Lieve dames, Ik las laatst dat als je geen eisprong hebt ook niet ongesteld wordt is dat zo? Daarnaast heb ik een regelmatige cyclus van 35 dagen vanaf begin stoppen nuvaring. Is dit te lang? Heb ik nu minder kans om zwanger te worden?
Mijn cylcus is ook zo'n 31 tot 33 dagen en dat is niet lang. Ik heb 2 kids rond rennen hier Als je rond de 45 dagen en langer gaat zitten dan is de kans minder om zwanger te worden is mijn wel eens verteld. Omdat de ei dan veel later komt en niet op zen best is. Dus 35 dagen is zeker niet lang hoor, daar moet je je geen zorgen om maken..
Nee je cyclus is niet te lang. Die van mij is net zo en ik ben ook al een keer zwanger geweest. Als je geen eisprong hebt, kun je volgens mij wel gewoon ongesteld worden. Er staan tenminste wel allemaal tempgrafiekjes van anovulaire cycli op fertility friend...
Je kunt wel elke maand ongesteld worden ook al zou je geen eisprong hebben En 35 is op zich niet kort natuurlijk maar heel erg lang valt mee, wat je voordeel is is dat je in elk geval regelmaat hebt! Ik had cyclussen uit een lopend van 27 tot 40 en bleek ook niet altijd een eisprong te hebben, das toch een stuk lastiger! Maar vooralsnog is er dus niks waarom je je zorgen zou hoeven te maken! Succes met alles
Als je googled op duur cyclus oid, dan geven de meeste sites aan dat cycli tussen de 25 en 35 dagen normaal zijn. Je kan inderdaad ongesteld worden zonder een eisprong te hebben. Denk je dat jij dat hebt? Voel je verschil in je lijf in de eerste en tweede helft van je cyclus? Bijvoorbeeld opgezette borsten of bollere buik naarmate de menstruatie dichterbij komt? Sommige vrouwen voelen de eisprong (ik ook wel eens), een beetje een zeurderige of trekkerige pijn of felle steken, soms duidelijk aan 1 kant (linker of rechter eierstok). Een andere manier is door het cervixslijm te controleren; wanneer je meer en dunnere afscheiding hebt zit je rond de eisprong (=vruchtbare periode = klussen ).
ik heb pas lange cyclussen, van 49 dagen en meer. Dat is pas om zot te worden, nooit weten wanneer je ongesteld wordt. nu heb ik temperatuur bijgehouden en zou ik dus al iets meer zicht hebben op wanneer ik ongesteld zou worden, ben benieuwd.