Hallo dames, nu ronde 14, met de verwijzing voor de fertiliteitspoli op zak, ben ik toch echt voor het eerst in mijn leven zwanger! Wij vinden het superspannend!!! Mooi en leuk, maar ook wel beetje bang voor hoe het verder gaat. Ik ben nog nooit eerder zwanger geweest en heb er dus helemaal geen ervaring mee. Ook met het idee dat er nog van alles kan gebeuren in het achterhoofd. Een miskraam is natuurlijk ook mogelijk en daarom houden we het voorlopig stil tegenover anderen. Maar wat is dat moeilijk!!! Ik vind het ontzettend moeilijk, ben van nature een flapuit en die hormonen! Ik ben al prikkelbaar en wat ik uitkraam zit al geen filter over Ik vind het heel fijn hier op het forum, omdat ik zo toch wat kan delen en vooral praten over ervaringen en onzekerheden vind ik heel fijn! De symptomen vind ik ook wel grappig om te ervaren, moeheid is wat minder, net als de prikkelbaarheid. De HONGER is zooo erg, al bij opstaan haha en NIET misselijk (ja als ik te lang wacht met eten ) En plassen!! Alsof mijn blaas 10x gekrompen is. Als de wekker van mijn vriend gaat, blijft hij altijd nog eventjes liggen. Voordat hij van bed is, moet ik al naar het toilet rennen!! Oowja en janken bij sommige (gevoelige) liedjes (niet bij hardcore dus haha), alsof er een dam is doorgebroken! Ik was altijd wel een emo ding, maar nu! Aan de ene kant is het nog heel onwerkelijk allemaal, maar ook heel leuk en fijn (denk dat ze dit bedoelen met die roze wolk ) En ik mag/kan het niet delen met mensen!! Zo moeilijk!! Door dat ontbrekende filter kan ik niet liegen, of ze hebben me meteen door. Ben benieuwd hoe lang ik mn mond houden kan
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Geniet van het wonder in je buik, ik zie dat je er lang op heb moeten wachten. Ook ik ben totaal niet misselijk ben ik wel blij mee! haha Liefs
Proficiat!!! Ik was ook pas in ronde 15 zwanger en vond het erg lastig om het de eerste weken stil te houden, ben ook echt een flapuit en kan totaal niet liegen
Thanks dames! Dus niet misselijk zijn maakt niet zoveel uit geloof ik? Ik merk in andere dingen die hormonen wel, dus ze doen hun werk
Hihi moet zo lachen om je verhaal, heerlijk uitbundig en opgewekt! Ten eerste hartstikke gefeliciteerd!! We lopen gelijk zie ik! Voel je je nog steeds goed? Ik heb ook totaal geen last van misselijkheid, en meiden die ik ken in me directe omgeving hebben dat ook niet tijdens hun zwangerschap gehad, dus het zegt idd echt niks! Kan alleen tot nu toe aan me borsten merken dat er satan het veranderen is in min lichaam..en als ik het niet voel, word ik er wel aan herinnerd zodra ik die opvallende blauwe aderen weer zie rondom me borsten Heb jij al snel je eerste echo?! Lijkt wel een eeuwigheid te duren he?!!
Pfff geduld is niet mijn ding Ik word morgen "in de groep" gegooid bij het clubje gynaecologen, daarna verwacht ik een oproep. Aan de telefoon werd wel gezegd dat ze vrij rap zijn. Dus spannend Heb het mijn moeder wel verteld, maar heb er nog wat gemengde gevoelens over. Dat heb ik nu over zoveel dingen Helaas ben ik nu snel op mijn tenen getrapt, vind ik sommige dingen echt belachelijk of juist superlogisch (duh). Verder eigenlijk niets. Borsten zijn zwaar en iets gevoelig (soms zijn de dikke blauwe aderen zichtbaar). Maar geen misselijkheid, wel honger en ik ben zelfs iets afgevallen Soms twijfel ik of ik wel genoeg hcg aanmaak (omdat ik eigenlijk weinig tot geen klachten heb). Dus misschien haal ik morgen nog een clearblue met weken indicator. Kijken of die juist aangeeft Wat een spannende tijd en wat vervloek ik mijn geduld. Ik kan niet wachten en wil erg graag gerustgesteld worden. Het genieten lukt niet echt, altijd die gedachte dat het reëel is dat het mis kan gaan
Gefeliciteerd! Hier ook zwanger van ons eerste kindje. Ik heb ook echt veel moeite moeten doen om het stil te houden. Wij hebben het aan ouders verteld toen we de eerste echo hebben gehad met 8,5 week.. Kon ik het tenminste met iemand delen behalve mijn vriend..
Nou mn moeder, zus, schoonmoeder en schoonzus weten het al. Ik kan niet liegen en aan de andere kant, als het niet goed gaat, zijn zij toch de steun voor ons Ik zit heel ongeduldig te wachten op de oproep voor de gyn Wat duurt dat lang!! Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders En langzaamaan wordt het allemaal iets echter
Bedankt!! Ik kreeg vandaag de oproep voor de gyn; 21 mei Dan ben ik 11 weken en dat duurt nog zooooo lang werd er bijna depri van vanmorgen Ik heb een echoscopiepraktijk gebeld hier in de buurt, en daar kan ik dinsdag al terecht! Jeeeeeuuuuujh *doet vreugdedansje*
Hallo, ik snap je verhaal helemaal!! Wij zijn inmiddels 4 jaar bezig met zwanger worden. Na 6 IUI behandelingen nog geen succes. Nou 1e IVF gehad, en heb afgelopen weekend positief getest. Na al die tegenslagen kan ik het bijna niet geloven!! Wij hebben 11 mei de eerste echo...
Manuela1989 wat een supernieuws!!! Ja je wilt die bevestiging even, dat het (tot nu toe) goed zit. Je hebt geen idee (en haalt je van alles in je hoofd bij elk krampje) en dan is wachten tot 11 wk echt onhaalbaar! Gefeliciteerd dus!! Geniet ervan zegt iedereen, nou dat is lastig als je die bevestiging nog niet hebt gehad vind ik En aan de andere kant, geen bloed is moed
Leuk voor je gefeliciteerd!! Ik heb 4 mei m'n termijn echo dan ben ik ook rond de 11 a 12 weken. Wachten duurde me ook te lang dus met 7 weken en een beetje ook een extra echo gedaan. Superleuk! Ben benieuwd hoeveel verschil ik ga zien over anderhalve week! Sinds 2 weken heb ik last van een beetje misselijkheid, maar niet heel heftig. Heb t vooral s avonds gek genoeg! Succes met alles! Liefs
Roms: Ik snap dat helemaal, je wilt graag vóór de 12 wkn weten of de zwangerschap vitaal is enzo Ik ben dus niet misselijk, wel sneller "vies" van dingen, niet per sé eten. Bijvoorbeeld nat stof uit de wasdroger op mijn vingers, dan krijg ik kokhalsneigingen En kattenvoer uit blik heeft nog nooit zo lekker geroken Maar nu blijf ik toch gestaag afvallen Ik ben nu 3 kg kwijt en eet de hele dag door (dit kan ook, want ik ben niet misselijk). Ik eet zo gezond mogelijk en veel groente en fruit, drink veel water en heb ook een goeie multi vitamine (Prenatal van Solgar). En mijn snoepbehoeftes zijn dus heel laag, vroeger kon ik makkelijk een pak chocolate chip koekjes weg eten (in 2 dgn dan) en chocolade en ben&jerry's, maar nu heb ik dan eerder zin in volkoren crackers met kaas of een boterham met mayo en tonijn (uit blik) Iemand misschien tips om aan te komen?
Gefeliciteerd meiden!! Geweldig nieuws! @roms je gaat heeeeel veel verschil zien ik heb precies om dezelfde termijn die echo's gehad. Was helemaal geweldig! Eerste keer zie je klein boontje met knipperlichtje als hartje en bij die 2e is het al echt een klein mensje aan t worden♡ Wens jullie allemaal veel geluk!
@wanda als je gewoon gezond eet/drinkt is afvallen in t begin niet zo erg. Je lichaam geeft de baby altijd voorrang. Dus je baby krijgt genoeg om goed te groeien. Veel vrouwen vallen wat af tijdens de 1e weken en gaan daarna pas aankomen.
Gefeliciteerddd!! Veel plezier met je zwangerschap En kattenvoer uit blik.. haha ik lig in een deuk!!! Ik voel me net een oma.. ben 20 jaar en ik ben ineens aan het breien geslagen! Gekke hormonen..