jaaropgaaf kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zonnestraaltje1981, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Elk jaar krijg je van de kinderopvang een jaaropgaaf waarop staat hoeveel uren je precies hebt afgenomen. Nu heb ik vroeger weleens dit daarna moeten doorgeven aan de belastingdienst. Nu heb ik de afgelopen 2 jaren die helemaal niet gedaan (ook geen brief hiervoor gekregen). Hoeft dit dus niet meer? Berekenen ze de definitieve toeslag gewoon over wat ikzelf heb doorgegeven? Of gaat er hier iets verkeerd?

Vroeger ging mijn zoontje 1 dag per week naar het kinderdagverblijf dus waren de uren altijd hetzelfde en hoefde ik nooit iets te wijzigingen.
    Nu gaan mijn dochtertje naar een gastouder en gaat ze er de ene maand maar 20 uurtjes heen maar de andere maand wel meer dan 30 uur. Hoe moet ik dit aangeven bij de belastingdienst? Nu gewoon een schatting van hoeveel uren ongeveer? En hoe kan ik dan aan het eind van het jaar de definitieve aantal uren doorgeven? Heb zitten zoeken op de site van de belastingdienst maar kom er niet helemaal uit... (en voordat ik ga bellen en weer heel lang in de wacht moet staan dacht ik laat ik de vraag maar even hier stellen...)

2. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Ik heb nooit een jaaropgaaf van de kinderopvang gekregen. Volgens mij geef de kinderopvang zelf een jaaropgaaf naar de belastingdienst.
    Mijn zoontje had ook een periode waarin hij een wisselend aantal uren naar de kvb ging. Ik gaf aan de belastingdienst de gemiddeld en in het eind van het jaar kreeg ik wat terug.

3. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Ik heb kort achter elkaar de definitieve berekening van 2011 en 2012 gekregen van de belastingdienst(afgelopen maand pas) Beide klopten niet. Ik heb die jaren zowel bij een gastouder als bij BSO opvang gehad. Ze hadden niet alle gegevens meegenomen in de berekening. Ook hadden ze nooit om de jaaropgaven gevraagd. Ik heb tussendoor wel eens gebeld of ze de jaaropgave nog wilden hebben. Ik moest rustig afwachten, werd mij steeds verteld.

Ik had die wel en door het gastouderbureau en de BSO organisatie zijn die ook doorgegeven aan de belastingdienst. Het lijkt erop dat ze daar niet naar gekeken hebben. Bij de ene moest ik bijbetalen en bij de andere was het precies 0. Ik weet zeker dat het niet klopt. Ik heb dus voor beide jaren bezwaar aangetekend. Kijk de berekeningen dus goed na als je de definitieve berekening kijkt. De kans is groot dat het niet klopt. Zeker als je wisselende uren per maand hebt.

Groetjes Jacqje

Deel Deze Pagina