Hoi! Graag jullie mening over het volgende. Ik ben sinds 15 juli met verlof en heb een heel hectisch jaar achter de rug. Ben half overspannen met verlof gegaan. Kort voor mijn verlof nog een systeem moeten implementeren om het een en ander te kunnen uitbesteden. Dit met alle risico's van dien natuurlijk zo kort op mijn verlof, in de vakantieperiode en na reorganisatie de enige die er nog iets van begrijpt. Maar ik ben nu al een paar keer gebeld en gemaild of ik nog kan helpen met problemen die al langere tijd geleden zijn ontstaan. Die waren er al voor mijn verlof. Ik kon het toen niet oplossen. De afdeling die verantwoordelijk is zei ook, joh dat lossen wij wel op. Dat hoef je niet meer te doen. De mails die ik nu krijg zijn in de trant van 'kan je dit aub nog oppakken, want als het niet opgelost wordt, riskeren we een grote boete,....'. Ik vind dat bijna emotionele chantage. Net weer gebeld, of ik nog een en ander kon verklaren van onduidelijke verschillen tussen het oude en nieuwe systeem. Uh nou nee was mijn antwoord. Heb ook gezegd dat ik het vervelend vind, dat er nu nog zo druk wordt gelegd via de mail. Zeker omdat deze problemen al bekend waren. Maar ik voel me toch rot. Ik heb zoooo hard gewerkt om het zo goed mogelijk achter te laten. Niemand die toen vroeg hoe het ging. Ben in mijn eentje nog over van een afdeling van 4 en probeer zo goed mogelijk alles te doen. En toch geven ze mij het gevoel dat ik het niet goed heb gedaan. Ik vond al dat dit bedrijf een te hoge druk om mensen legt. Ik werk nota bene ol de afdeling HR en heb dit meerdere malen gesignaleerd. En ik zit nu gewoon te huilen op de bank, omdat ze mij ook weten te raken emotioneel gezien. Dit is toch niet hoe het hoort. Weer een rotdag naar de omdat ik er toch mee bezig ben. Maak ik me nou te druk? Vinden jullie het erg om nog met het werk bezig te zijn in je verlof? Vinden jullie dit kunnen wat ze doen?
als mijn werk belt, neem ik gewoon niet op. Verlof is verlof, ze moeten het zelf maar uitzoeken (wordt echt niet genoeg betaald om van permanentie te zijn LOL).
Tijdens je verlof hoef jij geen werkzaamheden meer te verrichten zal wat zijn zeg! Dan had je Ne zo goed geen verlof kunnen nemen. En wbt de boete dat is hun probleem niet die van jou! Hadden hun het maar beter moeten regelen /oplossen.
Dat zou ik eigenlijk ook niet moeten doen nee. Maar krijg op zich wel een heel behoorlijk salaris. Misschien dat ik het daarom ook lastig vind om te negeren. Volgens mij was mijn boodschap wel duidelijk nu. Maar ik baal er dan wel van dat ik het moet zeggen en dat da niet uit hun zelf komt. Het zou nl niet in mij opkomen iemand met verlof te gaan bellen over dit soort gedoe.
Waarom neem je eigenlijk de telefoon op? Hier bellen ze ook soms, maar ik neem niet op, mails beantwoord ik ook niet. Als ze iets zeggen, dan zeg ik dat ik die dag weg was en mijn gsm niet meehad
Hoi, Ik vind het sneu dat ze je blijfen lastig vallen. En vooral dat het je verdriet doet. Je zou nu moeten genieten. Kun je niet contact opnemen met jou leidinggevende en uitleggen dat jij de antwoorden niet heb maar dat je hier wel gestresst van raak. Misschien dat je,kan afspreken dat ze je niet meer bellen of emaillen. Succes.
Het is mijn leidinggevende die belt . Dat is tevens de directeur en die heeft waarschijnlijk een ander beeld van verlof. Maar jullie hebben gelijk. Waarom neem ik eigenlijk op,....
Oh, herkenbaar! Omdat ik 5 weken te vroeg bevallen ben, was mijn verlof nog niet eens begonnen en liet ik een kleine opdracht onafgemaakt achter. Ik lag in het ziekenhuis op de afdeling neonatologie en toch vond mijn baas dat ik die opdracht nog best wel even af kon maken. Het was voor hem immers belangrijk en de bevalling zat er al op. Ik hem hem 3x letterlijk moeten zeggen: "J, nu niet! Ik lig het ziekenhuis! Ik heb een prematuur kindje! Laat het iemand anders doen!"
