jaar pilvrij en MMM en nog niet zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dag dames,

mijn verhaal kort: februari 2012 gestopt pil niet ongesteld geworden uiteindelijk zomer'12 onderzoeken zkh diagnose pcos.
    Daarna clomid 50-100-150 gehad vaak sloeg het wel aan maar helaas niet zwanger! Uitslag man ; eerste test zwaar slecht zaad, uitslag 2 redelijk zaad!
    Ik heb in januari een laparoscopie gehad en die was harstikke goed ook mijn eileiders waren mooi doorgankelijk!
    Ook nu de laatste ronde clomid en toch WEER niet zwanger!
    Komende ronde gaan we spuiten en IUI. ik heb morgen mijn spuitinstructie en zit te wachten op mijn ongi!

Ik zie in ieder forum de een na de ander zwanger worden ik ben een van de weinige die iedere keer overblijft en dan is nogal frustrerend en emotioneel ondanks dat ik het iedereen van harte gun!)
    het blijft moeilijk dat onze wens maar niet uitkomt!

Meiden in hetzelfde schuitje en zin om mee te kletsen?

Dikke knuf Bbibi

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ikzit eigenlijk hetzelfde als jou,maar mag ik vragen waarom jij meteen voor iui gaat in plaats van het zelf te poberen in combi met spuiten.

3. ik86

ik86 Actief lid

19 feb 2011
    161
    0
    0
    Hallo Bbibi,

Ik snap je gevoel. Het is erg frustrerend als het niet lukt, zeker als de wens zo groot is. Ikzelf ben sept 2010 met de pil gestopt, gelijk een regelmatige cyclus maar tot op heden nog steeds geen zwangerschap.
    Bij ons na 1 jaar ook paar onderzoeken geweest. Niks te vinden bij mij, zaad prima. Nog maar weer een half jaar zelf proberen. In jan 2012 een kijkoperatie gehad aan de eileiders en baarmoeder, conclusie lichte plekjes endometriose maar geen reden dat een zwangerschap uit zal blijven, weer een half jaar zelf proberen. En nu 4 iui rondes verder nog steeds niet zwanger. Nu aan het spuiten voor ronde 5, morgen weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat.

Ik snap dat het moeilijk is, ik heb af en toe ook echt een dipdag. Maar probeer er zo positief mogelijk in te staan hoe moeilijk het ook is.....Ooit komt het voor ons ook! Heb vertrouwen hoe moeilijk en hoe zwaar ook....

Heel veel succes voor het starten met iui.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @elvira hey meid! ik ken jouw nog van mijn pco topic hihi ;)
    maar wij waren ''uitbehandeld'' met clomid! en normaal ga je over op alleen spuiten, maar omdat het zaad van mijn man nog steeds niet heel erg goed is hebben we samen met de gyn besloten over te gaan op IUI en daar ben ik wel erg blij mee! dat ''aanmodderen'' ken ik nou onderhand wel en daar raak ik helaas niet zwanger van!

@ik86 owh meid, hoe oneerlijk he! jij bent dus helaas ook al erg lang bezig! wel toevallig beide afgelopen maand een laparoscopie gehad en allebei lichte endo plekjes dus hihi! bij mij zei hij ook dat het geen kwaad kon! ze zaten op mijn blaas en niet op eierstokken dus geen probleem!
    bij jouw hebben helaas 4 pogingen iui nit aangeslagen? zonde meid! hopelijk wordt dit jouw ronde!!!!
    krijgen jullie ook 6x iui en dan ivf?

en hoe krijg je het voor elkaar zo positief te blijven? ik heb mijn momenten momenteel zit ik er weer even zwaar doorheen! hopelijk komt de positieve flow zodra ik ongi wordt en kan gaan beginnen met spuiten ! :)

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi bbibi

Ik "ken" jou ook van een ander topic. Ben sinds een paar dagen actief aan t meeschrijven op zp, maar heb al wel een hele tijd meegelezen. Ik herken mezelf zo in jouw frustratie van wanneer wordt het ons eens gegund en gaat t ooit lukken?

