WW (nieuwe weight watchers)

Discussie in 'De lounge' gestart door kierie, 28 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kierie

kierie Lid

19 apr 2010
    44
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb besloten om me aan te melden bij ww.

Ik twijfel alleen nog tussen alleen de online versie of toch de workshops erbij te doen.

Zijn er misschien andere dames die al ervaringen hebben en mij kunnen vertellen wat de meerwaarde is/zou kunnen zijn van de workshops.

Ook lijkt me leuk om met andere dames die ook ww doen te kletsen en elkaar te motiveren.

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik lees mee

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je WW gaat doen! Hoeveel wil je afvallen?

Ik heb WW gedaan voor ik zwanger werd. Ben er in 6 maanden ongeveer 16kg mee afgevallen. Ging echt super!
    Ik had alleen on-line, dus geen ervaringen met de workshops/meetings. Ik vond vooral in de WW app het “forum” erg leuk en motiverend.
    In oktober begin ik weer!

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Lees graag mee.
    Ik wil nl. ook beginnen. Wil wel alleen online gaan doen.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben afgelopen 26 december begonnen, dat was deze week dus een half jaar geleden. En ik ben sinds deze week ook op mijn streefgewicht, er is 25 kilo af!

Ik heb enkel de online variant gedaan. Ik vond de connect in de app (meestal) ook echt leuk/gezellig/ motiverend.

Poolvos vindt dit leuk.
  6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik doe sinds maart de online WW. Of je alleen online doet of ook de workshops is heel persoonlijk. De 1 heeft dat extra steuntje en fysieke tips echt nodig, de ander doet het prima met alleen online.. Je kent jezelf het beste. Ben je een cheater, dan zou ik ook voor de workshops gaan. Dan voel je toch wat meer die druk denk ik. Ikzelf cheat nooit. Alles vul ik in in de app, ook als ik over mijn punten heen ga. En gaat het eens fout, dan kan ik me herpakken. Had ik daar moeite mee gehad, dan had ik ook de workshops erbij gepakt denk ik..

7. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Als je snel terug valt in je oude patroon of de app toch maar half gebruikt, dan is het verstandig om de cursus erbij te doen.. Ik vond de app zelf motivatie genoeg (vooral connect) en vond het sowieso altijd een leuke uitdaging om binnen de punten te blijven! Ik ben er een paar jaar geleden 35 kilo mee afgevallen in 15 maanden tijd! Zit nu al 2 jaar vrij redelijk op gewicht zonder ww:thumup: veel succes!

Poolvos vindt dit leuk.
  8. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Hier alleen online. Vond het een hele stap ("wat nou als dit ook niet werkt, dan weer een mislukte poging"). Nu ongeveer 7 weken bezig en 8,5 kilo lichter. De eerste week veel afgevallen en daarna een halve kilo tot een kilo per week. 1 keer een plus, maar zelfs toen de behoefte niet om te stoppen. Daar helpt connect (de app, soort forum) mij erg mee. Ik vind het makkelijk om vol te houden en schrik me soms kapot van het aantal punten van een product, waarvan ik voorheen dacht dat het redelijk gezond was. Ik eet dagelijks hetzelfde als de kinderen, zonder dat ik ingewikkeld hoef te doen. En ja, soms heb ik opeens weer behoefte in chocola of chips. Ook daar is ruimte voor of er zijn goede alternatieven.
    Niet verwacht, wel gehoopt: ik ben echt tevreden!

Poolvos vindt dit leuk.
  9. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Wat knap! Gebruik je nu de app niet meer?

10. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik ben afgelopen week begonnen met de cursus.
    Paar jaar geleden ben ik veel afgevallen met WW, maar helaas is bijna alles er weer bij.
    Ik had de app wel, maar geen stok achter de deur om vol te houden. Dit heb ik met de cursus wel

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik denk dat het heel belangrijk is om te beseffen dat je de keuze maakt om een gezond voedingspatroon te ontwikkelen, waarbij je soms uit de bocht mag/kan vliegen. Wanneer je WW ziet als een tijdelijk iets en later je ongezonde eetgewoontes weer oppakt, gaat het altijd weer mis..

Mamavandrie34, DQueen en Keiblij vinden dit leuk.
  12. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Wat doe je bij de cursus meer wat jou een stok achter de deur geeft?

Ik ben eerder 33 kilo afgevallen met Ww. Tijdens de zwangerschap er weer aangekomen. Het systeem is veranderd waar ik niet goed aan kan wennen. Ook is mijn leven veranderd waardoor ik het lastiger vind.

13. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik hou het alleen gewoon niet vol.
    Je weegt samen en mensen komen het te weten, ook je verhaal kwijt kunnen enz is voor mij die stok

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb echt de cursus nodig, 2x online gedaan maar amper afgevallen en vorig jaar met de cursus 12 kilo kwijt.
    Ik heb die stok achter de deur nodig en vind het fijn daar tips en trucs te delen

Suuster vindt dit leuk.
  15. kierie

kierie Lid

19 apr 2010
    44
    8
    8
    NULL
    NULL
    Mijn streefgewicht ligt 20 kilo lager dan wat ik nu weeg.

Ik heb me afgelopen vrijdag aangemeld alleen online. Ga dat eerst proberen, ik zag dat je 1 keer gratis mag aansluiten bij de cursus, dus misschien dat ik een keer ga kijken of ik het wat vind.

loetje vindt dit leuk.
  16. kierie

kierie Lid

19 apr 2010
    44
    8
    8
    NULL
    NULL
    Leuk om alle ervaringen te lezen en te zien dat het echt werkt.

Wat ik vooral hoop te vinden is een stuk inzicht in wat (echt) gezond is, en wat ik denk dat gezond is. Naast het afvallen natuurlijk.

loetje vindt dit leuk.
  17. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Jawel, op de achtergrond. Doe het gewoon zelf nu en dan kijk ik eind van de dag of ik het goed gedaan heb. Eerste stap naar abonnement opzeggen haha

Poolvos vindt dit leuk.
  18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sommige producten schrik je je kapot van, echt:eek:
    En een tip; weeg alles. Bijvoorbeeld avocado staat per stuk in de app voor heel veel punten. Een halve is dan voor de helft van die punten. Maar als je weegt en je voert de grammen in dan scheelt dat zo 2 punten op een halve en dus nog meer op een hele. En dat geld voor veel producten. Ik voer nooit porties/stuks in, altijd grammen..

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik ben voor de zwangerschap 25kilo afgevallen in 6 maanden. (Ben ook wel heel veel te zwaar hoor dus dan kan t wat sneller gaan) ben nu weer begonnen om nu toch echt definitief onder die 100 te komen

Deel Deze Pagina