Jaarafrekening gas/licht

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ligt natuurlijk ook aan het soort woning, hoe hoog de verwarming staat enz..
    Mijn man is ook altijd thuis met onze zoon, maar de verwarming staat hier zelden aan. Alleen als t echt koud is en dan max 20 graden. Boven staan ze dan half open. We hebben een hoekhuis, 4 slaapkamers, maar wel overal dubbel glas. Bij onze oude woning een flatje betaalden we meer dan nu en moesten ieder jaar 400,- bij betalen. Geen dubbel glas, dus stookte ons echt rot.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij betalen ook minder sinds we groter zijn gaan wonen. Eigenlijk heel vreemd als je het zo bekijkt, maar dit huis zal wel beter geisoleerd zijn. Wij krijgen de jaarafrekening pas in september, maar wij kunnen op de site kijken of we goed zitten wat verbruik betreft. Wij betalen nu 200 euro per maand, maar onze verbruiksmeter geeft aan dat ons maandbedrag 185 euro zal zijn. Dit is gas en elektra. Hier trouwens ook altijd iemand thuis, dus overdag wordt er ook veel meer stroom en gas verbruikt.

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Vorig jaar kregen we 468 euro terug, we hebben ons maandbedrag lekker laten staan op 200 euro p.m.

Vorig jaar hadden we de eindafrekening op 18 juni, op mijn Essent staat dat we hem nu in juli kunnen verwachten.. Ben benieuwd!

4. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Nog geen eindrekening ontvangen. Wij betalen €130 p/m ben benieuwd of we iets bij moeten betalen.

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Hier 700 euro terug gekregen. Betaalden 253 per maand en gaan nu naar 180. Zijn met twee volwasssenen een dreumes en baby onderweg. Ga t bedrag als de baby er is aanpassen naar 200 per maand voor de zekerheid.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat scheelt idd een heleboel, mijn moeder en ik zijn allebei de hele dag thuis, maar ze woont in een rijtjeshuis, ik in een appartement, mijn moeder betaald minder.
    Hier tocht het heel erg, zitten kieren tussen ramen en deuren, overal enkel glas...
    Je kan in de winter niet bij het raam zitten, dan wordt je echt ziek.

7. Wij krijgen de eindafrekening pas in september..

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wij betaalde 143 euro nuon (+ transportkosten aan eneco/stedin 36 euro) dus in totaal 179

Hebben 156 euro moeten bij betalen ( best veel gestookt door de kou)

Maandbedrag heeft nuon wel verhoogd naar 157 euro pm

(gezin van 2 volw en 2 kids)

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Wij betalen 150 voor een flat maar verwarming gaat via gaskachel, die nog niet goed werkte ook. Weet dat de vorige bewoners (vrienden van ons) in dit huis 600 moesren bijbetalen. Ben benieuwd, verwacht hem voor Juli....

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Inderdaad hier ook altijd thuis en net een kleine erbij weer... maar wij hebben de verwarming overdag op 19 (nu overigens al bijna een maand niet meer aan) en 's nachts gaat hij terug naar 17... boven staan de verwarmingen uit trouwens we kunnen niet slapen op een te warme kamer... weet niet of dat ook nog scheelt... alleen in de woonkamer en keuken (zit vast aan de woonkamer) en in de badkamer staan ze aan. Maar wij zitten ver onder het gemiddelde verbruik...

Gemiddeld voor gezin met 5 elektriciteit
    5.450 kWh

Wij:
    2906 kWh

Voor een tussenwoning gas
    1350 m3

Wij:
    1119 m3

Dus wij zitten ver onder het gemiddelde verbruik... ik zag trouwens dat we 90 bij moeten betalen geen 40... we kregen nog 50 korting omdat we bij essent bleven :)... Hebben trouwens 3 jaar vast... we betaalden 114 nu gaan we 123 betalen. Voor een tussenwoning, gezin met 3 kinderen, altijd thuis ;).

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja dat hadden wij in onze oude woning. We moesten de verwarming op 23 graden zetten, zodat het bij ons, toen pasgeboren, zoon op de kamer net 18 graden was.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik moet gas nog binnen krijgen stroom is binnen (oxxio)

Dit jaar stroom €200,- bijbetalen, vorig jaar kregen we totaal €2000,- terug( gas en stroom)
    Was ook te verwachten laag ingezet, en dochtertje erbij ( kolf, babyphone, electrisch kacheltje om kamertje even op te warmen na badje, veel gebruik waterkoker fles opwarmen) dus vind het nog meevallen, nu hoger ingezet, maar wil het om over een half jaar beetje bijschuiven, want de stroomkomsten nemen nu weer af..

Gas ben benieuewd, we hebben sinds een aantal maanden een houtkachel

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben em een tijdje geleden gehad. We kregen 150 euro terug en betalen nu 180 inde maand, daarvoor 220. Ik denk doordat we nu n nieuwe droger hebben die veel zuiniger als als degene die ik had. En door de nieuwe droger lukt het me nu ook om alle was in het weekend te wassen (=goedkoper).

Deel Deze Pagina