visolie en het verlengen van de laatste fase. Staat ook het een en ander over op internet
Tot 3x toe zwanger geworden met een luteale fase van 8/9 dagen.. Kan dus wel! Succes met zwanger worden
hihi heb even zitten tellen. je moet dag 17 en 27 meetellen. dan kom je dus uit. op cd 17 = 1dpo 18 =2dpo 19=3 dpo 20 =4dpo 21=5dpo 22=6 dpo 23=7 dpo 24=8 dpo 25=9 dpo 26=10dpo 27=11dpo als je de dagen zo telt zijn het er 11 ipv 9 a 10 zo telde mijn gyn ze ook opzich is dat nog niet heel erg lang. maar je kan hiermee wel zwanger worden. mijn gyn verteltde dat de dag van ei eigenlijk al meetelt voor de lutale fase.maar de curves tellen die niet.
Ben ik niet helemaal met je eens. Als op dag 17 de eisprong is, is 1 dpo op dag 18. En als je op dag 27 ongi wordt, is dat dag 1 van een nieuwe cyclus en telt niet meer mee voor dpo. Zeg niet dat je gyn het fout heeft maar tis wel verwarrend dat t overal anders omschreven wordt. Mijn LF is ook 9 à 10 dagen. Maak me daar soms ook zorgen over maar lees gelukkig genoeg positieve verhalen dus laten we daar maar van uit gaan.
ja dat zei ik toen inderdaad ook tegen de gyn maar op de 1 of andere manier had ze er een uitleg voor . maar nu snap ik het ook niet meer hihi hoe jij het zegt klopt het inderdaad ook .hmnn dan is de dpo inderdaad wel kort als je het zo stelt. gelukkig zijn er ook veel positieve verhalen met korten lutale fases.
Ik heb precies dezelfde cyclus als jou Joolz. Laatste 2 maanden eisprong op cd 17 (volgens temp) en een cyclus van 26 dagen, dag 27 menstruatie.... Dus ben benieuwd wat mensen hierove zeggen. Lees toch ook vaak dat het geen probleem hoeft te zijn hoor maar... Visolie? Hoe wat waar?
Mijn menstruatie begint op dag 27 met een paar druppels, maar pas echt bloedverlies op dag 28, dus dat wordt dan volgens mij dag 1. Lijkt me dat je die niet meer mee moet tellen.. Ik heb er op zich ook wel vertrouwen in, heb namelijk een lief meisje rondlopen, maar door de drie vroege miskramen vraag ik het me af. Vandaag op dag 15 trouwens een behoorlijk positieve ovulatietest... Maantje, visolie slik ik twee keer per dag, het zijn capsules, gewoon bij de etos gekocht. Kan zoiezo geen kwaad want eet niet zo heel vaak vette vis.
Ik heb meestal op dag 25,26 bruinverlies en op 27 bloed... Ga die capsules ook maar eens kopen dan. Heeft t bij jou al effect gehad? Of slik je ze sinds kort?
Pas bij LF van 8 gaan ze volgens mij wat doen..en dan moet het niet incidenteel zijn maar dan echt vaker voorkomen
Dat wist ik niet... Is bij mij wel vrij regelmatig, eigenlijk nooit langer dan 10 dagen. Ben benieuwd, het valt te proberen.
Ik heb sinds de bevalling ook korte Lf. 9 a 10 dagen. Was op het randje zei vertiliteitsarts. Pas bij 8 gingen ze er echt wat aan doen. Ondanks de korte LF toch zwanger , dus het kan wel
Ik heb ook precies zo'n cyclus als Joolzz en Maantje555. Altijd tussen de 26 tot 28 dagen en redelijk laat ei. LF 9 dagen en af en toe 10. Ik kijk het nog even aan. Bij vorige zwangerschap was ik totaal niet met mn cyclus bezig want ik was gelijk zwanger dus geen zicht op LF ed. Ik gebruik nu helemaal niks, geen visolie en geen Tarwekiem. Wel Etos zwanger worden met foliumzuur. Gebruiken jullie ovu testen of tempen om je eisprong op te sporen?
Heb een heel aanvalsplan opgesteld - temperatuur bijhouden - ovulatietesten - extra vitamines - goed letten op gezonde voeding - minder cafeïne - niet roken en drinken (deed ik toch al niet, dus dat is makkelijk) Mijn vitaminecocktail bestaat uit: - Davitamon mama - foliumzuur - visolie - tarwekiemolie - vitamine b
Ik heb altijd een vrij korte LF gehad en toch 3 keer de eerste ronde zwanger, alhoewel bij de laatste was ik zelfs al in de overgang en toch zwanger geworden, volgens mij hoeft het dus niet veel te betekenen..
Ik heb ook cyclussen van 26-27 dagen tegenwoordig. Voorheen 29 dagen en toen na 7 maanden/cyclussen zwanger geworden van onze zoon. Maar nu dus 26-27 dagen, met lf van 10 dagen. Leek mij ook wat kort. Vorige cyclus alleen tarwekiemolie geslikt in de ochtend. Deze cyclus in de ochtend en avond, hopelijk heeft dat geholpen, maar ben er bang voor. Vandaag al bruine afscheiding en meestal volgt de menstruatie vlak daarna. Hopelijk breekt het pas na het weekend echt door. Deze cyclus wel ovulatie testen gebruikt, mijn ei is rond dag 14-15. Volgende cyclus ga ik ze ook nog gebruiken, daarna niet meer (nodig hopelijk) Maar als jij davitamon mama slikt hoef je toch geen extra foliumzuur erbij naast te slikken??