Ik snap wel dat je het naar vind, maar! Jij hebt nu vrij om jullie kindje oo de wereld te gaan zetten en deze tijd moet fijn en rustig verlopen. De volgende mail of telefoon geef je aan dat je met verlof bent en niet meer bereikbaar bent tot je terug komt van je verlof. Dan zou ik verder ook echt niet meer opnemen of terug mailen. Ik snap echt dat je denkt van ze betalen me flink, maar niet om te werken om dit moment. Verlof is vrij en dus geen werk doen. Wel betaald krijgen dat is dan wel fijn
Het is niet netjes dat ze je lastigvallen tijdens je verlof. Zeker niet als ze weten dat je al half overspannen was. En als jij de ENIGE bent die voor hun de problemen op kan lossen dan zijn ze wel heel afhankelijk van jou. Slecht voor en van hun! Je kan ervoor kiezen om ze in hun sop gaar te laten koken, je staat in je recht. Maar op wat voor manier kom je dan na je verlof terug op werk? Je kan er ook voor kiezen om naar het probleem te kijken, maar dan tegen een redelijk extra vergoeding of extra vrije dagen. Als jij in 1 of 2 dagen ermee klaar kan zijn en daar 4 dagen vergoeding voor krijgt bijvoorbeeld, dan zou ik daar zeker over nadenken. Ze maken dan geen misbruik van je, want je stemt ermee in en je krijgt er wat voor terug. Voor wat hoort wat, en als jij echt de enige bent die het op kan lossen heb jij de macht in handen. Zo ben je daarna wel van ze af, heb jij geen schuldgevoel en heb jij extra vrije tijd die je lekker kan besteden aan je gezinnetje. Sterkte!
Ligt er denk ik een beetje aan. Het hoeft niet maar wanneer het voor jou makkelijk is te verklaren of uitwerken zou ik me afvragen of het nu zoveel moeite is. Natuurlijk zit je er niet op te wachten, dat begrijp ik best maar zou je niet kunnen afspreken dat je die uren na je verlof meteen na je verlof opneemt. Als jij echt de enige bent die het kan doen en er zoveel vanaf hangt zou ik het onder bepaalde voorwaarden wel overwegen. Zeker omdat je aangeeft dat ze bezig zijn met reorganisaties.
Mijn man heeft ook hoge functie (databankbeheerder bij overheid). Als de databank crashte, dan is hij de enigste om ze weer aan de praat te krijgen. En zonder databank kunnen ze dus niet werken. Maar het begon ook gortig te worden, zo belde zijn werk zelfs toen ik lag te bevallen van nr1. Dan heeft hij het afgeblokt en zelf iemand beetje opgeleid voor de meest alledaagse probleempjes wat op te lossen en nu neemt hij ook niet meer op
Verlof hoort verlof te zijn dus helemaal geen werk. Hoelang heb je nog verlof? Ander mail hun maar dat jullie hebben besloten om een paar dagen naar het buitenland te gaan en bij het volgens verlof gewoon zeggen dat jullie ook weg gaan? Ook al zou dit eigenlijk niet nodig moeten zijn
Als ik me beter zou voelen, zou ik dat niet eens erg vinden. Vind werken op zich best leuk hoor. Ik heb ze de oplossing 8 weken geleden al gegeven. Ik kon het namelijk toen ook niet. Dus een consultant inhuren. Maar dat is duur. Maar niet mijn probleem als ze 75 % van de ondersteunende diensten saneren. Dat heb ik ze nu ook nog een keer gezegd. Ik neem aan dat ze het nu wel doen, aangezien de consultant goedkoper is dan de boete . Maar volgens mij mag je in nl niet eens werken in je verlof. UWV betaalt immers een uitkering voor deze periode.
Verlof is verlof, hard gezegd is het hun probleem, niet het jouwe, dit hadden ze vantevoren moeten voorzien zodat er nog iemand anders in deze materie thuis was op het moment dat jij niet meer beschikbaar bent. Vergeet niet dat je baas geld van het uwv krijgt om jou tijdens je verlof te kunnen vervangen dus je hoeft echt geen schuldgevoel te hebben als je nee verkoopt. Laat de telefoon lekker rinkelen en evt. je mail een autoresponder laten sturen met 'ik heb tot dan en dan verlof'.
Volgens mij begint er nu ook een beetje uit te komen dat ik te lang te hard heb gewerkt en te weinig voor mijzelf heb gezorgd. Dat ik zo emo wordt is geen goed teken. Bijna een jaar geen vakantiedag op kunnen nemen, de heftige reorganisatie waar ik onderdeel van was, maar ook heb moeten uitvoeren vanuit HRM en de weinige begeleiding bij de rouwverwerking die daarbij komt kijken. Goh dat inzicht heeft het nu wel weer opgeleverd vandaag
Dat ze je emotioneel proberen te 'chanteren' is echt erg. Ze maken ook van hun probleem, jou probleem en dat moet je niet toe laten. Al krijg je verdorie een miljoen per maand, je hebt nu verlof, klaar! Stel je mail in met zo'n automatisch antwoord dat je met verlof bent. Ik weet niet of dat ook voor alleen bepaalde adressen kan? En telefoon niet meer oppakken. Licht je leidinggevende in dat je het zo doet en ga er verder niet over in zitten!