Beste lezer, Ik kreeg vandaag de opmerking van een leidinggevende dat wanneer ik gedeeltelijk ziekgemeld sta ik geen prive afspraken mag hebben. Uit een eerder antwoord van het uwv team had ik begrepen dat dit wel mag, heb ik dit verkeerd begrepen? Het is natuurlijk niet dat ik elke dag eropuit ga...ik loop echter inmiddels aardig tegen de muren op en heb daarom besloten een middagje iets leuk te doen. Heb ik dit recht echt niet? Alvast bedankt
Beste Wachtende, Je wilt weten of je voor privézaken de deur uit mag terwijl je in de Ziektewet zit. Wanneer je Ziektewet van UWV ontvangt en tegelijkertijd nog in dienst bent bij een werkgever, gelden zowel de regels van UWV als die van je werkgever. De eerste dagen na je ziekmelding moet je van UWV wel thuisblijven. Dit is tot het eerste contact met een medewerker van de Ziektewet is geweest. Tenzij die medewerker heeft verteld dat je thuis moet blijven, mag je van UWV gewoon de deur uit. Zolang je maar geen dingen doet die je genezing in de weg zouden kunnen staan. Je leidinggevende heeft gezegd dat dit niet mag. Dit is iets tussen jou en je werkgever. Hier kan ik je namens UWV Webcare niet mee helpen. Mocht je er met je werkgever niet uitkomen dan adviseer ik je contact op te nemen met bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020). Actuele informatie over de verplichtingen die gelden als je ziek bent vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare