hey meid, Bedankt voor je lieve berichtje! wat heb jij pas een ellende gehad zeg *dikke knuffel voor jouw* weten ze de reden waarom het allemaal niet lukte? ik bedoel heeft je man ook wat minder goed zaad, of heb jij ook pcos? of gewoon zonder reden geen resultaat? wat erg zeg dat je dus toch zwanger was maar dat het een miskraam is geworden! snap je toch niet he? het lijkt gewoon of het je niet gegund is op zon moment! je vecht er nu al zo enorm lang voor! ik hoop zooooo voor je dat 3e keer scheepsrecht gaat zijn, en je nu gewoon zwanger raakt van een plakbeeb! ik hoop dat jij ook de kracht vind om door te gaan, het is wat je zegt echt slopend! en ik begrijp maar al te goed dat het voor jouw/ jullie (iedereen die dit leest) NOG veel zwaarder zal zijn! hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt om hoop te houden en moed! ik vind het knap dat jij dit al 4 jaar trekt, echt respect meuid! heeeele dikke knuf voor jouw! x
@Bbibi: Bij ons is er heel wat aan de hand... Ik ben ondertussen al een aantal keer geopereerd aan mijn baarmoeder ivm een aangeboren afwijking daar aan, daarnaast heb ik onverklaarbaar een hele lange en onregemlatige cyclus (tussen de 90 en 38 dagen gemiddeld), ik heb een te korte LF van 5 dagen en een progesteron tekort. Geen PCO's gelukkig. Manlief heeft een zaad probleem. Doordat hij in zijn tiener jaren geopreerd is aan een "waterzak" is er een bloedvat rond zijn teelballen bescadigd waardoor er antistoffen bij het zaad komt. Hierdoor is er op moment van productie meer dan genoeg zaad aanwezig maar binnen 5 minuten is alles door, vandaar de ICSI. Ik heb zelf nu 4x een terugplaatsing gehad, 2x een verse en 2x een cryo. De verse teurgplaatsingen zijn mislukt, de cryo's was ik beide keren van zwanger... We hebben gelukkig nog 2 cryo's in de vriezer liggen die we voordat we aan de 3e en laatste ICSI beginnen nog kunnen gebruiken. Maar voordat we daar mee verder gaan heb ik nog wat afspraken staan mbt mijn baarmoeder probleem. Dat willen ze nu eerst weer verder gaan bekijken of dat daar iets mis mee is ivm de vmk en ma. Dat ik het al 4 jaar trek.. tja daar heb ik niets op te zeggen haha aangezien ik al een tijdje bij een psycholoog loop Het gaat echt met ups en downs... maar wat mij op de been houd is dat ik positief de toekomst tegemoed kijk. We hopen met heel ons hart op een wondertje... maar ik realiseer mijzelf ook dat als het ons niet gegund is er ook een mooi leven is als je geen kindjes hebt. Het heeft beide zo zijn voor en nadelen. Zo probeer ik er tegen aan te kijken... niet altijd even makkelijk maar het helpt me wel alles goed te relativeren. Ook heb ik genoeg qua carriere om mijzelf op te foccussen dat scheelt ook heel erg natuurlijk, althans voor mij!
Owja, mocht je willen lezen... Onder mijn vorige naam heb ik een topic in het MMM hoekje.. http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/242073-flippos-weg-door-de-mmm.html
Het is wat he meiden! Ik herken het gevoel wel...iedereen om je heen raakt zwanger, op het forum ook en dan blijf je voor je gevoel "alleen" achter... Het vergt veel van je, dat is zeker! Ik moet zeggen dat ik niet veel complicaties heb van de hormonen en zo, mijn PCO is goed "onder controle" zeg maar... Het grootste probleem zijn de zwemmers van manlief En nu heeft ie ook nog griep...en koorts dus!!!Ik pieker me helemaal suf natuurlijk maar ja, niks aan te doen...en zijn waardes zijn al zo slecht! Net goed genoeg voor IUI eigenlijk... Ik moet zeggen dat ik veel steun vind in jullie verhalen...niet dat ik blij ben dat anderen ook veel ellende hebben natuurlijk! Maar het voelt goed te "praten" met anderen die weten hoe het voelt...mensen om je heen blijven maar zeggen dat je het los moet laten, dat het wel komt enz maar ze weten niet hoe het is, zo'n grote wens die maar niet uitkomt... Ik hoop dat we er met zn allen over een tijd op terug kunnen kijken en het achter ons kunnen laten omdat ze zwanger zijn... Tot die tijd; iedereen heel veel succes met alles!!! XXX
@cybell owh meid wat een ellende zeg! jij hebt echt enorm veel mee gemaakt! en wat erg van je man, hoe zijn ze daar achter gekomen? dat het dus goed is bij productie maar meteen dood gaat? stomme vraag misschien maar kan hij niet ''produceren'' IN het ziekenhuis! dat je niet vanuit thuis naar het ziekenhuis hoeft te rijden... en dat ze het bij opvang meteen ''bewerken'' ? of ik dat nu iets heel stoms wat ik nu zeg ? En wat erg dat je En problemen hebt met je bmoeder en dan ook nog eens zon korte LF... owh meid wat een hoop ellende heb jij zeg! toch knap dat je dus ondanks alles wel zwanger bent geraakt! alleen helaas te kort hopelijk dat het je gauw wel gegund is meid *dikke knuffel* en ik ga straks aeens op mijn gemakje je verhaal lezen (zit op werk, schaaaam!) haha En logisch dat je bij de psyc loopt! kan ook niet anders na zoveel als jij hebt mee gemaakt! ik zit ook te twijfelen om weer te gaan! het is dat ik ''tijd-gebrek'' heb anders had ik zeker weer gegaan! @mauy owh meid inderdaad het voelt precies hetzelfde! je gunt een ander echt niet alle ellende die jezelf moet doorstaan! maar het geeft wel een fijn gevoel at er mensen zijn die je echt 100% begrijpen ! en dat je er niet ''alleen'' voorstaat! ik hoop zooooo voor je dat je man zijn zaad niet is aangetast door griepje! hopelijk valt het allemaal mee! gebruikt je man vitaminepreparaten voor zijn zaad kwaliteit? jullie ook veel sterkte lieve meiden! xx