UWV, verlof en uitzendkracht!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door , 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi!

    Ik werk voor een uitzendbureau, ben gedetacheerd door hun bij een overheidsinstelling (zit in de zgn. B-fase).
    De instelling waar ik werk kan niet garanderen of ik na mijn verlof terug kan komen. Is er geen werk dan hebben ze helaas geen plek voor mij (beetje jammerlijk beleid, maar goed)....
    Nu moet mijn contract 7 november verlengd worden.
    Het uitzendbureau gaat dit waarschijnlijk verlengen tot aan mijn verlof in december, omdat zij geen garantie hebben dat ik terug kan komen bij mijn huidige baan.

    Nu wil ik gaan pleiten voor een verlenging tot het eind van mijn verlof, want ik heb begrepen dat als ik een contract heb tot december (begin verlof) ik eerst WW moet gaan aanvragen voordat ik recht heb op zwangerschapsverlof.

    Is dit zo, of krijg ik mijn zwangerschapsverlof sowieso omdat ik werk tot aan mijn verlof?

    Ik weet het even niet meer en wil eigenlijk geen WW aanvragen! :confused:
     
  2. Stay Funny

    Stay Funny Bekend lid

    6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    als je verlof binnen 10 weken na dienstverband valt dan krijg je zoiezo volledige je uitkering van de uwv.. gewoon even bellen en een aanvraagformulier aanvragen 0900 9294!
    ik zit namelijk in t zelfde schuitje! beetje jammer inderdaad!

    nou suc6 en hoop dat je vraag beantwoord is!

    groetjes stephanie
     
  3. Niet meer actief

    Hee Stephanie,

    bedankt voor je antwoord, hier kan ik wel wat mee :D
    Ik ga gelijk na m'n vakantie het UWV bellen....

    Groetjes,

    Marieke
     
  4. Urban

    Urban Actief lid

    13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Ik zit ook via uitzendbureau en verlof valt nog wel in het contract.

    Alleen ben ik zwanger van een 2ling en kan het voorkomen dat ik eerder rustig aan moet doen. Dit zou ik dan via de arbodienst van het uitzendbureau moeten regelen.

    Heeft iemand daar ervaring mee?.
     

Deel Deze Pagina