Flexibel contract & opvang?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door xprincess, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Hallo allemaal,

Na een lang traject zijn we dan eindelijk zwanger geworden na ICSI, helemaal gelukkig zijn we natuurlijk en als klap op de vuurpijl kreeg ik in week 6 van mijn zwangerschap te horen dat ik aangenomen was bij een nieuwe baan. Wat een geluk, zwanger & een super leuke baan!!

Omdat ik veel last heb van misselijkheid heb ik na 8 weken verteld om mijn werk dat ik zwanger ben en dat was geen probleem en heeft gelukkig dus geen invloed op mijn baan.
    Nu ben ik alleen is gaan kijken ivm kinderopvang.
    Ben in December verhuisd naar Dieren (omgeving Arnhem) en heb hier geen familie e.d. wonen.
    Mijn partner zit fulltime op school de komende 2,5 jaar zeker nog.
    Bij mijn nieuwe werkgever werk ik op flexibel contract:
    Minimaal 12 maximaal 24 uur, de uren zijn flexibel maar ook de dagen.
    Heb aangegeven maximaal 24 uur te willen verdeeld over max 4 dagen maar garanderen dat dit altijd lukt gaat niet. De hoop is natuurlijk dat ik gewoon 4 dagen 6 uurtjes ga werken op redelijk vaste tijden, maar kan zomaar de ene dag de ochtend moeten werken en de andere dag de middag.

Mijn vraag is ook eigenlijk, zijn er mogelijkheden voor ons en opvang?
    Liefst maak ik gebruik van kinderopvang ipv gastouder maar dat is geen vereiste zeg maar meer een voorkeur.
    Ook is het zo dat Dieren echt een mini dorp is dus de keus is al niet extreem groot ook nog.

Kortom, al het advies is heel erg welkom hier :D

2. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Niemand ?

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik werk ook flexibel/onregelmatig en ook een schoolgaande vriend. Gelukkig wel familie in buurt, dus die passen op.

Maar in jouw geval zou ik lekker op zoek gaan naar een flexibele gastouder.

Geniet van je zwangerschap!! :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het in ieder geval buiten Dieren zoeken. Als je bv in Arnhem werkt is dat een optie en daar zit vast wel flexibele opvang.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een flexibele gastouder. Dan ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit dan bij een kinderdagverblijf. Vaak betaal je bij een gastouder alleen de afgenomen uren, terwijl je bij een KDV dagdelen of zelfs hele dagen af moet nemen en dus ook betaald voor de tijd dat je kindje er niet is.

Als ik hier bij de BSO flexibele opvang wil, dan komt er sowieso 20% bij de uurprijs, op dit moment voor ons 6.95, waar ik al een gedeelte zelf van moet betalen en ik moet nog maar afwachten of er plek is.

Ik heb dus geen flexibele opvang genomen, ik heb op mijn werk afgesproken dat ik 1 vaste dag werk en dat ze de rest van de uren flexibel in mogen plannen. (1 vaste aanvraag per week is een recht volgens onze CAO) Mijn man vangt die uren dan op. Dat is nu gelukkig een stuk minder, omdat de kinderen inmiddels naar school gaan en dan alleen na school opvang nodig hebben. Tussen de middag blijven ze dan over.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Goed zoeken denk ik.. Wij hebben een kinderopvang die wel flexibel is, neem een urenbundel af per maand en kan die per week zelf indelen. Betalen ook alleen de uren die we afnemen en dus niet hele dagdelen..

Je zou denken met een grote stad als Arnhem in de buurt dat daar ook wel zoiets moet zitten?

Anders lijkt me een gastouder de beste optie..

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zit een beetje in de zelfde situatie, man werkt fulltime, ik 24 uur flexibel. Hebben nu sinds kort een flexibele gastouder gevonden omdat Kdv voor ons onbetaalbaar zou worden.

Deel Deze Pagina