Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oooh ik denk alleen maar: eindelijk zomer. Heerlijk. Zit al de hele dag buiten. Dochterlief heeft zich vanaf half 3 vermaakt in badje. Die wilde ondanks het poepen in badje er niet eens uit. Toch maar wel gedaan. Voor degenen die het te warm vinden: het duurt nog wel 2 weken.. Genieten en je tempo lekker aanpassen!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha leuk, xDoo!

Heerlijk nog 2 weken dit weer. Je dochter heeft het badje vast lekker verkoelend gevonden. Lijkt mij wel een heel grappig gezicht. ;)

Wij hebben net de hond gedoucht. Nu is ze echt helemaal op. Ook wel fijn voor ons.

Vandaag trouwens 14 weken! En eindelijk liet de kleine zijn of haar hartje net horen. Daar heb ik een week op zitten wachten omdat ie telkens alleen maar zwom. Ook goed natuurlijk. Maar het hartje horen vind ik ook erg leuk. De hartslag is telkens rond de 128. :)

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Borstvoeding, ieder moet het voor zich weten. Ik ben wel heel blij dat ik het heb geprobeerd maar weet ook heel zeker dat ik dat nu niet meer wil. Ik vind het wel een mooi iets.

Kamertje, hier gaat f naar een Nieuwe kamer ern blijft de babykamer ook een babykamer. Moet dus nog wel effe aan de klus. Ik denk wel dat we maar gaan voor verf op waterbasis. Das iets gezonder.

Honden, wat ontzettend leuk om met de honden te gaan zwemmen.

Kinderbadje, zo leuk he die kleintjes inhet zwembadje. En ze genieten daar o ook zo van.

Hier een superdag. Ik voel de kleinste spruit en f heeft 2 keer op het potje geplast en ook nog een keer op de wc. En dat met 20 maanden, dus daar zullen we in dee vakantie eens flink werk van maken.

Nu lekker in de bank liggen

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Daar was ik weer eens:D:D
    Heb alles bijgelezen maar te veel om op iedereen te reageren hoor haha
    Maar ff in het kort ;)

@Libido
    Hier ook op een laag pitje...normaal al niet zo hoog bij mij maar nu is het echt weg...De laatste jaren was het hier voornamelijk natuurlijk ook een "moetje" ivm de hele mmm dus dat werkt er ook niet echt aan mee.
    Ik heb wel het idee dat het nu iets aan het terugkomen is nu ik ook niet heel bang meer ben voor een miskraam

@borst/fles voeding
    Ik wil zeker proberen borstvoeding te geven.
    Lijkt me zo fijn, maar dan moet het natuurlijk wel goed gaan!
    Als ik weer ga werken zal ik daar ook gewoon kolven...ik heb een eigen kantoor dus privacy genoeg hiervoor

@kinderopvang
    Grappig om te lezen dat de meeste hier voor een kinderdagverblijf gaan.
    Wij zijn aan het kijken naar een gastouder. Ik begin meestal pas om 15.00 uur met werken en mn vriend is tussen 16.00 en 18.00 uur thuis.
    Bij een KDV neem je een dagdeel af, dat zou dus betekenen dat ik dan om 13.00 uur het kindje al moet brengen terwijl ik nog 2 uur thuis ben:(
    En als mn vriend om 16.00 thuis is moet ie wachten tot 18.00 uur:(
    Vandaar onze keuze voor een gastouder die zijn vaak een stuk flexibeler qua uren. Mn vader, zus en goede vriendinnen willen ook wel oppassen maar ik wil dat eigenlijk niet standaard 2x in de week, maar gewoon voor nood, een feestje of wat dan ook zodat ze ook echt opa kunnen zijn en zich niet zozeer met het opvoeden hoeven te bemoeien

Qua regeldingen hebben wij nu ook alles gedaan behalve nog de erkenning, maar ons gemeentehuis heeft zulke fijne openingstijden;)
    dat we dus bijna nooit samen er heen kunnen gaan....
    Hopelijk lukt het van de week. Kraamzorg is nu ook geregeld net als het aanpassen van de verzekeringen etc

