Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @xDoo: Wat een gedoe zeg met de belastingdienst. Hoop voor jullie dat het snel duidelijk is hoe het zit!

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ik moet iets van kwart over 2. Heb oppas bij mijn moeder voor m'n dochter. Is geen echo voor afleiding. Met de borstvoeding is het wel heel makkelijk. Altijd bij je en op temperatuur.

Xdoo: wat een gedoe. Maar ik neem aan dat je toch een huurcontract hebt waar het op staat of denk ik nu veel te makkelijk.

Me88: Goede dubbele kolf kopen als je borstvoeding wilt geven. Ik kolfde heel slecht. Maar het was ook niet nodig.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, wat een gedoe! Het wordt steeds erger. Ik zou dan denken: jij hebt geen fout gemaakt dan hoef jij je ook niet te verdedigen. Maar helaas is het heel makkelijk om de "schuld" bij de burger neer te leggen.

Muren willen wij ook roze of blauw maken. Maar er moet eerst wit op anders komt de kleur niet mooi uit. Ik twijfel nog wel of we alles blauw of roze moeten maken of maar een beetje.

Me88, wat leuk dat jullie dat al allemaal gaan uitzoeken! Dagje Babydump? Hebben jullie al wat op het oog?

Saar, nee je dochter erbij lijkt mij inderdaad niet handig. Hier is mij ook al drie keer gezegd dat ik alleen mijn vriend mee mag nemen. Nouja ik was toch niet vanpplan meerdere mensen mee te nemen. Naar geen enkele echo trouwens. Maar die 20 weken echo is wel enorm belangrijk. Vind het ook wel spannend moet ik zeggen.

Is het nou eigenlijk moeilijk om borstvoeding te geven? Om mij heen hoor ik vooral verhalen van dat het niet lukte of dat het zoveel pijn deed dat het op een gegeven moment ging bloeden. Dan doe je toch iets verkeerd? Veel mensen zijn hier ook nogal sceptisch over borstvoeding. Erg vervelend. De verloskundige natuurlijk niet, maar anderen die ik spreek wel.

4. 25012010

25012010 Niet meer actief

ik blijf hopen ondaks dat ik borst verkleining heb gehad...toch borst voeding geven...bij me dochtertje ook geprobeert maar door stress en spanning lukte niet...maar we hadden wel klein beetje borst voeding opgevangen (ook handig voor stuwing) maar wis je dat borst melk HEEL ERG ZOET IS!

...ja als je flesje geef aan je kindje moet je met je pols voelen of niet heet is maar omdat melk weg druppelt lik je het weg...en bij ons was zo Voor die tijd hebben we dochtertje met spuitje en poeder melk gegeven (in verband borst voeding) en pas savond met de spuitje klein beetje borst voeding...voor eerst nou me man keek me na me en zei: oeps ik heb eerste borstmoeder melk gedronken! wij 2 lachen en ik zei ik wil ook wel proeven kijken ofzo zo is..beetje raar en ja hoor ZOET

...maar de kraam verzorgerster zei je heb geprobeert borst voeding...miss bij volgende keer..maar nu Papa ga na winkel en haal Nutrica of friso maar op! ...en ze is nu 2 en half en ik ben zelf ook groot gebracht door fles en me man ook...

maar ik blijf zeker hopen dat me 2de keer wel ga lukken of iets meer alle beetjes helpen zeg ik altijd! ;) en weetje we hadden drifax fles daar van kreeg ze krampen heel erg..toen hadden we tommy tippie (mega grote fles) en daar kon ze heerlijk van drinken en ieder kindje is ook anders...

zo veder niks doen vandaag beetje kleuren en knutselen en natuurlijk wachten op de zomer :D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: ik vind de 20 weken echo ook spannend. Ze kunnen van alles tegenkomen.