Wij zijn eind 2011 gestopt met de pil en al vrij snel daarna laparoscopie door hevige pijnklachten tijdens menstruatie veroorzaakt door een cyste van 9 cm. Helaas is ook bij mij endo vastgesteld, maar bij is mijn linker eileider verkleefd en is er een gedeelte van mijn linker eierstok verwijderd. De arts wilde ons, na de verplichte periode aan de pil om de endo rustig te krijgen, wel eerst weer laten aanmodderen voor een half jaar, maar dit vonden wij te lang en zijn na 3 maanden met iui begonnen. Dit om de kansen iets te vergroten door meerdere eitjes te krijgen met spuiten. Helaas heb ik bijna na elke ronde hormonen een ronde zonder hormonen ivm cystes/restfollikels. Zit ondertussen in de laatste dagen van 4de iui. Ik ben er ook niet van overtuigd dat het bij ons gaat lukken met iui en denk dat het wel ivf gaat worden.

Succes iedereen!!

6. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Dat is idd niet leuk en heel herken baar ...

Ik ben na mijn eerste zwangerschap die ook zo lang duurde niet meer aan de pil gegaan ... wou als mee zat na 6 maand beginnen voor een broertje of zusje ...

nu 18 maand bezig voor broertje of zusje
    waarvan 3 x i.u.i en nu verwijskaart voor IVF/ICSI.

En ik snap jou wel hoor je gunt een ander het wel maar toch vraag je je af waarom hun wel en ik niet heel begrijpelijk .

Ik had dat vorig jaar met mijn zus die dood leuk vertelde dat ze zwanger was geraakt ondanks ze de pil slikte ben nu nog boos omdat ... terwijl ik kei gek ben op mijn zus en op de kleine van der ... maar toch waarom lukt het haar en mij wie nu 5 jaar van de pil is niet . :( ..

dus snap jou gevoel ...

sterkte iig en succes hoop dat je snel zwanger bent.

xxx

7. Mauy

Mauy Lid

18 jan 2013
    57
    0
    0
    Limburg
    Hey Bibi en anderen...!
    Allemaal zo herkenbaar! Manlief en ik zijn al vanaf jan. 2011 aan de slag...ook PCO en zeer slechte zaadkwaliteit. Na een tijd zelf te hebben geprobeerd met Clomid zijn we ook overgegaan op IUI. Al 8 pogingen achter de rug en nog ALTIJD niet zwanger...:( Nu zijn we weer bezig met de 9e...het is een vreselijk gevoel, iedereen word zwanger, behalve wij...
    Natuurlijk is dat helemaal niet zo, kijk maar eens wie er allemaal op dit forum zitten!

Ikzelf vind het ook wel fijn dat we met IUI bezig zijn; je hebt het gevoel echt actief bezig te zijn ermee, je hebt veel controlemomenten enz.

Gelukkig kunnen we hier de frustraties van ons afschrijven, toch!?:D
    xxxx

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @boboke hoi meid, ik ken jouw idd van het pregnyl/spuit topic hihi daar klets ik ook pas sinds kort in mee! Jij dis ook al zon piinklachten? Dat is ook de reden waardoor ik in het ziekenhuis terecht kwam en laparoscopie kreeg! Wat erg dat jij zo snel cystes ontwikkeld zeg! Hopelijk wordt deze ronde jouw ronde meid!
    @sankyra wat ongelooflijk oneerlijk he? Heb je over je eerste kindje ook zo lang gedaan? Ik heb heelfde mijn teller zwangere staat inmiddels op 48 in de tijd dat ik gestopt ben met pil !!heel vervelend! En nu een van mijn beste vriendinnen ook! Ik stopte op het moment dat zij was bevallen van haar eerste kindje! Zij is inmiddels alweer zwanger vd 2e !!! En wij staan nog met lege handen! Wat een frustratie he, en wat is het oneerlijk verdeelt in de wereld!
    * dikke knuf meid*
    @mauy jouw situatie is dus bijna exact aan de mijne! Combi pcos en slecht zaad! Dat maakt het enormmmm lastig!!
    Zou ik de waardes van je man eens mogen weten? En hoevaak krijg jij iui ? Ik maar 6x dus na de zo er wordt het wss ivf/ icsi !!
    Maar ik hooooop dat het niet nodig gaat zijn! En ik hoop voor jouw ook niet meid! Idd fijn om het van me af te schrijven! En fijn dat dat jullie het herkennen!! Ook voor jouw dikke knuffel!! Wanneer is je NOD?

9. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Ja bij de eerste duurde het ook zo lang :( ...

en nu weer alleen bij de eerste zijn we voor we i.u.i zouden krijgen ... uit ons eigen zwanger geraakt ..

Nu 3 i.u.i verder met bij stimulatie van clomid 100 MG.

Nog niet zwanger .. nu aan wachten op oproep voor IVF/ICSI.

Idd de wereld is zo oneerlijk want iedereen om je heen raakt dan ineens zo gemakkelijk zwanger en je zelf niet ... dan heb je echt nou waarom hun wel ons niet ...

ik vond het ook heel zwaar om mijn zus zwanger te zien en te zien genieten maar was wel blij voor der heb al mijn dingen waar ik boos om was nooit tegen haar gezegt .. ik heb dan wel zo iets dat ik nie snap dat mijn zussen en moeder echt vruchtbare kippen zijn ...
    en dat ik maar nie snel zwanger raak :( ...

maar ja ben iig niet de enige veel lotgenoten hier wat wel weer fijn is om hier je verhaal te kunnen doen ...

jij ook een dikke knuff meid ;)

10. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey lieverd,
    Ik zit natuurlijk niet in de MMM. Al hoop ik na vandaag wel iets wijzer te worden.. Dit werd ons jaar weet je nog?? ;)
    Niet alleen het zwanger worden wil niet lukken maar met mijn moeder gaat ook niet al te best. Probeer maar eens zwanger te worden wanneer je lichaam geen rust kent. :( :(
    wil iedereen veel sterkte wensen en dat we allemaal snel zwanger mogen worden :)

11. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hey Bibi, Je moet de hoop niet opgeven hoor!! Er zijn nog zoveel mogelijkheden.. Ik hoop dat je dat allemaal niet nodig heb en de eerste IUI een plakkertje heb!! Heel veel succes meis!!!

12. ik86

ik86 Actief lid

19 feb 2011
    161
    0
    0
    @ Bbibi, Dat is inderdaad toevallig. Bij mij zitten de plekjes endometriose ook op mijn blaas. Heb jij soms ook erge pijn? Bij mij komt het af en toe ik gigantische steken, net of iemand met een mes in mijn buik steekt. Ik weet dan niet waar ik het zoeken moet.

Ja en zo positief blijven hoe ik dat doe? Ik heb ook echt wisselende dagen. Als ik weer ongesteld word heb ik echt wel een dipdag. Ik moet zeggen dat ik er deze maand wel wat positiever in sta. Ik heb nu me 50E puregon gespoten al 7 dgn. Waar het bij de allereerste keer teveel was lijk ik nu goed te reageren op de hormonen. Vandaag stuk of 4 eitjes in rechter eierstok, alleen 1 grotere. in de linkereierstok 2 eitjes waarvan 1 groter. Dus als het nu meezit heb ik van de week een iui behandeling met 2 eitjes. Hopen dat de kans wat groter is dan de vorige pogingen.

Ik wens jou ook heel veel succes!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sankyra ja meid de wereld is ontzettend oneerlink verdeelt! Wel ontzettend goed dat je bij de eerste toch nog natuuijk zwanger bent geraakt! :) hopelijk gebeurd het bij de 2e ook in je wachtweken voor ivf!! Ik duim voor je!
    @prissie wat ontzettend vervelend allemaal lieverd oom van je moeder!
    Ik stuur je morgen ff pbtje terug! Dikke knuf voor jouw wijffie!
    @sammy dankjewel voor je peptalk meid ontzettend lief van jouw!! Bij jouw gaat het ook niet van een leie dakje zie ik! Wat vervelend meid! En nu in je wachtwekend dus? Spannend hopelijk he. Je gauw goed nieuws! Ook dikke knuf voor jouw!!
    @ik86 owhh dat is ook ontzettend toevallig zeg! En wat bizar dat jij dus dezelfde pijnen ercaart en daarvoor ook een lapa hebt gehad!!! Bizar net mijn eigen verhaal! Maar zeiden ze bij jouw ook dat je daar niet zon pijn van kon hebben? Heel gek dat jij exact hetzelfde ervaart zeg!
    En wat goed van je eitjes zeg! Meer eitjes is meer kans uiteindelijk!! Ik heb vandaag mijn sluitinsteuctie gehad wordt peanuts voor mij ( ik spuit vit b12 in spier 2x per week) dus dit wordt easy gelukkig!
    Dus ben erg benieuwd moet ook 50eh gaat spuiten! Had je daar de vorige keer zo heftig op gereageerd dat? En hoeveelste iui wordt dit bij jouw? Hopelink is het raak meid!!

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Hoi Bbibi,

Ik wil je even een hart onder de riem steken! En je moed inpraten!!

Ook wij waren al enige tijd bezig!! Ik heb in aug '12 een laparoscopie gehad. Ook endo op mijn blaas gezien, maar verder alles goed!

Wij hebben 21 jan. onze eerste IUI gehad en kijk naar mijn banner.... :D

Ik wil je dus heel veel succes wensen met de IUI! Hou moed, hoe moeilijk dit soms ook is!

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Liefkleintje!

Wat een geweldig positief verhaal!
    van harte met je zwangerschap!! :)
    en zo zie je maar, ook lang bezig en dan met IUI dus meteen zwanger!!
    stomme vraag maar had jouw man wel goed zaad of ook nietzo?

Fijne zwangerschap gewenst!

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Dank je!!
    Nee, mijn vriend had geen slecht zaad. Voor bewerking had hij er ongeveer 100 miljoen. Bij de 1e IUI waren het er 4,8 miljoen. Ik vond het weinig, maar het is genoeg! Haha!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @liefkleintje! owh na bewerking zijn er minimaal 1miljoen nodig maar 4,8 is inderdaad niet ontzettend veel!
    maar er hoeft er maar een goede tussen te zitten! hihi

ben benieuwd hoeveel het bij mijn man is ! 170 miljoen had hij totaal maar maar 30%beweeglijk (waarvan 15% a en 15%b)

zouden ze dan 170:100x 30% beweeglijkheid doen? dan kom ik nog op 51miljoen.... maar dat zal wel niet denk ik .... hihihi zou wel bizar veel zijn!

de arts schat onze kansen vrij hoog zei hij omdat ik vrij jong ben (24) en mijn man 28. En daarnaast is dus bij mij alles goed (behalve pcos) en kunnen ze dus met een extra steuntje in de rug mijn man zijn zaadcellen helpen door minder ver te hoeven zwemmen door iui hihi

dus hopelijk hebben wij net zoveel geluk als jij!

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    He Bbibi, knuffel! Wat dat toch is met ons he? Steeds overblijven. In het topic nu ook aan de lopende band positieve testen, maar wanneer wij nu eens aan de beurt zijn? Het voelt alsof je in de rij staat bij de bakker, maar de bakker je niet ziet. En steeds piepen er andere mensen voor.
    Maar blijf positief, iui biedt jullie weer super perspectieven meid! Go for it. Ben je al ongesteld trouwens?

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @babke tahnks lieve meid! Ja je weet precies hoe het voelt! jij bent nog al iets langer bezig dan wij, en evenlang MMM ! daarnaast dezelfde mensen allemaal zwanger inderdaad (wat ik alle andere meiden uiteraard enorm gun, dat is echt zo!!) maar het blijft wel frustrerend dat jij weegbree en ik zo lang overblijven :(

hopelijk bied IUI een uitkomst voor ons inderdaad! heb in ieder geval weer 6 rondes kans! hopelijk is het voor jouw en mij ook snel raak! x

20. cybell

cybell Niet meer actief

Hoi meis,
    Ik herken je gevoel volledig!
    Ik zelf ben nu bijna 4 jaar bezig zwanger te worden...
    Ooit ook begonnen met clomid zonder resultaat, toen IUI zonder resultaat, diverse operaties gehad (laprascopie en hysteroscopie-en) 2 ICSI pogingen gehad zonder resultaat, alleen de 2 cryo's die toen appart terug geplaatst zijn was ik zwanger van...
    Helaas alleen een VMK met 6 weken gekregen en een missed abortion met 11.4 weken.

Het hele traject is slopend... emotioneel zwaar...

Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om door te gaan...
    Als je ooit wilt kletsen of wat wilt vragen, mag altijd!

Suc6 en ik duim voor je!

Deel Deze Pagina