Dinsdag nog een afspraak bij de gyn ivm de vleesboom en hij wil ook nog naar mn heupen kijken ivm mn HMS, het kan zijn dat als mn klachten erger gaan worden ze besluiten om me niet tot het laatste te laten lopen, dus vandaar alvast een gesprek hierover bij de gyn.
    Misschien kan hij dinsdag ook al wel een kijkje nemen tussen de beentjes haha, en anders volgende week d egeslachtsbepaling, ik kan echt niet wachten om leuke kleertjes enzo te gaan kopen

Wij hebben gister voor het eerst echt iets gekocht voor de baby,
    het kamertje:D:D:D
    Ben er zo onwijs blij mee!! Helemaal wat ik wilde en voor een prikkie via MP:D:D Al jaren zie ik dat kamertje voorbij komen en nu is het echt zo ver, volgende week gaan we het ophalen.
    De babykamer is hier al leeggehaald van de week, is wel een heel klein kamertje maar ja...het is dan ook maar voor even omdat we begin volgend jaar gaan verhuizen. We hebben ook nog een grotere kamer beschikbaar maar ja...daar staan nu al volle verhuisdozen en dat worden er alleen maar meer...tja die moeten we toch ook ergens laten??
    Dus nu toch maar gekozen voor het kleine kamertje, de kast past dan wel niet maar die zetten we zolang maar ergens anders, dit kamertje heeft een inbouwkast dus voor nu toch niet echt nodig

Als we volgend e week weten wat het wordt gaan we maar eens verder brainstormen over de aankleding etc van het kamertje, ik kan niet wachten:D:D:D

verder voel ik me, op een vervelende verkoudheid na, fantastische!!
    Mn heupen heb ik redelijk onder controle, in de zin van ik weet hoe of wat ik het beste kan bewegen zonder er het minste last van te hebben.
    De moeheid is zo goed als weg, alleen begint mn buik nu zo te groeien dat hij al wat in de weg komt te zitten bij het strikken van mn veters hahaha

Mn borsten zijn ook zo gegroeid:$
    vreselijk met die hitte zeg...ze plakken gewoon tegen elkaar aan:);)
    Maar verder klaag ik niet over de zon...eindelijk zomer zeg!!

helaas geneest de wond van mn hond niet zoals het zou moeten (nog steeds open en etterig) dus zit een lekkere strandwandeling of zwemmen er niet in....nu neem ik af en toe 1 van de andere mee, maar dat is toch anders....maar ja helaas...morgen weer naar de dierenarts
    maar ik ben bang dat ze er weinig aan kunnen doen...

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, wat een goede dag heb je gisteren gehad, leuk!

Staffie, wat leuk dat jullie ook het kamertje gevonden hebben! Wij gaan hem donderdag ophalen, ook via MP.

Vervelend dat je zoveel last van je heupen hebt. Hopelijk kan de gyn er wat mee. En die vleesboom, is dat schadelijk of zit zoiets in de weg?

Wat vervelend van je hond.. zacht uitgedrukt. Dat is echt balen. Zou ze geen baat hebben bij een anitibiotica kuur en evt de wond wat dicht lijmen? Of had ze al gelijk antibiotica na de operatie? Zielig is dat :(

Spannend, de geslachtsbepaling! Ik heb daar ook echt zin in. Ik nog 2 weken wachten maar heb nu al wel gedroomd over die echo. Haha. Die vrouw zei dat het een jongen is in mijn droom. :p

Erkenning moeten wij ook nog doen. Zal in de komende weken wel gebeuren. Ik wil daar een afspraak voor maken want anders moeten wij zo lang wachten.

Vandaag weer een nieuwe, heerlijke, zonnige dag! :D waar wij weer goed van gaan genieten hier. Misschien wel even weer lekker de hond laten zwemmen. Dit keer mag vriend met haar het water in want gisteren heeft het touw van haar riem om mijn been heen gesneden. Precies in mijn knieholte. Auw!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja ik zat al even te zoeken maar nu maar eens een afspraak gemaakt om ook echt te gaan kijken haha.
    Nou het kamertje is echt zo goed als nieuw, nog heel netjes! Op de commode een klein randje wat iets kaal is, maar dan moet je goed kijken, misschien ga ik dat nog overschilderen maar weet het nog niet zeker ;)
    Afgezien dat dit kamertje nieuw niet meer te krijgen is, scheelt het ook nog eens heel veel geld!!