Borstvoeding, tsja. Ik heb er heeeel hard voor moeten werken. In het ziekenhuis hebben ze me niet goed geholpen en ik kwam met kloven thuis. Ik ben toen met een tepelhoedje gaan voeden, maar het kwam zeer laat op gang. Toen het op gang was (halverwege de kraamweek) werd het makkelijker. Maar je moet ook even de goede houding vinden. Ik vond met name de eerste 3 maanden zwaar. Je hebt dan 8-10 voedingen per dag en zeker 's avonds wilde mijn dochter veel klusteren. Je man kan niet even een nachtvoeding overnemen enzo. Maar als het dan eenmaal loopt is het wel heerlijk. Wat heel belangrijk is bij borstvoeding: direct na de bevalling kijken of ze zelf willen happen. In ieder geval als het mogelijk is je kindje lekker bij je houden en evt. controles doen nadat je kleine heeft gedronken. Wegen etc. kan daarna ook nog wel. Ik heb pas na 3-4 uur voor het eerst aan kunnen leggen en was heel erg beroerd. Dus ik heb gewoon geen lekkere start gehad. Ik had wel een fantastische kraamverzorgster. Scheelt ook he?!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pfoe dat klinkt wel alsof ik het niet moet onderschatten. Goede tip van gelijk aanleggen na de bevalling. Ik snapte eerst niet waarom dat vaak gedaan word maar nu is het duidelijk. Ik moet nog zoveel leren...

Net even gereageerd op een kamertje op marktplaats. Vond hem wel erg leuk en ik hoop hem voor een leuk prijsje over te kunnen nemen. Zag dat ze hem al meerdere keren opnieuw erop hadden gezet maar zonder succes. Dus wie weet.

7. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Bailief: We gaan naar Babypark in Wormerveer. Ik weet wel al dat ik een Bugaboo wil :D en verder de meubeltjes wit . Wij houden de kamer qua muren en meubels neutraal voor een eventuele volgende. Wel wil ik dekbedovertrek, mandjes, lamp enzo in roze of blauw. Zo kunnen we er toch een echte jongens of meiden kamer van maken.

Ik weet niet of het moeilijk is om borstvoeding te geven, is denk voor iedereen anders.
    Bij mijn verzekering wordt een lactatiekundige vergoed. Mocht het bij ons niet lukken kunnen we daar nog gebruik van maken.

Heeft iemand trouwens ervaring met een lactatiekundige?

@Saar22: Ik heb inderdaad eerder gelezen dat het goed is om je kindje zelf te laten happen. Dit is iets wat ik ook graag wil proberen.
    En lukt het echt niet.. er zijn genoeg kinderen groot geworden met een fles zoals 25002010 zegt :)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik denk dat borstvoeding nooit vanzelf gaat. Jij moet wennen aan je kindje en je kindje aan jou, maar bij de 1 zal het makkelijker als bij de ander zijn. En het zijn ook de omstandigheden die meespelen. Ik had gewoon verpleegkundigen in het ziekenhuis die je maar lieten aanmodderen terwijl ze wel een certificaat hebben voor borstvoeding... Ik ben er in ieder geval ook ontzettend mee afgevallen, was ook wel een drive om ermee door te gaan;)

Bailief: Leuk hoor. Spannend of het wat wordt met het kamertje.

Me88: leuk een dagje shoppen. Volgens mij heeft babypark ook zo'n parcours. In de etosbox zat bij mij ook 10 euro tegoedbon van babypark. Ik heb geen ervaring met een lactatiedeskundige.

9. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Babypark heeft inderdaad een parcours. Ik ben er een aantal keren geweest met m'n zus toen zij zwanger was.
    Mensen die daar werken zijn vriendelijk en hebben verstand van de spullen.

Ik ben de afgelopen tijd ook bezig geweest om te kijken waar we korting konden krijgen. Babypark, Babydump en Prenatal vergeleken.

Die cadeaubon van €10,= neem ik morgen zeker mee. Zie vast nog wel wat leuks om direct mee te nemen.

Afvallen door het geven van borstvoeding is natuurlijk ook wel heel fijn!! :)

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, ook heel leuk. Veel plezier alvast morgen!

Saar, afvallen zal voor mij ook een hele goede drive zijn. Stiekem ook een reden voor mij om borstvoeding te willen geven maar dat klinkt al snel egoïstisch haha. Natuurlijk ook omdat je het altijd bij de hand hebt en het goed is voor het kindje.

Ik ga zo voor het eerst deze week lekker eten koken. Ik had maandag iets verkerrds gegeten en daar heb ik een aantal dagen last van gehad. Ik ga nasi rames maken, mmm.

Merken jullie trouwens al dat je aankomt of gebeurd dat nu nog niet? Ik ben niet aangekomen tot nu toe maar ik merk wel dat ik, ondanks heel slecht eten de afgelopen dagen, ook niet afval. Vind ik niet erg hoor, maar ik ben benieuwd of het aankomen nu dan echt gaat beginnen.

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hey allemaal.. wat is er hier gekletst! wow hehe ik heb nog even tijd nodig om het allemaal bij te lezen.
    Heb me de laatste dagen niet zo fijn gevoeld.. lichamelijk op zich wel maar ik voel me best down dus vandaar dat ik even niet gepost heb hier. In down berichten heeft tenslotte niemand zin ;) Vandaag voel ik me gelukkig wat beter dus vandaar dat ik even kom buurten :D

Wat leuk dat jullie al zo goed een idee hebben van alles wat jullie willen.. ik heb ook al wel wat ideeën voor het kamertje (als ik uiteindelijk, hopelijk, een 2 slaapkamer flatje voor mezelf en de kleine vind) maar totdat ik weet waar ik precies kom te wonen etc blijft het een beetje bij dromen. En qua kinderwagen zou ik het liefst een tweedehands bugaboo willen :)

Wel leuk: ik heb 2 rompertjes in de aanbieding kunnen kopen voor €3,45.. wel maatje 62 maar ze waren leuk en zoooo voordelig, ja daar kon ik niet langslopen hihihi. Oh en ook een badcape voor €4,50.. koopje toch? Verder nog niet echt wat gekocht omdat ik even de geslachtsbepalingsecho wil afwachten.

Alvast een fijn weekend allemaal!!

12. 25012010

even stoom blazen
    Sorry

het zit zo we gaan dadelijk na verjaardag en we hebben gevraagt komt het uit als we rond 18:30 mogen komen in verband onze dochtertje en de reistijd!( we rijden meestal 3 kwatier op en als niet druk is dan half uurtje)..dan konden we van 18:30 tot 19:30 zitten mooi een uurtje in verband onze meid...maar NEE

krijg dood leuk antwoordtje Nee doe maar 19:00

AGHHHGGG (dat is geluid van boos moeder:p) want dan zijn we rond 19:00 en dan blijven we tot 19:30 en dan moeten we aan rijden dan zijn we rond 20:00 thuis vervolg mn dochtertje moet tandjes poesten pyiama aan en gezichtje wassen en handjes en verhaaltje voor lezen tegen die tijd lig ze om 21:00 in bed ...Dan gaat ze vrolijk 1 uur lang of langer (lig er aan als ze veel prikkels heeft gekregen) dan slaapt ze pas tegen 22:30 miss hoog uit paar keer MAMA of PAPA roepen ...pffffff fijn is dat als je ergens na toe gaat geen rekening word gehouden met kinderen..en als ze ooit kinderen krijgen dan snappen ze ook niet dan zijn wij boosdoender... *zucht* me man lief komt zo thuis en dan praten we veder wat we gaan doen...wordt vervolgt :)

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

14. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Borstvoeding
    Zoals mn moeder zei je moet er echt geduld voor hebben. het is niet eventjes 10 min en klaar. ik ga zeker proberen en hoop dat me lukt om goed vol te houden aangezien je altijd aan de beurt bent niemand kan het eventjes overnemen van je.
    en afvallen is zeker voordeel van. maar je lichaam slaat nu ook vet op om later aan de baby over te dragen.

Bailief
    Voor mijn gevoel ben ik aangekomen. maar heb geen weegschaal dus zal van de week als mijn moeder thuis is weer eens daar op gaan staan.

La85
    je mag best berichtjes sturen als jij down bent en daardoor even kan opluchten hoor! ik typ hier ook al mijn frustraties af als het zo is. helpt wel moet ik zeggen.

Etos box
    Hebben jullie per mail of per post brief ontvangen dat jullie kunnen ophalen?
    ik heb via mail gekregen en heb geen printer dacht ga heen kunnen vast wel de streepjes code scannen.
    Nee hoor moest echt uit geprint zijn want hun moeten dat gedeelde innemen en zelf opsturen naar iets anders toe ofz.
    dus nu maar hopen dat mn schoon ouders vanavond uit printen zodat morgen als langs komen misschien nog even op kan halen. anders helaas pas maandag..
    Zit me niet echt mee deze week!

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    2501
    jeetje hee. een half uur eerder is toch geen probleem lijkt me??? en is al lang rijden voor eventjes een uurtje daar zitten.
    Zelf was ik niet gegaan en gevraagd of misschien andere dag er voor langs kon komen!

16. 25012010

Had ik gedaan ander afspraak maar kon niet en ook al zou het ander afspraak dan merk je dat ze niet vrolijk zijn....mijn man had idee voor volgende keer regel we dan oppas dan zullen er raar kijken waarom me dochtertje niet komt ...jah is allemaal ingewikkelt zelf ik berijp niks van en de mooiste moet komen we zijn familie en mijn dochtertje is hun nichtje...zucht daarom heb ik paar keer vertelt elke huisje heeft een kruisje en als alle kruisjes op 1 berg gooi kies je toch je eigen uit....nou dames alvast fijne weekend ...mijn weekend begint pas zaterdag dan ben ik veilig in mijn buurt

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    2501, succes vanavond! Beetje stom van dat half uur. Volgende keer nietvragen gewoon naar toe gaan;)

Borst/fles, hier straks gelijk fles voeding. Dit door omstandigheden. Wil het ewel uitleggen als jullie het willen weten.

Xdoo, wilde iets tegen je zeggen maar weet het niet meer. Oeps

La85, ook down berichten posten, kunnen we he proberen te helpen.

Hier begint mijn buik goed te groeien maar het is echt van de zwangerschap want ik ben de laatste 3 weken maar 400 gram asngekomen

18. nono

nono Niet meer actief

Hai dames.. ik reageer even niet zo uitgebreid.. heb drukke dag gehad dus wil de laptop zo aan de kanten schuiven en relaxen.

Heb vanochtend echo gehad van de kleine! Alles was goed..
    Wow wat was dat veel meten.. de gyn zei 'Dat was eigenlijk een kleine 20 weken echo' alleen dan niet kijkend naar een open ruggetje etc. want dat is nog te vroeg. Ze hebben gekeken of de aorta goed zat aan de juiste kant.. hoeveel aders de navelstreng heeft en alles.. nog veeel meer dingen.
    Geen bijzonderheden en alles was goed! Alleen de placenta lag redelijk laag maar niet zorgwekkend.

Kreeg ook uitslag van het bloedonderzoek.. was ook goed alleen ze wist niet zo goed wat ze moest doen met de uitslag van de rode hond.. als uitslag stond er 'Dubieus' .. was wel vreemd. Thuis nog even nagevraagd of ik nou rode hond had gehad of niet. M'n moeder zei dat ik vroeger een twijfelgeval was omdat ik er niet helemaal onder zat.

Nouja, hier even echo van 't kleintje! M'n vriend dacht trouwens een piemeltje te zijn tijdens het meten van de onderbeentjes.. maar ik had mijn gedachten er niet helemaal bij haha! M'n vriend zei op gegeven moment nog ; Dat word een jongetje!
    Maar de echoscopist hield zich stil haha!

Ik sta trouwens op 14 weken en 1 dag ipv 14w2d.

Hij heeft bij z'n hoofdje de handjes zitten!
    En op de onderste foto is het een duimzuiger haha! :D

Bijgevoegde bestanden:

• Baaaby.jpg
      Baaaby.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,8 KB
      Weergaven:
      6
  19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    prutske

handig hoor hihi schiet je vanzelf wel weer te binnen.
    ben er bnieuwd naar de rede van flesvoeding.

Nono
    Fijn zeg dat tot nu toe alles goed lijkt te zijn! Wie weet is het wel jongetje. maar 14 weken kan nog van alles worden al lijkt het op dat moment wel zo te zijn hihi.
    Lief dat kindje nu al op duim aan zuigen is!

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina