jaarcontract: kinderachtig om nu zwanger te worden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door muffie, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Ben zelf 24 en werk op het vmbo, heb een baan sinds de kerstvakantie van het afgelopen schooljaar. Ben nu gestopt met de pil en dan zien we wel! Rond de kerstvakantie loopt m'n jaarcontract af en normaal gesproken geven ze dan een vaste aanstelling of ontslaan ze je. Bij twijfel verlengen ze in enkele gevallen met een jaar.

    Zwanger zal ik vast niet direct zijn, dus tegen de tijd dat ik het bekend zal moeten maken weet ik wel of ik mag blijven of niet. Hier in de omgeving zijn veel banen in het vo, helemaal voor mijn vak en onze hypotheek is alleen m'n man z'n inkomen gebaseerd. Wij zitten dus best in een luxe positie.
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @minke: dat is in ieder geval heel prettig ja

    dan weet je zeker dat het niet mis gaat

    slaap je toch lekkerder op :)
     
  3. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Ik werk in de detailhandel en ben net begonnen bij mijn nieuwe werkgever 13 augustus. 16 augustus kwam ik er achter dat ik zwanger ben na ruim een jaar proberen. Had de hoop al een klein beetje opgegeven dat het via de normale weg zou lukken waarom weet ik niet gevoelskwestie denk ik.

    Maar het lijkt er dus idd op dat verandering van werk goed is om zwanger te raken. Ik ga het op mijn vertellen zodra ik mijn eerste echo heb gehad als ik het tenminste zo lang voor me kan houden. Heb hele leuke collega`s.

    Mijn contract loopt dan tot 13 februari. Mocht het niet verlengd worden kan maar zo, zit ik nog een paar weken voor mijn zwangerschaps verlof. Dat zou ik dan met een ww kunnen opvangen en dan zie ik het na het verlof wel weer. Heb dan in ieder geval ruim de tijd om weer wat anders te zoeken.

    Ik kan alleen maar zeggen laat het niet van je baan afhangen. Omdat je gewoon niet weet of het meteen lukt.

    Succes.
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mini: voordeel is dat je zwangerschapsverlof gewoon door het uwv betaalt word
    dus ook als je niet werkt... krijg je wel je laatst verdiende salaris :)

    pas daarna kom je in de ww en dus ook pas later sollicitatieplicht enzo

    sommige dingen zijn in .nl niet eens zo heel slecht geregeld gelukkig :)

    al is het natuurlijk veel fijner asl je gewoon je baan weer kunt oppakken na je verlof
    maarja.. soms heb je het voor het kiezen.. en soms niet :)
     
  5. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nee hoor, ik heb vandaag mijn overdracht gedaan, geef les aan het VMBO en blijf weg tot na de kerstvakantie... en ja, opnieuw een jaarcontract, ze wilden me graag houden! Ik wilde graag blijven, dus dat kwam mooi uit ;)
     
  6. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben in april ook begonnen met een jaarcontract en we zijn toch voor een 2de gegaan.
    wij vonden dat de kinderwens boven de job gaat en aangezien ik toch weer een tijdje thuis bij de keine wil blijven komt het eigenlijk nog goed uit.
    financieel zal het toch niet zo een verschil maken omdat ik nu deeltijds werk en wanneer ik erna niet weer aan de slag ga ik gewoon famliale onderbreking krijg met een bepaald bedrag.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik werkte tot eh.. overmorgen in de marketing

    daarin is relatief weinig werk te vinden eigenlijk

    maar tot een half jaar geleden werkte ik als it-er
    met inmiddels zo'n 10 jaar ervaring.. en op dat gebied is werk genoeg.
    meeste functies die ik aangeboden krijg op mn cv zijn dan ook nog steeds it-gerelateerd

    liefst ga ik straks gewoon weer verder met marketing
    lukt dat niet.. tja dan kan ik altijd nog terug richting IT
    IT is ook makkelijker met parttime werken.. dus wie weet :)
     

Deel Deze Pagina