NU het volgende...de kinderwagen pffffff 100.000 soorten, maten, kleuren en prijzen...ik kom er niet uit haha

De vleesboom is niet schadelijk alleen groeit die wel in het eerste trimester, als hij te groot wordt dan sluit het bloedvat af en sterft de vleesboom af, dat is ook niet schadelijk maar kan wel heel pijnlijk zijn voor mij, maar ik heb nog nergens last van dus denk dat het wel goed komt ;) Mn heupen kan ie waarschijnlijk niet veel aan doen..het is alleen de vraag of mn heupen straks een natuurlijke bevalling aankunnen...dus daar zal ik wel wat info over krijgen van hem...we wachten maar af

De hond is echt heel triest...ze heeft gelijk al antibiotica gekregen, en oplosbare hechtingen, die zijn er nu dus al uit maar op sommige plekken is de wond gewoon nog open en daar komt die viezigheid uit:(
    Hechten en lijmen zal niet meer gaan denk ik....misschien nog wel een extra antibioticakuur, of iets om de wond mee te spoelen ofzo
    Ik was er al zo bang voor...ze is al oud..maar gelukkig ging de operatie opzich goed maar ja..deze ellende gaat ook nog wel even duren ben ik bang:(

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Leuk zeg! Nu ben ik wel heel benieuwd naar het kamertje hoor. ;)

Kinderwagen is volgens mij ook echt lastig! Wij hebben de kinderwagen cadeau gekregen. Een Mutsaerts Trans4mer als ik het goed schrijf. Ik vind hem fijn rijden, maar dat is zonder kind dan. Haha. Het is een tweedehandsje maar ik denk dat we er nog wel even mee vooruit kunnen. Ergens ben ik wel blij dat ik niet zelf hoefde te kiezen. Veel te veel keuze. :p

Hmm hopelijk is de vleesboom niet gegroeid! En het is dus nog spannend wat voor bevalling jij gaat krijgen.

Zielig zeg voor de hond :( merk je ook dat ze er veel last van heeft?

8. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Moeilijk he kindereagen uitzoeken. Wij hebben een mutsy transporter. Ik ben er erg blij mee. Alleen de kinderwagen bak is niet heel groot nu was f ook niet super groot dus dat kwam goed uit:D

9. 25012010

25012010 Niet meer actief

goede morgen dames....weekendje is weer voor bij feestje gehad en veder met ze 3tjes Bqq gedaan

jullie hebben goed gebabbelt over slaap kamers en wandel wagens...

over wandel wagen jah ik wacht even nog mee... we zijn nog niet uit wat we gaan doen hihih maarja

en ons slaapkamer komt ergens eind augustus volgens mij ....
    maar goed kan ook zijn dat ik fout zit

en vandaag lekker zonnetje schijnen eventjes wat huishouden doen en dan zien we veder wel ... En hoe zit met de kwaaltjes dames? hier is alles weg behalve klein beetje moe en heeeeel klein af en toe steek in mn borsten als ik op lig

iedereen fijne dagje met deze zonnige weertje!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Weet je wat ze zeggen over een hartslag onder de 140 slagen?

Prutske: wat goed zeg. Hoe oud is f? Lekker poedelen buiten. Vandaag slaan we het badje even over. Ze mag lekker buiten in de box. Lekker dat je de kleine ook al hebt gevoeld. Ik voel hem ook al regelmatig. Niet elke dag, maar soms krijg ik gewoon een plopje terug als ik een beetje druk.

Staffie: Kun je voor die paar uurtjes niet gewoon iemand uit de buurt vragen om voor een klein bedrag op te passen. 't Is dat je niet in de buurt woont maar anders haha. Maar goed bij een gastouder ben je ook net zo flexibel. Handig van het gemeentehuis. Hopelijk gaat het een keer lukken, maar je hebt nog even tijd. Spannend wat de gyn zegt, maar als je het zelf zou moeten voelen.. Dat van die borsten heb ik altijd.. heb een grote cup dus ben het gewend. Vervelend is het wel. Heb je nu al bekkeninst? Of kwam het ergens anders door? Hopelijk mag je wel natuurlijk bevallen, dan is het herstel in de meeste gevallen prettiger en sneller als van een keizersnede.

Kamertje is hier dus ook al klaar;) Na de zomervakantie gaan we een behangetje uitzoeken voor de kleine meid. Wil een lekker fel en druk behangetje aangezien het echt een grote kamer is en we maar 1 muur behangen. Leuk dat jullie allemaal al zo goed geslaagd zijn. Wij hebben het toen ook op marktplaats gekocht. Niet het hipste van het hipste, maar gewoon leuk. Voor 100 euro geloof ik, nou ja dan denk ik lekker makkelijk en goedkoop. We kunnen nu voor onze oudste een ledikantje lenen, aangezien ik haar nog niet in een groot bed wil hebben. Dit is wel een doorgroeiledikantje waar de spijlen enzo uit kunnen.

Kinderwagen: we moeten een duowagen gezien het leeftijdsverschil van 1,5 jaar. Aangezien we nu geen andere auto kunnen kopen moet die net zo klein zijn als onze enkele. We houden liever ons geld nog even op de spaarrekening aangezien de werkgelegenheid overal, maar vooral in de bouw waar mijn man werkt nogal slecht is en ook nog slechter wordt. Na de 20 weken echo/vakantie ga ik op zoek naar een phil en teds op marktplaats aangezien die ook veel weg heeft van onze enkele. We hebben een urban jungle/mountain buggy. Echt een heerlijke wendbare wagen. Hebben we voor 75 euro gekocht voor onze dochter op marktplaats. Ik hou hem ook nog en ga evt. een meerijdplankje kopen zodat ik op kleine stukjes onze dochter ook zo mee kan nemen. Ga anders gewoon een keer wat wagens uitproberen en laat je adviseren. Dat is gewoon gratis en je hoeft niets te kopen.

Kwaaltjes: hier is alles zo goed als weg. nog wel sneller moe en als ik te veel doe heb ik knallende koppijn. Hopelijk verdwijnt dat snel.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, haha ja. Een jongen zeggen ze dan, maar het is 50/50. ;)

Handig dat jullie een ledikantje kunnen lenen, zo lang zal ze die toch niet meer nodig hebben denk ik?

Kwaaltjes zijn hier gelukkig ook bijna weg. Sommige dingen kan ik nog steeds niet eten maar de moeheid word al een stuk minder. En alweer even niet overgegeven. :)

Wat leuk zeg dat jullie de kleine al voelen! Zo vroeg ook al. Ik kan niet wachten tot het hier zo ver is.

2501, fijn dat jullie een leuk weekend gehad hebben. En lekker hoor, bbq!

12. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wij zijn afgelopen zaterdag goed geslaagd, alle grote spullen voor de baby gekochten ook nog een mooie korting geregeld :)

Vandaag voor het eerst weer zonder pilletje voor de misselijk en het gaat gelukkig goed. Hopen dat we er nu vanaf zijn!

Voor die iedereen die vrij is: Geniet van het weer!!!

13. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Staffie
    Leuk dat je kamertje hebt gekocht zeg!
    balen dat je hond der wond niet goed geneest. hopelijk kunnen ze er nog wat doen. is zo zielig anders :(

Kinderwagen.
    ik ga of van prijskiller halen of via marktplaats. denk dat het marktplaats word omdat 2ehandse goed merk beter is dan een c merk waar eigenlijk weinig over kan vinden of wel goed is of niet..

2501
    Fijn dat je kwaaltjes bijna helemaal weg zijn.

Me88
    Lekker ook al geslaagd voor een kamertje! en dat je geen pilletjes meer hoeft te nemen voor de misselijkheid hopelijk blijft dit zo.

Kwaaltjes.
    Fijn dat iedereen bijna vanaf is!

Hier.
    mijn vriend is zo lief geweest om me aan te steken. dus helaas ziek :( erg vervelend gisteren moest ik zo hard hoesten dat van over mn nek ging.. moest niet dat die 2 dingen tegelijk konden.
    heel slecht geslapen en was constand wakker. om 8 uur ben ik onder de douch gestapt. gelukkig voelde ik me daarna iets beter maar bah wat voel ik me ziek :( ook even langs de dokter geweest om te kijken of geen kwaad kan en wat ik beste tegen kan doen. dus kreeg advies voor neusspray. gelijk maar op gehaald. maar ze was zo blij dat ik zwanger was allemaal vragen of ik de kleine al voelde en of al buikje had enz. heel erg leuk. vanavond de box halen. hoop dat tegen die tijd stuk beter voel want echt niet leuk zo..

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Zo weer goedgekeurd bij de vk. Volgende afspraak op 7 augustus

15. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @xDoo: Vervelend dat jij nu ook ziek bent!
    Leuk dat jullie de box al gaan halen :) Gaan jullie hem straks ook direct neerzetten in het nieuwe huis of wachten jullie daar nog even mee?

@Prutske: Altijd fijn om te horen dat alles goed is!

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, fijn dat jullie geslaagd zijn. Wat is het geworden? :)

xDoo, beterschap! Vervelend zeg dat hij je besmet heeft. Is hij weer beter en weer bezig in jullie nieuwe huisje?

17. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    me88
    ik denk dat gelijk op ga zetten. zodat makkelijk kan zien hoe de woonkamer moet in richten en kunnen de dieren lekker aan wennen.

Bailief
    mijn vriend gaat donderdag en vrijdag weer met zn vader in huis klussen. en ik moet nog even kijken wanneer ik ga klussen met mijn moeder.

18. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Bailief: Dit is het kamertje babykamer jersey wit - Google zoeken alleen hebben wij geen lades onder het ledikantje.
    We hebben gekozen voor een bugaboo zwart met zand, witte box en zwarte trip trap. Verder nog dekentjes gekocht voor ledikant en kinderwagen, babyfoon met camera (vindt m'n vriend erg leuk) campingbed en voedingskussen.

@xDoo: Is inderdaad wel zo makkelijk om hem direct op te zetten en ook heel leuk om dat alvast te hebben staan :)

19. 25012010

25012010 Niet meer actief

@me88 mooi kamertje
    @Xdoo beterschap meis bah op zon mooie dag ziek zijn is niks
    @prukse fijn dat alles is goed gegaan!

en wat gaan jullie met eten doen?

hier niet veel heb geen zin om koken... me man en ik eten denk ik pizza en ons meisje ook of nog potje eten (die had ik ooit gekregen van iemand voor hun hondje die kon niet goed eten van wegens tand probleem) en ze vonden zonde om potje weg gooien en ik zei geef aan mij dan kan ik altijd aan me dochtertje geven en doe ik stukjes knakworst er bij :D

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Nou dat ledikant kan best lang aangezien alle spijlen eruit kunnen.

Me88: zo al flink ingeslagen. Leuk kamertje hoor!

Xdoo: beterschap!

Eten: Ik heb mijn weekmenu al klaar.
    Vandaag gebakken aardappeltjes met sla en drumstick uit de oven
    Morgen tomatensoep en stokbrood van gisteren
    Woensdag: Wraps met de rest van de sla (krop ijsbergsla gekocht).
    Donderdag: Iets uit de vriezer
    Vrijdag dacht ik aan broccoli.
    Zaterdag: patat
    Dochterlief krijgt eten uit de vriezer.

Wel gezond maar wel lekker met dit mooie weer. Volgende week wordt een grotere uitdaging, want ik ben altijd erg voor gezond normaal hollands eten net voordat we op vakantie gaan. Maar ja met dit mooie weer ben ik meer in voor gebakken aardappeltjes en slechte dingen;) Op vakantie hebben we 2 pitjes en eten we bami, nasi, macaroni, spaghetti en patat. Heel gevarieerd dus en zonder vlees. We hebben een koelbox met een fles ijs erin en ik heb snel last van eten dus ja..

Deel Deze Pagina