Vraag over WW en ZW uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Shweta, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shweta

Shweta Lid

12 feb 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV Webcareteam,

Ik heb een vraag over mijn WW en Ziektewet uitkering.
    Ik heb me namelijk op 10 april 2012 ziekgemeld wegen klachten ivm zwangerschap.

Ik heb van 20 februari 2012 t/m 18 maart 2012 voor het laatst WW uitbetaald gekregen en daarna niet meer. Mijn vraag is nu, krijg ik over de periode van 19 maart 2012 t/m 9 april 2012 nog een WW uitkering of niet??? Zij hebben mij tot op heden na nog niks uitbetaald.

Ik krijg namelijk nu alleen een brief dat ik vanaf 10 april 2012 ziektewet uikering ga krijgen en nog wel een voorschot.

Graag hoor ik van u, want ik krijg hier geen duidelijk antwoord over.
    Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sweta,

Je ziektewet-uitkering gaat in op 10 april. Tot die datum heb je dus nog recht op WW. Deze betaling wordt pas gedaan nadat je het inkomstenformulier over de periode 19 maart t/m 15 april nog moet inzenden. Je kunt dat doen via Mijn UWV. Na ontvangst kan de uitkering worden uitbetaald en beëindigd.

Je ziektewetuitkering wordt gebaseerd op je WW-uitkering. Omdat de hoogte van je laatste WW nog niet bekend is, kan je ZW nog niet worden vastgesteld. Daarom wordt deze nu op voorschotbasis betaald. Na afronding van je WW wordt de ZW definitief vastgesteld.

Weet je dat je zelf het zwangerschaps- en bevallingsverlof (de WAZO) moet aanvragen? Neem daartoe 8 weken voor je uitgerekende datum contact op met UWV Telefoon (0900 – 9294). Na afloop van de WAZO kun je via het Werkbedrijf je inschrijving als werkzoekende en de betaling van je WW-uitkering weer heractiveren.

Op onze website vind je actuele informatie over WW, ZW en WAZO.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    http://www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina