jaarafrekening essent

Discussie in 'De lounge' gestart door Noushka, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

per januari 136. Daarvoor 116.

Ga er een beetje vanuit dat we bij de volgende afrekening geld terug gaan krijgen.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Er was al aangekondigd in november of december dat de voorschotten van Essent met 20% om hoog zouden gaan en als je in 2008 te weinig had betaald zou het voorschot met ongeveer 50% verhoogd worden.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    klopt, dat hadden wij ook.

We zijn nu overgestapt naar Nuon.

Ach het is toch allemaal hetzelfde. :(

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De prijzen van Nuon zijn anders ook flink gestegen hoor ;) Wij zijn van 215 naar 239 gegaan..

Of heb je je ook in laten pakken met een leuke korting en een vast contract :)

5. close

close Lid

17 jan 2009
    34
    0
    0
    wij hebben afgelopen jaar 84 euro per maand betaald en kregen ruim 200 euro terug met de afrekening...

dit jaar is ons voorschot verhoogd naar 91 euro.

Ik hou de meterstanden goed in de gaten en als ik meer verbruik verhoog ik mijn maandbedrag...maar op dit moment is dat nog steeds niet het geval.
    Moet wel zeggen dat ik 3 a 4 dagen per week werk en dan dus niet thuis ben en mijn man is 5 dagen in de week niet thuis..dus dat scheelt wel ;)

hebben vorig jaar alles verbouwd van keuken tot badkamer e.d. denk zelf dat dit ook helpt aan de lage maandbedrag...want s avonds als we thuis zijn staat de verwarming altijd op 20....

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe niet aan een contract, ;)

Nee ik heb voor ze gewerkt en daar trap ik niet in ( alle grote call centra zitten bijna in Leeuwarden, en als student heb je dus ruim keus, ;) )

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Huh hoe kan dat? 12 x 159 = nog geen 2000 euro? Jullie krijgen geld toe? zonnepanelen ofzo?

wij zaten op 108 en gaan nu naar 144 euro. eind februari wordt er ruim 400 euro afgehouden... Was een tegenvaller!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hihi, ja dan herken je de addertjes onder het gras wel :D

9. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    313 euro... gas en elektra (groene stroom)

zucht het is heel erg veel maar we haddne kantoor aan huis ga nu bekijken waar we nog meer op kunnen bezuinigen.
    Hebben geisoleerd, overal spaarlampen en de kachel op 19 graden overdag... vind t heel veel

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik vroeg me af he, verwarmen jullie het hele huis? Of alleen de woonkamer, keuken ?

Wij betalen nu 120 p.m en ik hoop dat er niet teveel bij komt :S.
    Ik heb de kachel overdag als ik thuis ben trouwens op 18 of 19 staan, dan ben ik toch bezig en savonds staat ie op 21/20

11. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    226 euro,ik vind dat al belachelijk veel hoor,eerst was het 196 maar ik heb het zelf verhoogd,we hebben er een verdieping op laten zetten en een stuk anagebouwd dus een paar verwarmingen meer en dus ook meer kosten,maar ik vraag me soms af wat we over 5 jaar betalen want leuk is het niet meer,ik krijg meestal niets terug maar meestal spelen we net gelijk,meestal dan

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    hebben jullie dan overal de verwarming aan staan?

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Nee alleen beneden overal wel,want anders is het te koud en zeker met zo'n kleintje en dan boven hebben we 2 kamers en de badkamer en de wasmachine kamer waar mijn was hangt te drogen dat is de enige kamer waar die aanstaat en de boven verdrieping die er bij is gekomen daar hangt er 1 en die moet de verdieping verwarmen.

hebben jullie ze niet aan dan?,of ook amare en paar?

14. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Gossie, als ik dit allemaal lees zijn wij echte mazzelaars. Wij betalen € 76,- per maand voor gas en stroom. Wij zitten bij de Nuon. Nu vrees ik dat het binnenkort nog wel omhoog zal gaan. Ik heb het idee dat we toch wel wat meer verbruiken... En dan hebben we ook niet eens overal dubbel glas. Maar we hebben wel overal spaarlampen en alleen op de slaapkamer, in de woonkamer en in de badkamer staat ons kacheltje aan.

15. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Nee, ik heb boven niks aan staan. Ik kan ook niet slapen in een warme kamer, zelfs in de winter zet ik het raam beetje open haha. De was hangt op zolder maar daar zet ik de kachel ook niet aan, het droogt altijd prima. Ik heb alleen de kachels in de huiskamer aan. Maar met een kleine moet je natuurlijk wel.

16. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    120 per maand voor een hoekhuis met dubbel glas.
    Ik let wel altijd op de kleine dingen zoals alle apparatuur UIT in plaats van op stand-by (tv, monitoren) en geen opladers enzo in stopcontacten laten als ze niks opladen (schijnt ook stroom te kosten).
    Spaarlampen natuurlijk, nou ja, dat soort dingen.

17. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hebben jullie je afrekening allemaal al gekregen? hier nog niet namelijk.
    wij betalen overigens 120 europ per maand, voor stroom, warmte en gas. we hebben een tussenwoning.

18. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier staat de verwarming de hele dag op 20 graden, boven wordt automatisch mee verwarmt. Maar als de meter voelt dat t 20 graden is stopt de ketel en dus ook t verwarmen boven. S'nachts gaat ie op 17 of 18 graden.
    Maar er zijn natuurlijk veel meer energievreters.
    Hier staan 4 pc's/laptops aan, ongeveer de hele dag. Zodra de kids thuis zijn gaat die van hun aan, evenals hun tv's voor tmf te horen/kijken. Wij hebben n groot gezin waarvan sommige kids al (bijna) volwassen zijn, hun kleding is dus net zo groot als onze kleding, dus mijn wasmachines zijn snel vol. Ik was mij dus een ongeluk. Vervolgens mik ik bijna alles in de droger.
    Tja, spaarlampen...die heb ik bijna nergens. Merendeel van mijn verlichting is daar niet geschikt voor, en bovendien vind ik het heel lelijk en ongezellig licht.

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @crisje, hier gaat ie ook automatisch uit maar boven draai ik de kachels gewoon dicht. Dus aan gaan ze niet. Als het vriest zet ik ze wel open.

@mamvanukkie, wij hebben de afrekening ook nog niet gehad.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat is achterhaald hoor. Je hebt tegenwoordig zo ontzettend veel keus in spaarlampen. Van helder tot sfeerlicht. Ik heb ze nu zelfs in mijn schemerlampjes zitten en zie absoluut geen verschil met mijn vroegere 15 wattjes ;) . Opwarmtijd is echt te verwaarlozen, denk dat ze binnen 15 seconden al volledig branden..Vooral de GAMMA heeft veel keus..

Ledverlichting begint ook steeds meer in opkomst te komen, je hebt ze nu zelfs al in gloeilamp model. Voordeel to spaarlampen is dat ze geen opwarmtijd hebben, nog zuiniger zijn en een nòg langere levensduur hebben...

Deel Deze Pagina