wij betalen 140 per maand. Eengezinswoning, met 2 kinderen. Wij moesten totaal maar 40 euro bijbetalen gelukkig.
Wij krijgen de eindafrekening in juli/augustus. Tot nu toe lag hij altijd op de mat als we terug kwamen van vakantie... Fijn, als je bij moet betalen... :x Dat is ons 1 x overkomen, (1300 euro, door een kapotte gasmeter) daarna het maandbedrag meteen omhoog gezet. Nu krijgen we bijna ieder jaar zo rond de 300/400 euro terug. Al heb ik mijn twijfels over dit jaar. Pas een mailtje van de Nuon gehad of ik wilde kijken of het maandbedrag nog klopte. Standen ingevuld en volgens hun moesten we 25 euro per maand meer gaan betalen dan we nu doen. Maandbedrag weer omhoog gezet dus. Maar later bedacht ik me dat ik het maandbedrag vorig jaar ook omhoog heb gezet, aangezien de Nuon dat elke keer naar beneden zet omdat we terug krijgen. Nu betaal ik dus in totaal (ten opzichte van wat zij aangaven vorig jaar) 45 euro per maand meer. Ik zou volgens hun vorig jaar 240 euro per maand moeten betalen, dat heb ik naar 260 gezet omdat we dat toch al betaalden. Nu staat het op 285 euro, 45 euro meer dus! En dan stoken we in de winter nog veel op hout ook en we hebben sinds vorig jaar maart een nieuwe ketel. (de oude was 20 jaar oud) Ok, de winter is koud geweest, maar zou dat zoveel schelen?
Bluesky, dat is precies waarom wij weer weg gegaan zijn bij Nuon. We betaalden daar 400 euro!!! per maand. Idioten. Was een "foutje" van hun kant. Ja, maar dat foutje kwam bij ons pas terug na een jaar, bij de naverrekening.
Ja, dat was bij ons ook. Bij ons was het een kapotte gasmeter. Lang verhaal, maar uiteindelijk dus wel een deel van het geld teruggekregen na de eindafrekening van het jaar daarop. Toen zagen ze daar ook dat het verbruik belachelijk hoog lag. Ik durf eigenlijk niet zo goed over te stappen, ben daar nog altijd wat huiverig voor.
Ik denk dat wij terug moeten betalen. Ik hield het wel bij elke maand, maar ben daar mee gestopt, moet het wel weer oppakken. We zijn maar met z'n twee, maar zijn beide ook veel thuis dus veel apparatuur aan (vaak ook en tv en laptop). De vriezer is hoogbejaard, dus daar willen we een nieuwere voor in de plaats. Het is een jaren '50 huis met slechte isolatie onder de vloer, we hebben een boiler en oude ketel (kon de woningbouw niet ombouwen). We wonen hier pas sinds augustus dus ook geen referentie van wat normaal is, voor ons woonde er een oude dame alleen. En mijn man laat heel vaak alle deuren open of op een kier, nu is de bijkeuken niet verwarmd + slecht geïsoleerd en in de winter dus ijskoud en dat trekt dan zo lekker de rest van het huis in terwijl de kachels aan staan.
Een koude winter kan flink schelen. Bij de meeste mensen wordt namelijk 80% van het totale gasverbruik in de 5 koude maanden geregistreerd. Dus als die koude maanden dan nog wat kouder zijn, dan stijgt dat flink de pan uit.
Ik ook Je hebt zo'n site, pricewize ofzo geloof ik waarop je kan vergelijken. Collega's hebben daar goede ervaringen mee. Wil tzt eens kijken, denk dat het goedkoper kan. En bij veel maatschappijen heb je nu behoorlijke bonussen als je klant wordt.
Wij hebben dit jaar in april twee keer zoveel gebruikt als vorig jaar. Puur door verschil in temperatuur!
We hebben de jaarafrekening net gehad. We moeten 546 euro bij betalen :x. De pomp van de vloerverwarming is kapot, die gaan we dus snel vervangen. En dat we bij moesten betalen met al deze kou is natuurlijk logisch. We betalen 180 euro per maand.
430 euro bijbetalen helaas We wonen met 4 personen in een tussenwoning en ons maandbedrag was 140 euro en nu dus 180 euro per maand.
Wij krijgen bijna 800 euro terug We betaalden 100 euro aan gas en 65 euro aan stroom( altijd thuis en een vrijstaande woning). Doordat wij afgelopen jaar bijna volledig op hout hebben gestookt krijgen we dit bedrag terug. Je hebt de kosten dus wel van het hout( net zo duur als het gas) maar niet meer van het gas. Daarom dus zoveel terug Nu gaan we naar een maandbedrag van 110 euro.
Dat voordeel hebben wij dus weer: ik hoef geen hout te kopen, dat is allemaal restafval van mijn man zijn bedrijf. Hier gaan teak, notenhout en allerhande dure houtsoorten de kachel in. Wij hadden eigenlijk bedacht dat als we een nieuwe ketel kochten, we er 1 kochten die ook op de houtkachel aangesloten kan worden. Het nadeel van wat we nu hebben is idd ook dat de rest van het huis koud word als we de houtkachel aan hebben. Maar die ketels zijn toch duurder en we hadden nu geen geld om ook een nieuwe kachel te kopen. Plus het werk dat erbij komt kijken om alle leidingen om te leggen zagen we nu ook niet zitten (we hebben geen kruipruimte dus dat zou betekenen dat de hele vloer eruit moet) @Linn84: Ik zal eens op die site kijken, misschien is het idd de moeite waard.
wij moesten dit jaar 80 euro bijbetalen en dat lag echt aan een hoger gasverbruik. wij betalen 143 euro per maand voor een uitgebouwde hoekwoning met 6 personen.
ik betaal 155 euro, en volgens de termijnmanager moet ik 172 betalen. Maar dat is pas sinds afgelopen maand, eerder was het advies 135 euro. Ik heb het hele jaar 155 betaald dus ik denk dat we wel uitkomen
We betalen 150,- pm excl netwerkkosten van de beheerder. Dit betalen we apart 34,- pm. Jaarafrekening vorige week gekregen en krijgen 200,- terug Had verwacht dat we of quitte zou staan of zelfs bij betalen.
Wij betalen 190euro per maand en moeten dit jaar 200 euro bij betalen. Hebben dit jaar de verwarming ook veel en hoog aan gehad.
Wat een verschillen nog zeg! Sommige betalen echt weinig, maar zie dat sommige ook zoveel betalen als ik. Wij verbruiken meer dan normaal, we kregen zo'n filmpje van de Nuon over ons verbruik namelijk. Maar opzich is dat niet gek, want ik ben de hele dag thuis met mijn kids, terwijl de rest om ons heen werkt.