Zwaar ter neer geslagen, wat te doen?!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door babykonyntje, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Hoi dames,

Ik zit hier nu echt met een grote dilemma.
    Ik werk al bijna 3 jaar bij mijn huidige werkgever.
    31 maart is mijn contract verlopen en nu zijn ze verplicht om mij een vaste contract aan te bieden.. Ik dacht dat dit zou gebeuren, want ze waren tevreden over mij.
    Nu ben ik zwanger en heb ik beginnende BI en belde ik vandaag naar mijn werk om mij ziek te melden.
    Zegt mijn Team leider dat er altijd iets met me is ( Vorige week was mijn oma overleden en ben ik dus niet wezen werken logisch... )
    Ze zei dus dat er altijd wat is en ze me op non actief gaat zetten tot mijn contract verlopen is dus nog 3 weken en mijn contract wordt niet verlengd.

Ik was zo boos dat ik moest huilen dat ze zo weinig begrip toonde en heb zo de hoorn erop gegooid. Ze deed ontzettend neerbuigend alsof het allemaal mijn eigen schuld was en fijn dat mijn oma overleden is..

Wat moet ik nu doen? Nu krijg ik geen loon en word mijn contract niet verlengd dus verdien ik niks ??

Moet ik de UWV bellen of iets ?

Heb dit even snel en kwaad getypt dus ik heb niet op mijn spelling gelet.

2. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ik heb trouwens al een ww uitkering gekregen, want ik was eerder op non actief gezet omdat ze geen werk meer voor me hebben en ik mijn vaste lasten moest betalen dus die kan ik niet aanvragen meer

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Sorry maar zo logisch is het niet dat je niet gaat werken omdat je oma overleden is (gecondoleerd nog overigens). Dat je vrij krijgt voor begrafenis/crematie zou wel fijn zijn, maar ook geen must volgens mij. Dat is alleen bij ouders/broer/zussen/kinderen dacht ik.